Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017

Έρευνα: η σωματική άσκηση μπορεί να μειώσει κατά 50% τα προβλήματα συμπεριφοράς.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι μπορεί να υπάρχει ένας απλός τρόπος για να μειώσει κανείς τις προβληματικές συμπεριφορές των ατόμων με αυτισμό ή παρόμοιες διαταραχές κατά τη διάρκεια της σχολικής μέρας: προσθέτοντας σωματική άσκηση. 

Μια νέα έρευνα μελέτησε τις επιδράσεις της δομημένης, αεροβικής άσκησης σε παιδιά στο φάσμα του αυτισμού και σε παιδιά με διαταραχές συμπεριφοράς και διαπίστωσε ότι τα παιδιά που συμμετείχαν στην «εικονική ποδηλασία» στο σχολείο αντί για το παραδοσιακό μάθημα της γυμναστικής ήταν περισσότερο πιθανό να έχουν επιθυμητή/ μη προβληματική συμπεριφορά. 

Η «εικονική ποδηλασία» περιλαμβάνει ένα στατικό ποδήλατο με μια οθόνη βίντεο που επιτρέπει στους συμμετέχοντες να κάνουν ποδηλασία σε διάφορες διαδρομές, να παίζουν παιχνίδια και γενικά να εμπλέκονται σε δραστηριότητες εικονικής πραγματικότητας ενώ πραγματοποιούν αεροβική γυμναστική. Στα πλαίσια της έρευνας, οι μελετητές τυχαία εφάρμοσαν σε 103 μαθητές ηλικίας 6-16 ετών που φοιτούσαν σε σχολεία για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες προγράμματα 7 εβδομάδων «εικονικής ποδηλασίας» ή τα παραδοσιακά προγράμματα σχολικής άσκησης (όχι αεροβικής), δύο φορές την εβδομάδα. Οι συμμετέχοντες ήταν παιδιά με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, αγχώδη διαταραχή και διαταραχές του συναισθήματος. 

Όταν τα παιδιά συμμετείχαν στο πρόγραμμα «εικονιής ποδηλασίας», οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι πιθανότητες να επιδείξουν φτωχή αυτορρύθμιση ή να απομακρυνθούν από την τάξη λόγω προβληματικής συμπεριφοράς μειώνονταν μέχρι και 51%, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Pediatrics. 

Οι θετικές επιδράσεις ήταν πιο έντονες / εμφανείς τις μέρες κατά τις οποίες τα παιδιά συμμετείχαν στην συγκεκριμένη μορφή άσκησης («εικονική ποδηλασία»), με τις προβληματικές/διαταρακτικές συμπεριφορές να μειώνονται μέχρι και 70%. 

«Η αεροβική εικονική ποδηλασία στα πλαίσια της γυμναστικής φαίνεται πολλά υποσχόμενη μέθοδος για τη βελτίωση της αυτορύθμισης (αυτο- ελέγχου) και τη λειτουργία μέσα στη τάξη των παιδιών σε σύνθετα προβλήματα συμπεριφοράς» αναφέρουν οι συγγραφείς της έρευνας. «Αυτή η σωματική άσκηση στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την συμπεριφορά των παιδιών χωρίς να επιβαρύνει οικονομικά τους γονείς ή το κράτος, και χωρίς να επιδρά αρνητικά στα ακαδημαϊκά προγράμματα».

Απόδοση του άρθρου Study: Exercise May Cut Behavior Issues In Half του Shaun Heasley

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου