Αργότερα θα αρχίσουν εφέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις λόγω των δύο εκλογικών διαδικασιών του Μαΐου, ωστόσο η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη ξεκινήσει, με το άγχος και την αγωνία σταδιακά να κορυφώνονται.
Στις 28 Μαΐου περίπου 100.000 μαθητές και μαθήτριες θα εξεταστούν στο πρώτο μάθημα για την εισαγωγή στα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης στο τέλος μιας χρονιάς δύσκολης, απαιτητικής, με χαμένα μαθήματα, αλλά και νέες εξεταστικές διαδικασίες.
Αυστηρά μέτρα λαμβάνονται και εφέτος από το υπουργείο Παιδείας για τη βαθμολόγηση των γραπτών των υποψηφίων. Ετσι, τα γραπτά θα μεταφέρονται σε ειδικά βαθμολογικά κέντρα. Εκεί θα βαθμολογηθούν από τους καθηγητές, οι οποίοι καλούνται παρά τα προβλήματα εργασιακής ανασφάλειας και μείωσης των αμοιβών τους να δείξουν υψηλό αίσθημα ευθύνης ώστε να μην υπάρξουν αδικίες.
Βαθμολόγηση
Πάντως και εφέτος μετά την εξέταση κάθε μαθήματος θα ακολουθεί πειραματική βαθμολόγηση το πρωί ή το απόγευμα της επομένης. Σύμφωνα με τη σχετική οδηγία του υπουργείου Παιδείας, αν προκύψουν ανάγκες διευκρινίσεων από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, οι καθηγητές θα διατυπώνουν σχετικές ερωτήσεις τις οποίες θα στέλνουν στην Επιτροπή με φαξ ή e-mail.
Κατόπιν αυτού, η κανονική βαθμολόγηση θα αρχίζει μετά τις 12 το μεσημέρι της μεθεπόμενης ημέρας από την εξέταση του συγκεκριμένου μαθήματος. Δίνεται δηλαδή ο αναγκαίος χρόνος για την παραλαβή των διευκρινίσεων - που ενδεχομένως παρασχεθούν - από όλα τα Βαθμολογικά Κέντρα. Αν κάποιο μάθημα εξετάζεται την Παρασκευή το πρωί, η πειραματική βαθμολόγηση θα γίνεται την επόμενη εργάσιμη ημέρα (το Σάββατο) και η κανονική τη Δευτέρα. Αν κάποιο μάθημα εξετάζεται το Σάββατο το πρωί, η πειραματική βαθμολόγηση θα γίνεται τη Δευτέρα και η κανονική την Τρίτη μετά τις 12 το μεσημέρι. Σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέπεται η κανονική βαθμολόγηση νωρίτερα.
Συμβουλές για διάβασμα
Οπως λένε οι ψυχολόγοι προς τους υποψηφίους για τις πανελλαδικές εξετάσεις, τρία είναι τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχουν στο μυαλό τους όσοι θα μελετήσουν τις επόμενες ημέρες στο σπίτι: διάβασμα εν ηρεμία χωρίς άγχος αλλά με πρόγραμμα, τέλος στα ξενύχτια και συχνές επαναλήψεις.
Ξεκινήστε από τα «δύσκολα». Οσο το κεφάλι σας είναι καθαρό, ξεκινήστε από τα πιο βαρετά ή δύσκολα μαθήματα. Κάντε εναλλαγή μαθημάτων για ανανέωση, όχι όμως σε συντομότερο διάστημα από μία ώρα.
Διαβάστε σε ευχάριστο περιβάλλον, σε δωμάτιο τακτοποιημένο και φωτεινό.
Το πρωί πρέπει να ασχολείστε με τη θεωρία και το βράδυ με τις ασκήσεις.
Λίγο προτού ξεκινήσετε να διαβάζετε ένα μάθημα, καλό είναι να πάρετε πρώτα μια γενική εικόνα από αυτό. Αυτό μπορεί να γίνει με ξεφύλλισμα του βιβλίου, διάβασμα των τίτλων ή λέξεων που είναι τυπωμένες με έντονα γράμματα, εικόνων ή γραφημάτων ώστε να ξαναθυμηθείτε το περιεχόμενό του.
Αφήστε τις λεπτομέρειες για το τέλος. Κάθε υποψήφιος πρέπει να προσπαθήσει να καταλάβει απλά το κύριο νόημα της κάθε παραγράφου του βιβλίου, να το υπογραμμίσει ή να το σημειώσει ανάλογα με κάθε θεματική ενότητα.
Αναζητήστε τη «φωτεινή» πλευρά του μαθήματος. Οσο δύσκολο και αν είναι, έχει πάντα μια ευχάριστη πλευρά. Οι ειδικοί λένε ότι η πλήρης κατανόηση δίνει από μόνη της αρκετή ικανοποίηση.
Κάντε μικρά διαλείμματα. Αν αισθανθείτε πολύ κουρασμένοι σταματήστε τη μελέτη, σηκωθείτε και κάνετε κάτι ευχάριστο που όμως να μην κουράζει το μυαλό σας. Για παράδειγμα, αφήστε το βλέμμα σας να χαλαρώσει, φάτε κάτι ελαφρύ, αλλάξτε χώρο.
Η κατάλληλη στάση για μελέτη είναι με τη σπονδυλική στήλη όσο το δυνατόν πιο όρθια. Το σκύψιμο περιορίζει την αναπνοή μας αλλά και την καλή κυκλοφορία του αίματος, οπότε έχει άμεση συνέπεια στην πνευματική διαύγεια.
Κανόνες για το γραπτό
Οι πανελλαδικές εξετάσεις στα κρίσιμα μαθήματα κρατούν τρεις ώρες και μπορεί να καθορίσουν τη ζωή πολλών νέων. Για τον λόγο αυτό κάθε υποψήφιος πρέπει να ξέρει ότι από την ώρα που θα γίνει η εκφώνηση των θεμάτων ως τη στιγμή που θα δώσει το γραπτό του, πρέπει να ακολουθήσει πιστά κάποιους κανόνες.
Μεταξύ αυτών:
Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι στο εξεταστικό τους κέντρο στις 8.00 το πρωί - οι εξετάσεις ξεκινούν στις 8.30. Σε αυτό το διάστημα θα πρέπει να είναι ήρεμοι, να μη συζητούν πιθανά θέματα ή τη δυσκολία της εξέτασης, επειδή κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε δύσκολα αντιμετωπίσιμο αίσθημα άγχους.
Σημασία έχει να μην απογοητευόμαστε· ακόμη και μπροστά σε μια ατυχία να μην εγκαταλείψουμε την προσπάθεια. Η εικόνα της επίδοσης, ακόμη και αν δεν είναι ενθαρρυντική, μπορεί να ανατραπεί τις υπόλοιπες ημέρες των εξετάσεων.
Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν θυμίζει κάτι στον υποψήφιο, δεν πρέπει να απογοητευτεί, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης το μυαλό του να «καθαρίσει» και να το κατανοήσει.
Μη βιάζεστε αν μέσα στον ενθουσιασμό σας βιαστείτε, υπάρχει κίνδυνος να δώσετε βιαστικές απαντήσεις. Χρειάζεται ηρεμία, ακρίβεια, σαφήνεια και τεκμηριωμένη απάντηση.
Σημαντική είναι η κατανομή του χρόνου. Πρέπει να προβλέψουμε και να κατανείμουμε σωστά τον χρόνο μας ώστε να παραληφθεί κάτι σημαντικό. Συνήθως ο χρόνος είναι αρκετός.
Σε καμία περίπτωση ο υποψήφιος δεν πρέπει να μείνει σε κάτι που τον δυσκολεύει πολλή ώρα. Πρέπει να προχωρήσει, να αντιμετωπίσει τα υπόλοιπα ερωτήματα της εξέτασης και μετά να επιστρέψει στο ερώτημα που δεν έλυσε και να αφοσιωθεί σε αυτό.
Τέλος, είναι σημαντικό οι υποψήφιοι να μην ξεχνούν πως γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι. Πρέπει όμως να εμπιστεύονται το ένστικτό τους και προτού παραδώσουν το γραπτό τους να ελέγξουν προσεκτικά ότι έχουν ακολουθήσει όλους τους σχετικούς κανόνες και τις οδηγίες που δόθηκαν.
Πηγή: Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου