Η έννοια της ουσιαστικής εκπαίδευσης παίρνει σάρκα και οστά στο 3ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας όπου από την έναρξη της σχολικής χρονιάς μέχρι τη λήξη της “τρέχει” ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερο project που αφορά τον εθελοντισμό. Βασικό “εργαλείο” στα χέρια των εκπαιδευτικών αποτελούν τα ζώα, όπου οι μαθητές βιωματικά και στο βαθμό που ο καθένας το επιθυμεί μαθαίνουν αβίαστα να τα σέβονται.
Πρόσφατα οι μαθητές μπήκαν στην τάξη για τις εξετάσεις αφού πρώτα είχαν μια ευεργετική επαφή με τον Bobo, το κουτάβι που έσωσαν το προηγούμενο διάστημα
Η Αλίκη Κολοβού που εργάζεται στο πλαίσιο της εξατομικευμένης υποστήριξης ούσα ακτιβίστρια, ανέλαβε με άλλους τέσσερις καθηγητές και τον διευθυντή του σχολείου, την διεκπεραίωση του συγκεκριμένου project που ως βάση είχε την συμπερίληψη και την ισότητα. Αξίες ιδιαίτερα σημαντικές ειδικότερα όταν αναφερόμαστε σε ένα πολυπολιτισμικό σχολείο όπως το 3ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας.
Τα ζώα κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρόγραμμα αυτό, με παρουσία στην τάξη, στο προαύλιο ακόμα και στις εκδρομές. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Κολοβού πριν την έναρξη του μαθήματος ή των εξετάσεων, τα παιδιά χαϊδεύουν το σκυλάκι και αποστρεσάρονται, ενώ την ίδια στιγμή ωφελούνται και παράλληλα ωφελούν.
Στο πλαίσιο της υλοποίησης της πρωτοποριακής αυτής δράσης, όπως έκανε γνωστό με δήλωσή της στο ilialive.gr η Αλίκη Κολοβού, έχουν προκύψει αρκετές υιοθεσίες και δυο διασώσεις αλλά το σημαντικότερο από όλα είναι ότι έχει αρχίσει να ανθίζει ο σπόρος του εθελοντισμού και του σεβασμού για όλα τα πλάσματα.
«…Είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να αναλάβουμε ένα σύνολο δράσεων από τον Σεπτέμβριο και να το διεκπεραιώσουμε μέχρι τον Ιούνιο, πέρα από το βασικό καθήκον μας. Εγώ ως ακτιβίστρια διάλεξα μαζί με τέσσερις συναδέλφους τον εθελοντισμό, η βάση ήταν η συμπερίληψη και η ισότητα και επειδή στον εθελοντισμό δεν υπάρχει δίνω πολύ ή δίνω λίγο, είναι όλοι καλεσμένοι και όποιος θέλει δίνει. Ήταν ο πιο ασφαλής και ισότιμος τρόπος, να συμμετέχουν όλα τα παιδιά και να εδραιώσει και το παιδί που συνοδεύω τον κοινωνικό του περίγυρο. Και εγώ δουλεύω σαν γέφυρα γι’ αυτό το παιδί να καλύψει όποιο έλλειμμα του παρουσιάζεται και να μπορέσει στο μέλλον να μην έχει συνοδο.. Τα ζώα πάντα βοηθάνε, ήταν δεκτικός πολύ ο σύλλογος και οι γονείς αλλά και τα παιδιά όλα. Όλη τη χρονιά έγιναν πολλές υιοθεσίες, πολλές μέρες αφιερώσαμε να είναι ένα σκυλάκι στην τάξη, στην εκδρομή ή στο προαύλιο. Διασώσαμε και δύο σκυλιά που ήταν στο σχολείο, επίσημα με την αστυνομία και τον κτηνίατρο, το ένα φιλοξενείται σε έναν μαθητή και τώρα στις ημέρες των εξετάσεων παίρνουμε ένα κουτάβι ήσυχο, το πήρα μαζί και κάθεται στην τάξη με τα παιδιά, που το χαϊδεύουν και αποστρεσάρονται και μαθαίνουν αβίαστα ότι θέλει σεβασμό ένα ζώο. Δηλαδή είναι πιο ήσυχα ακόμα πιο τρυφερά, δεν το τραβάνε» τόνισε η κα Κολοβού, σημειώνοντας παράλληλα ότι πρόκειται για ένα επίσημο project το όποιο έχει σταλεί στο υπουργείο, ενώ υλοποιήθηκε αβίαστα, χωρίς κανένα κονδύλιο, χωρίς να χαθεί καμιά διδακτική ώρα και καλύπτοντας το σύνολο των μαθητών. «… ο καθένας με την εμπλοκή που ήθελε και άντεχε. Δηλαδή αν κάποιος ήθελε να κοινοποιήσει μόνο, καλό ήταν κι αυτό, κάποιος μπορεί να ήθελε να φιλοξενήσει ή να υιοθετήσει όλα καλά…».
«Μόνο έτσι μαθαίνει ο άνθρωπος με την καθημερινότητα και με το να ζήσει ένα πλάσμα και όχι με την θεωρία, ότι μην χτυπάτε το σκύλο ή την γάτα. Ότι ένα πλάσμα έχει ένα αποτύπωμα, δεν είναι χωρίς μπελά, είναι ένας μεγάλος μπελάς και όταν είσαι έτοιμος είναι βέβαια κι ένα άλλο παράθυρο στην ζωή το να έχεις σεβασμό. Και ο διευθυντής μας είναι το ίδιο φιλόζωος και καλός άνθρωπος. Είναι ένας άνθρωπος με σεβασμό που αγαπάει τα παιδιά, έγινε πολύ δουλειά και στο προαύλιο και στο φυσικό στοιχείο των παιδιών. Δηλαδή δεν κάναμε στερεοτυπική διδασκαλία του εθελοντισμού»ανέφερε η Αλίκη Κολοβού.
Το πρόγραμμα έτυχε της απόλυτης αποδοχή τόσο από τους γονείς όσο και από το σύνολο των καθηγητών αλλά κυρίως από τα ίδια τα παιδιά, τα οποία ήταν άμαθα και μουδιασμένα λόγω του πολύμηνου εγκλεισμού που είχαν υποστεί όλο αυτό το διάστημα, οπότε το μάθημα είχε έναν επιπλέον στόχο. Κυρίως να μην είναι μονότονο αλλά και να καλλιεργήσει την αλληλεπίδραση στα παιδιά, η οποία είχε αδρανήσει. Επίσης το δόσιμο και η πάταξη της διάκρισης αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για το 3ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας καθώς πολλοί από τους μαθητές είναι Ρομά.
Δείτε τις φωτογραφίες από την καθημερινή δραστηριότητα των μαθητών με το κουτάβι Bobo στο αρχικό δημοσίευμα
Πηγή: ilialive
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου