Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

Κραυγή αγωνίας Ελλήνων μαθητών ΙΒ2: Κίνδυνος μεγάλης αδικίας. Γιατί κυρία Υπουργέ;

Με έκκληση στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να ενσκήψει στο πρόβλημα χιλιάδων μαθητών και γονέων που έχουν επιλέξει να προετοιμαστούν μέσω της διαδικασίας του International Baccalaureate στο τρέχον σχολικό έτος, με στόχο την εισαγωγή σε πανεπιστήμια στο εξωτερικό, ισοδυναμεί η ανοιχτή επιστολή που δίνουν στη δημοσιότητα οι άμεσα ενδιαφερόμενοι μαθητές λίγες εβδομάδες πριν κριθεί το μέλλον τους - εντός του Απριλίου, με βάση την πάγια διαδικασία του ΙΒ.

Η πανδημία έχει ανατρέψει την συγκεκριμένη διαδικασία στις περισσότερες χώρες του κόσμου, με αποτέλεσμα να μην ισχύσει για φέτος το μοντέλο των ”τελικών εξετάσεων” και να κριθούν οι μαθητές μέσω ”εσωτερικής αξιολόγησης”, δηλαδή μέσα από την βαθμολογία στα σχολεία τους.

Με δεδομένο ότι η εξεταστική διαδικασία γίνεται κάθε χρόνο (και φέτος θεωρητικά) μέσα στον Απρίλιο, είναι προφανές ότι οι μαθητές καλούνται να αντιμετωπίσουν πρωτόγνωρη αβεβαιότητα, έπειτα από μία μακρά περίοδο lockdown στην Ελλάδα, όπου δεν πήγαιναν στα σχολεία: «...η Ελλάδα κατέγραψε ένα νέο διπλό αρνητικό ρεκόρ με 3.586 νέες περιπτώσεις κορονοϊού, 699 εισαγωγές σε μονάδες ΜΕΘ και 51 θανάτους. Το χειρότερο ρεκόρ από την αρχή της πανδημίας. Το αποτέλεσμα της κρίσης COVID επιδεινώνεται μέρα με τη μέρα. Εάν ισχύει αυτό το αρνητικό ρεκόρ, είναι αδύνατο να γίνουν εξετάσεις. Συνολικά βρισκόμαστε στο lockown για συνολική διάρκεια 32 εβδομάδων και η εμπειρία μας στο IB2 βασίζεται εξ ολοκλήρου στο διαδίκτυο, με επιζήμιες ψυχολογικές και εκπαιδευτικές συνέπειες. Είμαστε η μόνη χώρα όπου τα σχολεία παρέμειναν κλειστά τους τελευταίους πέντε μήνες (από τις αρχές Νοεμβρίου και συνεχίζουν) και αυτό είναι πολύ ανησυχητικό για όλους μας. Η πρώτη ημέρας επιστροφής στα σχολεία μας δεν μπορεί να είναι στην αίθουσα εξετάσεων. Αυτό είναι απλώς παράλογο», σημειώνουν χαρακτηριστικά στηνανοιχτή επιστολή τους.

Οι Ελληνες μαθητές ΙΒ διαπιστώνουν τα αυτονόητα, καθώς σε όλες σχεδόν της χώρες του δυτικού κόσμου, με προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα, επελέγη να μην διεξαχθεί φέτος η διαδικασία των εξετάσεων. Ως αποτέλεσμα, εάν οι Έλληνες μαθητές υποβληθούν στην διαδικασία, θα κριθούν από μειονεκτική θέση αφού δεν έγιναν κανονικά τα μαθήματα στα σχολεία, ενώ οι μαθητές των άλλων χωρών θα κριθούν με βάση μόνο την βαθμολογία στα σχολεία τους.

Το θέμα αναδείχθηκε με επιστολή που απέστειλε στη Huffpost (δημοσιεύθηκε στις 24 Μαρτίου) ο κύριος Νίκος Σοφιανός, αντιπρόερος Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, όπου επισημαίνει:

″...Την περασμένη εβδομάδα, και συγκεκριμένα στις 12 Μαρτίου 2021, εστάλη επιστολή από τα ελληνικά σχολεία ΙΒ, στην οποία το μπαλάκι πετιέται αφενός στην ελληνική κυβέρνηση αναφέροντας ότι τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά τουλάχιστον μέχρι το τέλος Μαρτίου, και αφετέρου στον ΙΒΟ στο οποίο και ζητάει να αποφασίσει αυτός για τον αν θα πραγματοποιηθούν τελικές εξετάσεις στην Ελλάδα.

Όπως πληροφορήθηκα, ο ΙΒΟ απάντησε ότι θα επανεξετάσει το θέμα στις αρχές Απριλίου.

Με άλλα λόγια τα ελληνικά σχολεία ΙΒ, όπως αυτά εκφράζονται από την διοίκησή τους, δεν ασχολούνται καθόλου για την ψυχολογία μαθητών και γονιών, και η όλη διαχείρηση του θέματος έχει σαν αποτέλεσμα να πληροφορηθούν οι μαθητές στην καλύτερη περίπτωση τρεις εβδομάδες πριν τις τελικές εξετάσεις αν αυτές τελικά θα πραγματοποιηθούν!

Το έχετε ξανακούσει αυτό;

Θεωρεί κάποιος ότι τα παιδιά μας και η ψυχολογία τους είναι σε καλά χέρια;

Εγώ θα μοιραστώ μαζί σας την απάντηση που μου έδωσε γονιός και πολύ σοβαρός άνθρωπος: “Αδιαφορούν για τα παιδιά μας γιατί περισσότερο νοιάζονται για να μην μειωθούν τα δίδακτρα και τα ιδιαίτερα μαθήματα”. Δεν θέλω να δεχθώ ότι υπάρχει εκπαιδευτικός λειτουργός που σκέφτεται έτσι…”

Πηγή: HuffingtonPost

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου