Όταν το παιδί σας έχει δυσκολίες μάθησης και προσοχής περνάτε δυστυχώς πολύ χρόνο μιλώντας για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει και τις αδυναμίες του. Ωστόσο, το να “χτίζετε” πάνω στα δυνατά του σημεία είναι εξίσου σημαντικό όταν το βοηθάτε να τα καταφέρει. Ποια είναι τα δυνατά σημεία των παιδιών σας; Δείτε μια λίστα για να μπορέσετε να τα εντοπίσετε/ αναγνωρίσετε.
Γενικά
- Μπορεί να δουλεύει ή να παίζει ανεξάρτητα.
- Το νοιάζει να τα πηγαίνει καλά.
- Καταλαβαίνει και θέτει στόχους.
- Θέλει να μαθαίνει νέα πράγματα.
- Ζητάει βοήθεια όταν τη χρειάζεται.
- Δουλεύει καλά και συνυπάρχει χωρίς πρόβλημα σε ομάδες.
- Δουλεύει καλά και συνεργάζεται χωρίς πρόβλημα σε σχέση 1 προς 1.
- Μπορεί να οργανώνει θέματα και σκέψεις.
- Αποδέχεται/ ομολογεί απογοητεύσεις και λάθη και μπορεί και συνεχίζει.
- Έχει πράγματα που αγαπάει πολύ και χόμπι.
- Μπορεί να προγραμματίζει τι θα κάνει στο μέλλον.
- Κάνει καλές επιλογές.
- Είναι δημιουργικό και του αρέσει να ψάχνει τα πράγματα.
- Λύνει αποτελεσματικά προβλήματα.
Στον κοινωνικό τομέα
- Μοιράζεται, περιμένει την σειρά του και διαπραγματεύεται.
- Αναζητά κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.
- Ζητάει βοήθεια και παρηγοριά όταν την χρειάζεται.
- Αναλαμβάνει την ευθύνη για τις πράξεις του (ακόμα και όταν έχουν άσχημο αποτέλεσμα- χαρακτήρα).
- Έχει αίσθηση του χιούμορ.
- Δεν ακολουθείτο πλήθος (μπορεί και αντιστέκεται στην πίεση των συνομηλίκων του).
- Ακολουθεί κανόνες και ρουτίνες.
- Δέχεται διορθώσεις χωρίς δυσφορία.
- Μπορεί να κάνει φίλους και να τους διατηρεί.
- Δεν λέει ψέματα, αγαπάει την αλήθεια.
- Έχει θετικές σχέσεις με τους συνομηλίκους του.
- Δείχνει ενσυναίσθηση και ευαισθησία για τους άλλους.
Στο γλωσσικό τομέα
- Μπορεί και εκφράζει λεκτικά ανάγκες, επιθυμίες, ιδέες.
- Χρησιμοποιεί σωστά τις καταλήξεις και χρησιμοποιεί ιδιωματισμούς όταν μιλάει.
- Καταλαβαίνει αστεία, αστεία που στηρίζονται στις πολλές σημασίες μιας λέξης και αινίγματα.
- Μπορεί και μιλάει για γεγονότα σε σωστή χρονική σειρά.
- Καταλαβαίνει τους ρόλους σε μια συζήτηση.
- Χρησιμοποιεί γραμματική κατάλληλη για την ηλικία του.
- Έχει και χρησιμοποιεί ολοένα και πιο πλούσιο λεξιλόγιο.
- Δείχνει ενδιαφέρον για ιστορίες, μουσική και άλλες δραστηριότητες.
- Συμμετέχει σε συζητήσεις στο σπίτι, στο σχολείο και με φίλους.
- Απαντάει σε ερωτήσεις ποιος, που , πότε τι σε μια συζήτηση (ή για μια ιστορία).
Στον τομέα του γραμματισμού
- Του αρέσει το διάβασμα.
- Αντιστοιχίζει ήχους σε γράμματα και γράμματα σε ήχους.
- Είναι σε θέση να sound out άγνωστες λέξεις.
- Αναγνωρίζει γραπτές λέξεις.
- Μπορεί να ακολουθήσει γραπτές οδηγίες/κατευθύνσεις.
- Ανακαλεί και διηγείται γεγονότα και ιστορίες που έχει διαβάσει.
- Μπορεί να κάνει προβλέψεις για την συνέχεια της ιστορίας εξετάζοντας τι έχει γίνει μέχρι εδώ.
- Μπορεί να σταματήσει για λίγο όταν διαβάζει και να επιστρέψει την πρόταση που ήταν πριν τον διακόψουν.
- Διαβάζει με ακρίβεια και εκφραστικότητα.
- Βρίσκει τι σημαίνουν οι άγνωστες λέξεις είτε ρωτώντας άλλο άτομο είτε από τα συμφραζόμενα του κειμένου.
- Έχει δημιουργικές ιδέες που δείχνουν την φαντασία του. Του αρέσει να λέει ιστορίες.
- Κάνει συνδέσεις ανάμεσα στα κείμενα που διαβάζει και τις προσωπικές του εμπειρίες.
Στον τομέα των μαθηματικών
- Βλέπει και κατανοεί μοτίβα στη φύση και στους αριθμούς.
- Θυμάται μαθηματικούς τύπους και μπορεί να κάνει νοερές πράξεις.
- Σκέφτεται λογικά.
- Κατανοεί μαθηματικές έννοιες και μπορεί να τις εφαρμόσει στον πραγματικό κόσμο.
- Χρησιμοποιεί και κατανοεί “μαθηματικό” λεξιλόγιο.
Απόδοση του άρθρου Types of Strengths in Kids
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου