Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022

Μαθητής με δυσλεξία αναγκάστηκε να επαναλάβει την τάξη γιατί καθυστέρησε δυο χρόνια η γνωμάτευση

«Το σχολείο δεν έδωσε το δικαίωμα στον μαθητή να εξεταστεί προφορικά, με αποτέλεσμα να πρέπει να επαναλάβει την τάξη. Όταν τελικά ελήφθη η γνωμάτευση που βεβαίωνε την δυσλεξία του παιδιού ήταν πια αργά»

Με τεράστιες καθυστερήσεις έρχονται αντιμέτωποι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες για την έκδοση διάγνωσης από τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), τα οποία είναι ολιγάριθμα και υποστελεχωμένα. Οι διαδικασίες καθυστερούν για μήνες, συχνά και χρόνια.

Η έλλειψη ικανού αριθμού ΚΕΔΑΣΥ με επαρκή αριθμό εξειδικευμένων επιστημόνων έχουν ως αποτέλεσμα πολύ μεγάλες καθυστερήσεις με ολέθριες επιπτώσεις για τους μαθητές και τις μαθήτριες, όπως απογοήτευση, χαμηλή αυτοεκτίμηση, παραίτηση, ακόμα και διακοπή της φοίτησης, όπως τονίζει σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη.

Μάλιστα, ανέφερε το περιστατικό ενός μαθητή στο Ηράκλειο της Κρήτης, ο οποίος έλαβε τη γνωμάτευση για δυσλεξία με δύο χρόνια καθυστέρηση! Ο μαθητής αναγκάστηκε να επαναλάβει την τάξη, ενώ όταν έλαβε τη γνωμάτευση, ήταν πια αργά.

Γονείς υποστηρίζουν ότι δεν γίνεται καμία προσπάθεια για επίλυση των κωλυμάτων, εδώ και χρόνια.

Τέλος, η βουλευτής του ΜέΡΑ25 ρωτά την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, πώς θα αντιμετωπίσει τις καθυστερήσεις στην έκδοση γνωματεύσεων από τα ΚΕΔΑΣΥ.

Η επίκαιρη ερώτηση για τα ΚΕΔΑΣΥ

Μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση γνωματεύσεων από το ΚΕΔΑΣΥ με θύματα τους μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Σοβαρή καταγγελία από οικογένεια που διαμένει στο Ηράκλειο Κρήτης, αναδεικνύει τα λειτουργικά προβλήματα των ΚΕΔΑΣΥ όλης της χώρας. Τα ολιγάριθμα και μάλιστα υποστελεχωμένα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης δέχονται τεράστιο αριθμό αιτήσεων για διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών μαθητών, με αποτέλεσμα οι διαδικασίες να καθυστερούν επί μήνες, συχνά και χρόνια. Στην περίπτωση μαθητή στο Ηράκλειο Κρήτης, η διάγνωση άργησε δυο χρόνια. Το σχολείο, ακολουθώντας τη νομοθεσία, δεν έδωσε το δικαίωμα στον μαθητή να εξεταστεί προφορικά, με αποτέλεσμα να πρέπει να επαναλάβει την τάξη. Όταν τελικά ελήφθη η γνωμάτευση που βεβαίωνε την δυσλεξία του παιδιού ήταν πια αργά. Η πολυπλοκότητα της διαδικασίας και η έλλειψη ικανού αριθμού ΚΕΔΑΣΥ με επαρκή αριθμό εξειδικευμένων επιστημόνων έχουν ως αποτέλεσμα πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, με ολέθριες επιπτώσεις για τους μαθητές και τις μαθήτριες, όπως απογοήτευση, χαμηλή αυτοεκτίμηση, παραίτηση, ακόμα και διακοπή της φοίτησης.

Όπως μας πληροφορούν γονείς παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες- αναπηρίες, η κατάσταση αυτή παρατηρείται επί σειρά ετών, χωρίς να γίνεται καμία προσπάθεια για επίλυση των κωλυμάτων.

Για να αποφεύγεται η υποτίμηση και η περιθωριοποίηση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, κρίνουμε ότι είναι απαραίτητα τα εξής μέτρα:


Άμεσες, μόνιμες προσλήψεις επιστημονικού προσωπικού στα ΚΕΔΑΣΥ, πανελλαδικά για εξασφάλιση επάρκειας και ταχύτητας στην έκδοση των γνωματεύσεων.

Ίδρυση και νέων δημόσιων ΚΕΔΑΣΥ με στόχο την αποκεντρωμένη κάλυψη των αναγκών.

Σε περίπτωση ευθύνης του διαγνωστικού μηχανισμού για τη μη έγκαιρη χορήγηση της γνωμάτευσης, ο Σύλλογος Διδασκόντων να δύναται να προβεί σε έγκριση της προφορικής εξέτασης του μαθητή ή της μαθήτριας με την σύνταξη σχετικού πρακτικού.

Αναφορικά με τα προαναφερθέντα στοιχεία Ερωτάται η υπουργός: Πώς θα αντιμετωπίσετε τις καθυστερήσεις στην έκδοση γνωματεύσεων από τα ΚΕΔΑΣΥ;


Υπατία Κοκκινάκη
Πηγή: alfavita

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου