Ένα ψηφιακό escape room, το Mental Escape, που με τη χρήση ΑΙ βοηθά στη διάγνωση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) σε ενήλικες δημιούργησε η RealMINT, spin off του ΑΠΘ, έχοντας μάλιστα κινήσει το ενδιαφέρον του NHS (Εθνικού Συστήματος Υγείας της Αγγλίας).
Η RealMINT, που δημιουργήθηκε τον Απρίλιο του 2022 από τον καθηγητή Τεχνητής Νοημοσύνης του Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ, Ιωάννη Βλαχάβα και τους δύο υποψήφιους διδάκτορες ΑΙ, τον 27χρονο Γιώργο Λιάπη και τον 30χρονο Λευτέρη Κουλούμπρη, συζητά αυτή την περίοδο -πέραν της εγκατάστασης του παιχνιδιού της για πιλοτικές δοκιμές σε ψυχιατρικές κλινικές του NHS- και με ιδιωτικές κλινικές σε Αυστρία, Ολλανδία και Βέλγιο.
Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού με ΑΙ, τα οποία ξεφεύγουν από τη διασκέδαση και αφορούν την αξιολόγηση και διάγνωση είναι ένα από τα business units της RealMINT, που έχει επίσης αναπτύξει ψηφιακά προϊόντα για την ανάλυση χρονοσειρών με εφαρμογή την πρόβλεψη της ζήτησης στο λιανεμπόριο και την προβλεπτική συντήρηση στη βιομηχανία, αλλά και για την πρόβλεψη της πορείας χρηματιστηριακών μετοχών.
Η RealMINT δεν χρησιμοποιεί μόνο, αλλά φτιάχνει τα δικά της συστήματα ΑΙ, κάτι που αποτυπώνεται στο όνομά της (Real Machine Intelligence) και τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό, όπως λένε οι δημιουργοί της. Έρχεται δε να αξιοποιήσει τη μακρά εμπειρία του καθηγητή Ιωάννη Βλαχάβα στην Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά και τα σε εξέλιξη διδακτορικά των δύο νέων επιστημόνων, του Γιώργου Λιάπη στο ΑΙ σε παιχνίδια σοβαρού σκοπού και του Λευτέρη Κουλούμπρη στο ΑΙ σε χρηματιστηριακά δεδομένα. Σημειώνεται ότι ο Γιώργος Λιάπης έκανε σπουδές στο Τμήμα Πληροφορικής του ΠΑΜΑΚ και μεταπτυχιακό στην Τεχνητή Νοημοσύνη στο ΑΠΘ, ενώ ο Λευτέρης Κουλούμπρης έκανε και τις προπτυχιακές του σπουδές και το μεταπτυχιακό του στο Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ.
Παιχνίδια σοβαρού σκοπού και Mental Escape
Το Mental Escape είναι ένα από τα τρία παιχνίδια που έχει αναπτύξει μέχρι στιγμής η spin off, με τα υπόλοιπα δύο να είναι το Mind Escape και το Real Escape. Στο Mental Escape ο παίκτης, ένας μαθητευόμενος μάγειρας, βρίσκεται κλειδωμένος σε ένα ψηφιακό εστιατόριο όπου καλείται από έναν διάσημο σεφ να μαγειρέψει μια κρυφή συνταγή λύνοντας γρίφους, ώστε να προχωρήσει η εκπαίδευσή του. Οι γρίφοι έχουν δημιουργηθεί με βάση το DSM-V, πρωτόκολλο των ψυχολόγων για τη διάγνωση ψυχικών διαταραχών, και με βάση τη συμπεριφορά του παίκτη σε αυτούς συλλέγονται δεδομένα με τη χρήση ΑΙ, αφού πρώτα τα μοντέλα έχουν εκπαιδευτεί σε άτομα που έχουν διαγνωστεί με ΔΕΠΥ και χωρίς. Έτσι, γίνεται η διάγνωση νέων ασθενών και προκύπτει ένα ποσοστό ύπαρξης ΔΕΠΥ.
«Είναι ένα διαγνωστικό εργαλείο που μπορεί να αξιοποιηθεί από ψυχολόγους, καθώς η διάγνωση ΔΕΠΥ σε ενήλικες είναι πιο δύσκολη από ότι σε παιδιά. Μπορεί άλλωστε να κρυφτεί ή να καλυφθεί μέσα σε μια συνοσυρότητα» λέει στη Voria.gr ο Γιώργος Λιάπης. Το Mental Escape συσχετίστηκε με ένα πρότζεκτ που «έτρεξαν» το Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων του Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ, το Εργαστήριο Πυρηνικής Φυσικής του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ και η εταιρεία TSM μέσω του οποίου αναπτύχθηκε το Pizza On Time για διάγνωση ΔΕΠΥ σε παιδιά.
Το δεύτερο ψηφιακό δωμάτιο απόδρασης που έχει αναπτύξει η RealMINT είναι το Mind Escape που βοηθά στην αξιολόγηση της προσωπικότητας του παίκτη με βάση πέντε παράγοντες: τη διαύγεια του πνεύματος, την ευσυνειδησία, την εξωστρέφεια, την προσήνεια και τον νευρωτισμό. Το παιχνίδι αποτελείται από πέντε διαφορετικά σπίτια με ένα διαφορετικό στόρι: στο πρώτο ένας μουσικός πρέπει να παίξει μια χαμένη παρτιτούρα, στο δεύτερο ο παίκτης πρέπει να ετοιμάσει μια συνταγή υπό πίεση χρόνου χωρίς κάποια υλικά τα οποία πρέπει να βρει, στο τρίτο το περιβάλλον είναι ένα πάρτι, στο τέταρτο ένα game night και στο πέμπτο έχει σχεδιαστεί μια συνθήκη όπου έχουν πέσει τα φώτα εν μέσω καταιγίδας και παίρνει φωτιά ο φούρνος. Το παιχνίδι αυτό έχει ήδη αξιοποιηθεί από εταιρείες για πρόσληψη ατόμων, ενώ η RealMINT έχει επαφή και με άλλες.
Το πιο πρόσφατο ψηφιακό escape room της spin off όμως είναι το Real Escape, περισσότερο ένα παιχνίδι διασκέδασης, που απευθύνεται σε gamers και το οποίο συσχετίζει τους παίκτες ως προς τον τύπο του escape room. Είναι ένα horror game που εκτυλίσσεται στα τρία δωμάτια της ψυχιατρικής κλινικής «Λήθη» και πρόκειται εντός της εβδομάδας να ανέβει στην πλατφόρμα Steam.
Προβλέψεις σε λιανεμπόριο, βιομηχανία και χρηματιστήριο
Στο πεδίο της ανάλυσης χρονοσειρών η RealMINT έχει αναπτύξει τα εξής προϊόντα: το Demandio, ένα σύστημα πρόβλεψης πωλήσεων με χρήση ΑΙ για το λιανεμπόριο, το eDemandio που αφορά τα eshops, αλλά και ένα σύστημα προβλεπτικής συντήρησης. Μάλιστα, στο πρώτο έχει συμβόλαιο με την αλυσίδα Μασούτης, για την οποία κάνει πρόβλεψη ζήτησης με σκοπό την επίτευξη των βέλτιστων αποθεμάτων και την καλύτερη διαχείριση των παραγγελιών. Στο δε τρίτο συνεργάζεται με τη Metlen για προβλέψεις συντήρησης σε λεκάνες όπου λιώνει ο βωξίτης. Στο πεδίο της ανάλυσης χρηματιστηριακών δεδομένων η RealMINT έχει αναπτύξει το Stockranks, που μέσα από την ανάλυση άνω των 5.000 μετοχών κατατάσσει ποιες θα πάνε καλά το επόμενο τρίμηνο. Μάλιστα, ήδη συνεργάζεται με ένα χρηματιστηριακό γραφείο. Παράλληλα η RealMINT έχει συνεργασίες σε πρότζεκτς με την ALTAIR στη Θεσσαλονίκη και τη UNISYSTEMS στην Αθήνα.
Πηγή: voria
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου