Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010

Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ρεθύμνου: Το σχολείο πρέπει να μορφώνει και όχι να εξοντώνει

Ανοικτή επιστολή προς τους γονείς των μαθητών μας που εντάσσονται στα 10 σχολεία του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος.


Αγαπητοί γονείς,

Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε ότι τα παιδιά σας από το Σεπτέμβρη θα παρακολουθούν καθημερινά και υποχρεωτικά 7 διδακτικές ώρες. Κανένα δε θα σχολάει πριν από τις 2 το μεσημέρι, ενώ όποιο θέλει θα μπορεί να φεύγει και αργότερα (3:30 ή 4:15 ή 5:00 μ.μ.). Ειδικότερα στο Ρέθυμνο τα σχολεία που εντάσσονται στο πρόγραμμα είναι: 2ο ,5ο,6ο,7ο,8ο,9ο,13ο,14ο,15ο και Άδελε.
Η πρωτοβουλία αυτή ίσως φαντάζει ως προσπάθεια ν’ ανταποκριθεί το σχολείο σε νέες ανάγκες (Αγγλικά, Η/Υ) ως ένας αναγκαίος εκσυγχρονισμός. Ωστόσο σας καλούμε να σκεφτείτε τα παρακάτω:

1. Αφού είναι πιλοτικό πρόγραμμα γιατί δεν το παρουσίασε για διαβούλευση; Γιατί δεν το έδωσε στην κοινωνία για παρατηρήσεις, βελτιώσεις, προτάσεις; Αντιθέτως, το επιβάλλει στην εκπαιδευτική κοινότητα με εσπευσμένο τρόπο, 20 μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία και χωρίς να ερωτηθούν τα προαναφερόμενα σχολεία.
2. Γιατί η ανακοίνωση αυτού του νέου σχολείου συνοδεύεται από τη φράση : «Δεν προκύπτει δαπάνη για το δημόσιο»; Πώς είναι δυνατό να χτιστεί το νέο σχολείο χωρίς ούτε 1 ευρώ επιπλέον; Θυμηθείτε τις υποσχέσεις που δόθηκαν για τα ολοήμερα σχολεία! Τότε συμπεριλαμβανόταν στο πρόγραμμά ανάλογα αντικείμενα (Αγγλικά, Η/Υ, θεατρική αγωγή). Επειδή όμως δεν υποστηρίχθηκαν από την ανάλογη χρηματοδότηση κατάντησαν ν’ αποκαλούνται ολοήμερα παιδοφυλακτήρια.
3. Γιατί πρέπει να ξεκινήσει από την Α´ Δημοτικού η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας όταν ακόμα τα παιδιά ακόμα δεν έχουν κατακτήσει το μηχανισμό της μητρικής γλώσσας;
4. Μήπως η προσθήκη επιπλέον ωρών διδασκαλίας και γνωστικών αντικειμένων υπερφορτώνει ένα ήδη επιβαρυμένο ημερήσιο πρόγραμμα; Η ύλη των μαθημάτων του δημοτικού σχολείου είναι υπερβολικά απαιτητική για παιδιά αυτής της ηλικίας. Η αύξηση των ωρών χωρίς δραστική μείωση της ύλης και ελάττωση των σχολικών μαθημάτων όχι μόνο δε θ’ αφήσει την τσάντα στο σχολείο, αλλά θα προσθέσει και άλλο φόρτο στη μελέτη στο σπίτι. 
5. Σε όσες χώρες εφαρμόζεται διευρυμένο ωράριο τα σχολεία διαθέτουν υποδομές (εστιατόρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια, χώρους ξεκούρασης) που μπορεί να καταστήσουν παιδαγωγικά ωφέλιμη την παραμονή του παιδιού στο σχολείο. Αντιθέτως, στην Ελλάδα ο μαθητής διδάσκεται, διαβάζει, μελετάει και τρώει πάνω στο ίδιο θρανίο!

Συνοψίζοντας, θεωρούμε ότι υποχρεώνοντας τα παιδιά να σχολούν αργότερα χωρίς ανάλογες δαπάνες και υποδομές δεν παρέχεται καλύτερη παιδεία. Δεν διαφωνούμε στην ανάγκη αλλαγών της εκπαίδευσης. Η εμπειρία μας όμως μας διδάσκει πως τα μεγαλόστομα, μεταρρυθμιστικά εγχειρήματα χωρίς ανάλογη χρηματική υποστήριξη δημιουργούν περισσότερα προβλήματα απ’ όσα καλούνται να λύσουν. Οφείλουμε τέλος να συνυπολογίσουμε πως από το Σεπτέμβριο η μείωση των διορισμών θα σημαίνει αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, αλλά και του βάρους των καθηκόντων που θα επιστρέφει στο σπίτι.

Το γράμμα αυτό αποτελεί μια πρώτη προσπάθεια για επικοινωνία μαζί σας, ώστε από κοινού το Σεπτέμβρη να διεκδικήσουμε καλύτερους όρους εκπαίδευσης για τα παιδιά σας, τους μαθητές μας. Να διεκδικήσουμε ένα πραγματικά καλύτερο σχολείο και όχι ένα φτωχό συγγενή του προϋπολογισμού, που θα φορτώνει σ’ εσάς τα έξοδά του και στην καλύτερη περίπτωση θα αποτελεί ένα ασφαλές παιδοφυλακτήριο.

Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ρεθύμνου

Πηγή: GOODnet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου