Την εκτίμηση ότι ο ρόλος της Ομογένειας στην αναγέννηση της Ελληνικής Πολιτείας θα είναι πρωταρχικός και θα έχει ως κέντρο το σχολείο, εξέφρασε ο Δρ. Χρίστος Τσολάκης, ομότιμος καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), μιλώντας στη Greek News κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Νέα Υόρκη, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «εδώ σώζεται ο Ελληνισμός και ο Χριστιανισμός».
Ο καθηγητής Τσολάκης ο οποίος καθήλωσε με την ομιλία του με θέμα «Γλώσσα, Παιδεία, Διδασκαλία» τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο ετήσιο Επιμορφωτικό Σεμινάριο του Γραφείου Παιδείας της Αμέσου Αρχιεπισκοπικής Περιφέρειας την περασμένη Τρίτη στο Λύκειο του Αγίου Δημητρίου Αστόριας, δήλωσε ότι οι εντυπώσεις του τόσο από την συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς, όσο και από τις επισκέψεις του σε σχολεία Ομογένειας είναι «άριστες».
«Εμείς που ερχόμαστε από την Ελλάδα παίρνουμε δύναμη από εδώ γιατί, στην Ελλάδα, δυστυχώς, τα σχολεία βρίσκονται σε κακή κατάσταση. Εχουμε ανάγκη από μια αναγέννηση και εδώ βρίσκω τα στοιχεία εκείνα που θα μπορούσαν να αναγεννήσουν το ελληνικό σχολείο», τόνισε ο Δρ. Τσολάκης και πρόσθεσε: «Ηρθε, δηλαδή, ο καιρός ο Ελληνισμός του εξωτερικού να βοηθήσει στην αναγέννηση του Ελληνισμού του εσωτερικού. Αν δεν αναγεννηθεί το ελληνικό σχολειό, δεν θα αναγεννηθεί η Ελληνική Πολιτεία. Και σ’ αυτήν την αναγέννηση ο ρόλος του Ελληνισμού του εξωτερικού θα είναι μελλοντικά πρωταρχικός».
Κατά την σύντομη παραμονή του στη Νέα Υόρκη ο Δρ. Τσολάκης επισκέφθηκε, συνοδευόμενος από τη διευθύντρια του Γραφείου Παιδείας της Αμέσου Αρχιεπισκοπικής Περιφέρειας, κ. Μαρία Μακεδών το Ημερήσιο Σχολείο «Βασίλειος Σπυρόπουλος» και το προνηπιαγωγείο «Γεώργιος και Ευλαβία Δουλαβέρη» του Αγίου Νικολάου Φλάσινγκ καθώς και το απογευματινό σχολείο της Αγίας Τριάδας στο Χίκσβιλ του Λονγκ Αιλαντ, όπου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει και τον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων και να συνομιλήσει με εκπαιδευτικούς και μαθητές.
«Εξεπλάγην από την πειθαρχία των παιδιών, από τον τρόπο συμπεριφοράς των παιδιών και των συναδέλφων μου, από την καθαριότητα. Και νομίζω πως αυτό είναι το σχολείο, το σχολείο είναι τάξη και πειθαρχία, γιατί το πνεύμα για να ευοδωθεί πρέπει να κοπιάσει. Η χαλάρωση είναι η καταστροφή, ο θάνατος, ο όλεθρος του πνεύματος», δήλωσε στη Greek News. «Το πνεύμα», συνέχισε, «προάγεται με κόπο, με πειθαρχία και με τάξη και αυτά τα είδα στα ελληνικά σχολεία της Αμερικής, τάξη, πειθαρχία, καταβολή δυνάμεων και προσπαθειών από όλες τις μεριές».
-Το σεμινάριο
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών από τα ημερήσια και τα απογευματινά σχολεία της μητροπολιτικής περιοχής της Νέας Υόρκης ήταν και φέτος ιδιαίτερα αυξημένη, τονίζοντας την σημασία του θεσμού.
Το σεμινάριο διοργανώνεται ανελλιπώς από το 1990 χάρη στην αφοσίωση και τις ακούραστες προσπάθειες της κ. Μακεδών και περιλαμβάνει κάθε χρόνο σειρά διαλέξεων και ομιλιών καλύπτοντας τα μαθήματα τόσο του αγγλικού όσο και του ελληνικού προγράμματος. Φέτος τις παρουσιάσεις έκαναν οι εκπαιδευτικοί σύμβουλοι Carol Geddis, Jana Balke, Robert Bedford, Alisha Dorrow, Roger Rooney, Kim Geddie και Μαρία Καραλέκα.
Η δε ημέρα διεξαγωγής του έχει οριστεί από τους διευθυντές των ημερήσιων σχολείων της Νέας Υόρκης ως «μέρα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών» και τα σχολεία παραμένουν κλειστά.
Οι εργασίες του σεμιναρίου άνοιξαν το πρωί στο πολιτιστικό κέντρο «Πέτρος Γ. Πατρίδης» με ομιλία του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Δημητρίου, ο οποίος αφού εξήρε το ρόλο της κ. Μακεδών στη διοργάνωση και ενίσχυση του θεσμού αυτού, υπογράμμισε –μεταξύ άλλων- ότι «έχουμε επίγνωση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί τη σημερινή εποχή», προσθέτοντας ότι «για να μπορούμε να προσβλέπουμε σε ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον, θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα σχολεία μας έχουν ένα υγιές και δυνατό παρόν», ενώ επανέλαβε ότι η Αρχιεπισκοπή στέκεται στο πλευρό των εκπαιδευτικών.
Το συντονισμό της πρωινής ενότητας που περιελάμβανε επίσης παρουσίαση στα αγγλικά από τη σύμβουλο εκπαίδευσης Κιμ Geddie, είχε ο διευθυντής του Ημερήσιου Σχολείου του Αγίου Δημητρίου, Αναστάσιος Κουλαρμάνης.
Ξεκινώντας την ομιλία του στους εκπαιδευτικούς του ελληνικού προγράμματος ο καθηγητής Χρίστος Τσολάκης, αφού αναφέρθηκε στη γλώσσα και την σκέψη, τόνισε ότι «για τη διδασκαλία της γλώσσας η προσφορότερη μέθοδος είναι η επικοινωνιακή/ δυναμική/ δραστική/ ενεργητική. «Δεν είναι γράμματα στον πίνακα η γλώσσα», είπε χαρακτηριστικά, «είναι ζωή και δράση».
«Σκοπός του δασκάλου», πρόσθεσε, «είναι να μαθαίνει στον μαθητή πώς να μαθαίνει, πώς να δημιουργεί, πώς να συνδημιουργεί με τους συμμαθητές του σεβόμενος τον πλανήτη Γη με τα πλάσματά του. Η γνώση, η σκέψη, ο λόγος, η τέχνη ελευθερώνουν τον άνθρωπο και τον οδηγούν στην πληρότητα».
«Αυτήν την πορεία διδασκαλίας της γλώσσας που είναι μαζί και πορεία εξανθρωπισμού του ανθρώπου την κατακτά μόνο ο δάσκαλος της Παιδείας», επισήμανε ο καθηγητής του Α.Π.Θ, τονίζοντας πως «ο δάσκαλος χωρίς την Παιδεία δεν αποκτά διδακτική πληρότητα, και αν ακόμα έχει διαβάσει όλες τις διδακτικές θεωρίες».
«Η διδασκαλία είναι η διαδικασία κατά την οποία δάσκαλος και μαθητής πραγματώνουν την πνευματική τους ουσία. Τα δε μαθήματα αποτελούν τα οχήματα της παιδείας. Ιδού το μυστικό και ο προορισμός της διδασκαλίας και της Εκπαίδευσης: Η Παιδεία», κατέληξε.
Ο καθηγητής Τσολάκης ο οποίος καθήλωσε με την ομιλία του με θέμα «Γλώσσα, Παιδεία, Διδασκαλία» τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο ετήσιο Επιμορφωτικό Σεμινάριο του Γραφείου Παιδείας της Αμέσου Αρχιεπισκοπικής Περιφέρειας την περασμένη Τρίτη στο Λύκειο του Αγίου Δημητρίου Αστόριας, δήλωσε ότι οι εντυπώσεις του τόσο από την συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς, όσο και από τις επισκέψεις του σε σχολεία Ομογένειας είναι «άριστες».
«Εμείς που ερχόμαστε από την Ελλάδα παίρνουμε δύναμη από εδώ γιατί, στην Ελλάδα, δυστυχώς, τα σχολεία βρίσκονται σε κακή κατάσταση. Εχουμε ανάγκη από μια αναγέννηση και εδώ βρίσκω τα στοιχεία εκείνα που θα μπορούσαν να αναγεννήσουν το ελληνικό σχολείο», τόνισε ο Δρ. Τσολάκης και πρόσθεσε: «Ηρθε, δηλαδή, ο καιρός ο Ελληνισμός του εξωτερικού να βοηθήσει στην αναγέννηση του Ελληνισμού του εσωτερικού. Αν δεν αναγεννηθεί το ελληνικό σχολειό, δεν θα αναγεννηθεί η Ελληνική Πολιτεία. Και σ’ αυτήν την αναγέννηση ο ρόλος του Ελληνισμού του εξωτερικού θα είναι μελλοντικά πρωταρχικός».
Κατά την σύντομη παραμονή του στη Νέα Υόρκη ο Δρ. Τσολάκης επισκέφθηκε, συνοδευόμενος από τη διευθύντρια του Γραφείου Παιδείας της Αμέσου Αρχιεπισκοπικής Περιφέρειας, κ. Μαρία Μακεδών το Ημερήσιο Σχολείο «Βασίλειος Σπυρόπουλος» και το προνηπιαγωγείο «Γεώργιος και Ευλαβία Δουλαβέρη» του Αγίου Νικολάου Φλάσινγκ καθώς και το απογευματινό σχολείο της Αγίας Τριάδας στο Χίκσβιλ του Λονγκ Αιλαντ, όπου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει και τον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων και να συνομιλήσει με εκπαιδευτικούς και μαθητές.
«Εξεπλάγην από την πειθαρχία των παιδιών, από τον τρόπο συμπεριφοράς των παιδιών και των συναδέλφων μου, από την καθαριότητα. Και νομίζω πως αυτό είναι το σχολείο, το σχολείο είναι τάξη και πειθαρχία, γιατί το πνεύμα για να ευοδωθεί πρέπει να κοπιάσει. Η χαλάρωση είναι η καταστροφή, ο θάνατος, ο όλεθρος του πνεύματος», δήλωσε στη Greek News. «Το πνεύμα», συνέχισε, «προάγεται με κόπο, με πειθαρχία και με τάξη και αυτά τα είδα στα ελληνικά σχολεία της Αμερικής, τάξη, πειθαρχία, καταβολή δυνάμεων και προσπαθειών από όλες τις μεριές».
-Το σεμινάριο
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών από τα ημερήσια και τα απογευματινά σχολεία της μητροπολιτικής περιοχής της Νέας Υόρκης ήταν και φέτος ιδιαίτερα αυξημένη, τονίζοντας την σημασία του θεσμού.
Το σεμινάριο διοργανώνεται ανελλιπώς από το 1990 χάρη στην αφοσίωση και τις ακούραστες προσπάθειες της κ. Μακεδών και περιλαμβάνει κάθε χρόνο σειρά διαλέξεων και ομιλιών καλύπτοντας τα μαθήματα τόσο του αγγλικού όσο και του ελληνικού προγράμματος. Φέτος τις παρουσιάσεις έκαναν οι εκπαιδευτικοί σύμβουλοι Carol Geddis, Jana Balke, Robert Bedford, Alisha Dorrow, Roger Rooney, Kim Geddie και Μαρία Καραλέκα.
Η δε ημέρα διεξαγωγής του έχει οριστεί από τους διευθυντές των ημερήσιων σχολείων της Νέας Υόρκης ως «μέρα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών» και τα σχολεία παραμένουν κλειστά.
Οι εργασίες του σεμιναρίου άνοιξαν το πρωί στο πολιτιστικό κέντρο «Πέτρος Γ. Πατρίδης» με ομιλία του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Δημητρίου, ο οποίος αφού εξήρε το ρόλο της κ. Μακεδών στη διοργάνωση και ενίσχυση του θεσμού αυτού, υπογράμμισε –μεταξύ άλλων- ότι «έχουμε επίγνωση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί τη σημερινή εποχή», προσθέτοντας ότι «για να μπορούμε να προσβλέπουμε σε ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον, θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα σχολεία μας έχουν ένα υγιές και δυνατό παρόν», ενώ επανέλαβε ότι η Αρχιεπισκοπή στέκεται στο πλευρό των εκπαιδευτικών.
Το συντονισμό της πρωινής ενότητας που περιελάμβανε επίσης παρουσίαση στα αγγλικά από τη σύμβουλο εκπαίδευσης Κιμ Geddie, είχε ο διευθυντής του Ημερήσιου Σχολείου του Αγίου Δημητρίου, Αναστάσιος Κουλαρμάνης.
Ξεκινώντας την ομιλία του στους εκπαιδευτικούς του ελληνικού προγράμματος ο καθηγητής Χρίστος Τσολάκης, αφού αναφέρθηκε στη γλώσσα και την σκέψη, τόνισε ότι «για τη διδασκαλία της γλώσσας η προσφορότερη μέθοδος είναι η επικοινωνιακή/ δυναμική/ δραστική/ ενεργητική. «Δεν είναι γράμματα στον πίνακα η γλώσσα», είπε χαρακτηριστικά, «είναι ζωή και δράση».
«Σκοπός του δασκάλου», πρόσθεσε, «είναι να μαθαίνει στον μαθητή πώς να μαθαίνει, πώς να δημιουργεί, πώς να συνδημιουργεί με τους συμμαθητές του σεβόμενος τον πλανήτη Γη με τα πλάσματά του. Η γνώση, η σκέψη, ο λόγος, η τέχνη ελευθερώνουν τον άνθρωπο και τον οδηγούν στην πληρότητα».
«Αυτήν την πορεία διδασκαλίας της γλώσσας που είναι μαζί και πορεία εξανθρωπισμού του ανθρώπου την κατακτά μόνο ο δάσκαλος της Παιδείας», επισήμανε ο καθηγητής του Α.Π.Θ, τονίζοντας πως «ο δάσκαλος χωρίς την Παιδεία δεν αποκτά διδακτική πληρότητα, και αν ακόμα έχει διαβάσει όλες τις διδακτικές θεωρίες».
«Η διδασκαλία είναι η διαδικασία κατά την οποία δάσκαλος και μαθητής πραγματώνουν την πνευματική τους ουσία. Τα δε μαθήματα αποτελούν τα οχήματα της παιδείας. Ιδού το μυστικό και ο προορισμός της διδασκαλίας και της Εκπαίδευσης: Η Παιδεία», κατέληξε.
Πηγή: omogeneia.ana-mpa.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου