Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Το Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε συνεργασία με την Ομάδα Εργασίας (Ο.Ε.) έχει δημιουργήσει ηλεκτρονική μορφή των εγχειριδίων Δημοτικού και Γυμνασίου, κατάσταση των οποίων εμφανίζεται παρακάτω.
Η Ο.Ε. χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες και, από τα ηλεκτρονικά διδακτικά βιβλία των βλεπόντων μαθητών, δημιουργεί νέα βιβλία, με μεγεθυσμένους χαρακτήρες (σε μεγέθη από 18 έως 38 στιγμές), προσβάσιμα στους μαθητές με μειωμένη όραση (μ.ό.) (Χρησιμοποιούνται επίσης και οι όροι «Μαθητές με χαμηλή όραση», «Μερικώς βλέποντες» ή «Αμβλύωπες μαθητές»).
Το Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε συνεργασία με την Ομάδα Εργασίας (Ο.Ε.) έχει δημιουργήσει ηλεκτρονική μορφή των εγχειριδίων Δημοτικού και Γυμνασίου, κατάσταση των οποίων εμφανίζεται παρακάτω.
Η Ο.Ε. χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες και, από τα ηλεκτρονικά διδακτικά βιβλία των βλεπόντων μαθητών, δημιουργεί νέα βιβλία, με μεγεθυσμένους χαρακτήρες (σε μεγέθη από 18 έως 38 στιγμές), προσβάσιμα στους μαθητές με μειωμένη όραση (μ.ό.) (Χρησιμοποιούνται επίσης και οι όροι «Μαθητές με χαμηλή όραση», «Μερικώς βλέποντες» ή «Αμβλύωπες μαθητές»).
Στο προσαρμοσμένο υλικό χρησιμοποιούνται σε έντονη κυρίως μορφή (bold) γραμματοσειρές Sans Serif, των οποίων οι χαρακτήρες είναι ευδιάκριτοι από τους μαθητές με μ.ό., όπως Arial, Verdana, Tahoma κ.λπ. Η μεγέθυνση της γραμματοσειράς συνεπάγεται αύξηση του όγκου του υλικού. Γι’ αυτό κάθε παραγόμενο βιβλίο, για να είναι εύχρηστο, χωρίζεται κατά την προσαρμογή του σε τόμους των 120-150 σελίδων. Για κάθε μαθητή με μ.ό. καταβάλλεται προσπάθεια ώστε το υλικό που παράγεται να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο προσαρμοσμένο στις δυνατότητές του. Έτσι, τα διδακτικά βιβλία καθενός μαθητή με μ.ό. περιλαμβάνονται σε 30-50 ή και περισσότερους τέτοιους τόμους.
Παρά τις όποιες δυσκολίες, ως αποτέλεσμα του όλου εγχειρήματος, βρίσκεται ήδη στα χέρια πολλών μαθητών σε όλη τη χώρα προσαρμοσμένο και προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό. Το ότι είναι διαθέσιμο σε επεξεργάσιμη ηλεκτρονική μορφή (με τη χρήση εφαρμογών επεξεργασίας κειμένου π.χ. MS Word) δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιείται όχι μόνο από τους μαθητές με μ.ό., αλλά και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, όπως στην ενισχυτική διδασκαλία ή μέσω του υπολογιστή από μαθητές με κινητικά προβλήματα ή με ήπια νοητική στέρηση. Τα ενθαρρυντικά μηνύματα που καταφθάνουν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και στην Ομάδα Εργασίας από γονείς και εκπαιδευτικούς, μαρτυρούν την αξία του έργου και την καθοριστική συμβολή του στην ενταξιακή διαδικασία. Οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός ή γονέας χρειάζεται το υλικό σε έντυπη μορφή, μπορεί να απευθύνεται στο Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Π.Ι., προκειμένου να το προμηθεύεται.
Περισσότερες Πληροφορίες εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου