Η ευγένεια και οι καλοί τρόποι κάνουν τα παιδιά του δημοτικού πιο δημοφιλή στους συμμαθητές τους, αναφέρουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας.
Οι ειδικοί έκαναν ένα πείραμα επί τέσσερις εβδομάδες, κατά το οποίο ζήτησαν από 400 παιδιά δημοτικών σχολείων να κάνουν τρεις καλές πράξεις την εβδομάδα.
Στο τέλος της έρευνας, τα παιδιά αισθάνονταν πιο χαρούμενα και πιο αγαπητά από τους συμμαθητές τους. Οι ερευνητές λένε ότι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ενθαρρύνουν τέτοιου είδους «θετικές πράξεις» που βοηθούν τα παιδιά να τα πηγαίνουν καλά με τους συμμαθητές τους, να έχουν καλές επιδόσεις στα μαθήματα και να αποτρέπουν συμπεριφορές εκφοβισμού από «νταήδες» στο σχολείο.
Η ομάδα των επιστημόνων συνεργάστηκε με 400 παιδιά ηλικίας 9 έως 11 ετών, από τα οποία ζήτησε να κάνουν και να καταγράψουν τρεις καλές πράξεις δικής τους επιλογής την εβδομάδα.
Τα παιδιά ανέφεραν, για παράδειγμα, «αγκάλιασα τη μαμά μου όταν την είδα αγχωμένη για τη δουλειά της», «μοιράστηκα το φαγητό μου με κάποιον άλλον», «σκούπισα το σπίτι» κ.λπ.
«Κάθε εβδομάδα, ζητούσαμε από τα παιδιά να σημειώσουν με ποιον ήθελαν να συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες», εξηγεί στο BBC η Κρίστιν Λέιους, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο του Ριβερσάιντ στην Καλιφόρνια και επικεφαλής της έρευνας.
«Το ίδιο τους ζητήσαμε και στο τέλος της έρευνας. Οσοι έκαναν ευγενικές πράξεις, έλαβαν τις περισσότερες ψήφους από τους συμμαθητές τους. Αντίστοιχα, αυξήθηκε η αίσθηση γενικότερης ικανοποίησης και ευτυχίας των ίδιων παιδιών», προσθέτει η καθηγήτρια.
Οι ειδικοί έκαναν ένα πείραμα επί τέσσερις εβδομάδες, κατά το οποίο ζήτησαν από 400 παιδιά δημοτικών σχολείων να κάνουν τρεις καλές πράξεις την εβδομάδα.
Στο τέλος της έρευνας, τα παιδιά αισθάνονταν πιο χαρούμενα και πιο αγαπητά από τους συμμαθητές τους. Οι ερευνητές λένε ότι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ενθαρρύνουν τέτοιου είδους «θετικές πράξεις» που βοηθούν τα παιδιά να τα πηγαίνουν καλά με τους συμμαθητές τους, να έχουν καλές επιδόσεις στα μαθήματα και να αποτρέπουν συμπεριφορές εκφοβισμού από «νταήδες» στο σχολείο.
Η ομάδα των επιστημόνων συνεργάστηκε με 400 παιδιά ηλικίας 9 έως 11 ετών, από τα οποία ζήτησε να κάνουν και να καταγράψουν τρεις καλές πράξεις δικής τους επιλογής την εβδομάδα.
Τα παιδιά ανέφεραν, για παράδειγμα, «αγκάλιασα τη μαμά μου όταν την είδα αγχωμένη για τη δουλειά της», «μοιράστηκα το φαγητό μου με κάποιον άλλον», «σκούπισα το σπίτι» κ.λπ.
«Κάθε εβδομάδα, ζητούσαμε από τα παιδιά να σημειώσουν με ποιον ήθελαν να συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες», εξηγεί στο BBC η Κρίστιν Λέιους, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο του Ριβερσάιντ στην Καλιφόρνια και επικεφαλής της έρευνας.
«Το ίδιο τους ζητήσαμε και στο τέλος της έρευνας. Οσοι έκαναν ευγενικές πράξεις, έλαβαν τις περισσότερες ψήφους από τους συμμαθητές τους. Αντίστοιχα, αυξήθηκε η αίσθηση γενικότερης ικανοποίησης και ευτυχίας των ίδιων παιδιών», προσθέτει η καθηγήτρια.
Πηγή: Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου