Στο ομότιτλο δημοσίευμα της εφημερίδας "Ημερησία" θίγεται ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, αυτό της παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης των φοιτητών των λεγόμενων "καθηγητικών" σχολών. Μάλιστα, στις περισσότερες από αυτές, δεν έχει προβλεφθεί η πρακτική τους άσκηση σε πραγματικές συνθήκες διδακτικής πράξης, με αποτέλεσμα όταν βρεθούν στη σχολική τάξη να εφαρμόζουν αυτοδίδακτες πρακτικές και κατ' επέκταση να οδηγούνται σε παιδαγωγικά λάθη.
Μελέτη που διενήργησε ο καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κ. Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, για τα προγράμματα σπουδών στις "καθηγητικές" σχολές των ελληνικών Πανεπιστημίων κατέληξε ότι από το σύνολο των 48 μαθημάτων (υποχρεωτικών και κατ' επιλογήν), μόλις 1 έως 2 αφορούν στην παιδαγωγική ή διδακτική επιστήμη.
Το γεγονός αυτό επιδρά αρνητικά στην ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στον ίδιο το μαθητή (μη δίκαιη και αντικειμενική διαχείριση βαθμολογίας, πειθαρχίας ή κοινωνικής συμπεριφοράς του μαθητή, χρήση μεθόδων διδασκαλίας που προκαλούν αδιαφορία κλπ).
Ο κύριος Κωνσταντίνου κατέθεσε σχετική πρόταση στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στην οποία υποστηρίζει ότι οι σχολές που εκπαιδεύουν τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς θα πρέπει να καθιερώσουν τουλάχιστον 10 υποχρεωτικά μαθήματα παιδαγωγικής και διδακτικής επιστήμης, καθώς και πρακτική άσκηση των φοιτητών. Επίσης, προτείνει να δημιουργηθεί πρόγραμμα για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, μετά την επιτυχία τους στον ΑΣΕΠ και πριν από την ανάληψη των υπηρεσιακών τους καθηκόντων, το οποίο θα περιλαμβάνει θεωρητική, αλλά κυρίως πρακτική κατάρτιση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου