Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει τις εκπαιδευτικές καινοτομίες, που εφαρμόζονται στα Πρότυπα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία. Συγκεκριμένα, εστιάζει στην αναζήτηση της δυνατότητας, από μέρους των σχολείων αυτών, να παρεμβαίνουν στον τρόπο εφαρμογής της κεντρικά σχεδιασμένης εκπαιδευτικής πολιτικής, σε θέματα καινοτομιών, με ποιον τρόπο πραγματοποιείται η παρέμβαση αυτή και τι είδους καινοτομίες εφαρμόζουν.
Η μεθοδολογία της παρούσας έρευνας στηρίχθηκε στη συλλογή δευτερογενών δεδομένων, τα οποία συλλέχθηκαν μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος αναζήτησης σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων (google scholar, emerald, taylor and francis, pubmed και scopus), για μελέτες που έγιναν από το 1980 έως και το 2013. Το δείγμα της παρούσας έρευνας αποτέλεσαν βιβλία και άρθρα, ελληνικής και ξένης, αγγλικής βιβλιογραφίας. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα χαρακτηρίζεται από την αδυναμία των εκπαιδευτικών συστημάτων να ανταποκριθούν στις νεοδημιουργηθείσες ανάγκες της σύγχρονης πραγματικότητας, με αποτέλεσμα μια μεγάλη μερίδα μαθητών να οδηγείται στη σχολική αποτυχία και μια άλλη μερίδα μαθητών να μην μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά και να σταθεί κριτικά απέναντι στα προβλήματα της πολυσύνθετης κοινωνίας της πληροφορίας και της γνώσης. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εγκαταλείψουν την μοναξιά της τάξης τους, να εκτιμήσουν και να αξιοποιήσουν την εμπειρία τους. Καλούνται να ασχοληθούν με νέα ζητήματα που ξεφεύγουν από τα στενά όρια της σχολικής αίθουσας, να μην φοβούνται να αναλάβουν ευθύνες και να υλοποιήσουν καινοτόμες πρωτοβουλίες.
Η μεθοδολογία της παρούσας έρευνας στηρίχθηκε στη συλλογή δευτερογενών δεδομένων, τα οποία συλλέχθηκαν μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος αναζήτησης σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων (google scholar, emerald, taylor and francis, pubmed και scopus), για μελέτες που έγιναν από το 1980 έως και το 2013. Το δείγμα της παρούσας έρευνας αποτέλεσαν βιβλία και άρθρα, ελληνικής και ξένης, αγγλικής βιβλιογραφίας. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα χαρακτηρίζεται από την αδυναμία των εκπαιδευτικών συστημάτων να ανταποκριθούν στις νεοδημιουργηθείσες ανάγκες της σύγχρονης πραγματικότητας, με αποτέλεσμα μια μεγάλη μερίδα μαθητών να οδηγείται στη σχολική αποτυχία και μια άλλη μερίδα μαθητών να μην μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά και να σταθεί κριτικά απέναντι στα προβλήματα της πολυσύνθετης κοινωνίας της πληροφορίας και της γνώσης. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εγκαταλείψουν την μοναξιά της τάξης τους, να εκτιμήσουν και να αξιοποιήσουν την εμπειρία τους. Καλούνται να ασχοληθούν με νέα ζητήματα που ξεφεύγουν από τα στενά όρια της σχολικής αίθουσας, να μην φοβούνται να αναλάβουν ευθύνες και να υλοποιήσουν καινοτόμες πρωτοβουλίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου