Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

Η διδασκαλία της ανθρώπινης γνώσης σε υπολογιστές

Συγγραφέας: Γιώργος Καρουζάκης

Tα τελευταία 50 χρόνια οι γλωσσολόγοι και οι επιστήμονες των υπολογιστών προσπαθούν να διδάξουν στους υπολογιστές την ανθρώπινη γλώσσα με ποικίλους τρόπους προγραμματισμού, όχι πάντοτε επιτυχημένους. Τον τελευταίο καιρό η Katrin Erk, ερευνήτρια γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, χρησιμοποιεί υπερυπολογιστές για να αναπτύξει μια νέα μέθοδο που θα βοηθήσει τους υπολογιστές να μάθουν σωστά μια φυσική γλώσσα.

Η νέα τακτική που ακολουθεί δεν έχει σχέση με την κωδικοποίηση της ανθρώπινης λογικής ή με την αποκρυπτογράφηση λεξικών. Η Katrin Erk τροφοδοτεί τους υπολογιστές με έναν τεράστιο όγκο κειμένων, τα οποία αντανακλούν, κατά κάποιο τρόπο, την ανθρώπινη γνώση, και χρησιμοποιεί τις διαφορετικές νοηματικές σημασίες των λέξεων για να δημιουργήσει το χάρτη των σχέσεών τους.

«H αρχική ιδέα αφορά την προσπάθεια απεικόνισης των διαφορετικών νοημάτων μιας λέξης ως σημεία στο χώρο», λέει η Katrin Erk. Και εξηγεί ότι το ενδιαφέρον της επικεντρώνεται στη σημασία μιας λέξης σε ένα συγκεκριμένο νοηματικό πλαίσιο. Προκειμένου να διαπιστώσει, για παράδειγμα, ότι «η χρήση μιας λέξης σε μια πρόταση είναι παρόμοια με εκείνη που έχει σε μια δεύτερη πρόταση, αλλά εντελώς διαφορετική στο πλαίσιο μιας τρίτης πρότασης».

Το εγχείρημά της Katrin Erk, η δημιουργία ενός μοντέλου που θα διακρίνει με ακρίβεια τις διαφορετικές χρήσεις μιας λέξης, απαιτεί πανίσχυρους υπερυπολογιστές που θα μπορούν, εκτός των άλλων, να τροφοδοτηθούν με πολλά εκατομμύρια λέξεις.

Πηγή : Science Daily via Θαλής + Φίλοι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου