Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021

Ερευνα: Βαθιά το χέρι στην τσέπη βάζουν οι Ελληνες για να σπουδάσουν τα παιδιά

Βαθιά το χέρι στη τσέπη βάζουν οι Έλληνες για την εκπαίδευση των παιδιών και κυρίως των φοιτητών. Οι δαπάνες των νοικοκυριών για εκπαίδευση στην Ελλάδα διαχρονικά υπερέχουν σημαντικά του ευρωπαϊκού μέσου όρου (2,1% έναντι 1,2% αντίστοιχα, το 2018 – 4η θέση) και κυρίως αφορούν στην εξωσχολική υποστήριξη των μαθητών (Δευτεροβάθμια εκπαίδευση) ή δαπάνες για εκπαίδευση μελών του νοικοκυριού σε άλλη πόλη από την έδρα του νοικοκυριού (κυρίως Τριτοβάθμια εκπαίδευση).

Ταυτόχρονα οι κρατικές δαπάνες για την παιδεία, υπολείπονται σημαντικά συγκριτικά με της χώρες της Ε.Ε , ενώ το διδακτικό προσωπικό σημειώνει σοβαρή γήρανση. Τα στοιχεία αυτά περιέχονται στην «Ετήσια Έκθεση για την Εκπαίδευση 2019-2020, δείκτες και βασικά μεγέθη των εκπαιδευτικών συστημάτων στην ΕΕ-28» του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ. Τα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης είναι τα εξής:

Σημαντική επιδείνωση των διαχρονικών προβλημάτων της εκπαίδευσης κατά την τελευταία 10ετία της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας.

Τη διαχρονικά προβληματική κατάσταση, που επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης και η οποία επιδεινώθηκε σημαντικά μετά τη 10ετή οικονομική κρίση που έπληξε τη χώρα σύμφωνα με τους δείκτες και βασικά μεγέθη των εκπαιδευτικών συστημάτων στην ΕΕ-28.

Η Έκθεση παρουσιάζεται σήμερα διαδικτυακά και αποτυπώνει τη θέση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ28, στο σύνολο σχεδόν των διαθέσιμων (ευρωπαϊκών και διεθνών) δεικτών για τον μαθητικό/σπουδαστικό και φοιτητικό πληθυσμό του συστήματος καθώς και για τις δημόσιες και ιδιωτικές δαπάνες για αγορά αγαθών και υπηρεσιών εκπαίδευσης για την περίοδο αναφοράς 2001-2018.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της Έκθεσης, τα διαχρονικά προβλήματα του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος –που συστηματικά όλα αυτά τα χρόνια αναδεικνύει το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ στις Ετήσιες Εκθέσεις του και αφορούν τόσο σε ζητήματα εισροών (χρηματοδότηση, εκπαιδευτικό προσωπικό και λοιπό ανθρώπινο δυναμικό, επάρκεια και ποιότητα υποδομών-εξοπλισμού, προγράμματα σπουδών κ.λπ.) όσο και εκροών (μαθησιακά-εκπαιδευτικά αποτελέσματα) αλλά και γενικότερα σε θέματα εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων– παρουσιάζουν περαιτέρω όξυνση κατά τη διάρκεια της 10ετούς οικονομικής κρίσης στη χώρα, κατατάσσοντάς τη στους περισσότερους δείκτες σε εξαιρετικά δυσχερή θέση συγκριτικά με τον Ευρωπαϊκό Μ.Ο. και τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ28.

Πηγή: Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου