Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024

Πώς να διατηρήσετε την παραγωγικότητα των μαθητών στο μέσο της σχολικής χρονιάς.

Η πρώτη περίοδος του δεύτερου εξαμήνου της σχολικής χρονιάς είναι δύσκολη. Ως εκπαιδευτικοί, όχι μόνο πρέπει να διατηρήσουμε τον ενθουσιασμό μας, αλλά πρέπει επίσης να μεριμνήσουμε για την ανανέωση της ενέργειας και της επιμονής των μαθητών μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Η διατήρηση της παραγωγικότητας —σωματικά και πνευματικά— μπορεί να είναι ένα επίπονο έργο. Δεν μπορούμε να περιμένουμε από τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τι πρέπει να κάνουν για να επιστρέψουν (ή να διατηρήσουν) σε μια παραγωγική νοοτροπία. Ως εκ τούτου, το να τους προσφέρουμε στρατηγικές κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης (SEL) για να παρακολουθούν οι ίδιοι την παραγωγικότητά τους καθώς πλησιάζουν τα μέσα της σχολικής χρονιάς, θα πρέπει να αποτελεί ξεχωριστό κομμάτι της μάθησης.

Ένα βασικό σημείο εκκίνησης για τη συμμετοχή των μαθητών στο δεύτερο εξάμηνο της σχολικής χρονιάς είναι να επικεντρωθείτε στην παρατηρητικότητα. Ξεκινήστε κάνοντας μια συζήτηση με τους μαθητές σχετικά με την παρακολούθηση του εαυτού τους. Αντί να παρατηρείτε για να κρίνετε, ενθαρρύνετέ τους απλώς να δώσουν προσοχή σε αυτό που συμβαίνει στην παρούσα στιγμή. Στην περίπτωση της ολοκλήρωσης του δεύτερου εξαμήνου του σχολικού έτους, αυτό μπορεί να είναι η προβολή στόχων, η δημιουργία κινήτρων, ο σχεδιασμός, η κατανόηση των συναισθημάτων, η αναγνώριση της ικανότητας του εγκεφάλου, η συμπερίληψη συνεδρίων ανάπτυξης και η προετοιμασία για επιτυχία.

Ακολουθούν ορισμένες στρατηγικές για να υποστηρίξετε τους μαθητές να γίνουν πιο παρατηρητικοί και παραγωγικοί κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

6 τρόποι για να αυξήσουν οι μαθητές την παραγωγικότητά τους

1. Επανασυνδέστε και επαναπρογραμματίστε τον εγκέφαλο. Κάντε τους μαθητές να βασίζονται περισσότερο στον εγκέφαλό τους, στη σκέψη, τα κίνητρα και την παρατήρηση του εαυτού τους. Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι χρησιμοποιώντας αναλογίες. Ο ερευνητής Matt Slocombe λέει ότι αυτή η μέθοδος «μπορεί να είναι μια πολύ ισχυρή στρατηγική διδασκαλίας και μάθησης στην τάξη, καθώς οι αναλογίες επιτρέπουν στα παιδιά να μαθαίνουν γρήγορα νέες γνώσεις βλέποντας πώς κάτι νέο είναι παρόμοιο με κάτι που ήδη γνωρίζουν».

Όταν οι μαθητές κατανοούν τη νευρολογική βάση των σκέψεων, των συναισθημάτων και των πράξεών τους, είναι πιο πιθανό να πιστέψουν στη σημασία αυτών των συνδέσεων και μπορεί να προσεγγίσουν τις δικές τους εμπειρίες με μεγαλύτερη κατανόηση και δράση. Είναι πολύ ωραίο όταν ένας μαθητής μπορεί να σκεφτεί κάτι ως έναν μηχανισμό που παράγεται μέσα στο κεφάλι του. Αυτά τα τρία μέρη του εγκεφάλου μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να γίνουν πιο προσεκτικοί στην παραγωγικότητά τους.

Αμυγδαλή: Αυτό το μέρος του εγκεφάλου ελέγχει την αντίδρασή μας σε καταστάσεις. Είναι το «σύστημά μας ανίχνευσης απειλών». Όταν τα πράγματα γίνονται χαοτικά και αγχωτικά, οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν τρόπους για να ηρεμήσουν.

Προμετωπιαίος φλοιός: Αυτό είναι το μέρος λήψης αποφάσεων, σχεδιασμού και αυτογνωσίας του εγκεφάλου. Είναι ο «πύργος ελέγχου» μας. Ο πύργος ελέγχου είναι όπου οι μαθητές προγραμματίζουν νωρίτερα και παίρνουν εκτελεστικές αποφάσεις για να επικεντρωθούν και να παρακινηθούν, ώστε να ολοκληρώσουν τη σχολική χρονιά με επιτυχία.

Ιππόκαμπος: Αυτό είναι το μέρος όπου ανακαλούμε ιστορίες, γεγονότα και πληροφορίες. Είναι το "λεύκωμά" μας. Στο λεύκωμα, οι μαθητές χρησιμοποιούν την αναδρομή ως τρόπο για να προχωρήσουν αξιοποιώντας διδάγματα προηγούμενων εμπειριών.


2. Προγραμματίστε χρόνο -30 δευτερολέπτων- περισυλλογής της παραγωγικότητας. Αυτές οι γρήγορες συναντήσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα πριν ξεκινήσετε το μάθημα, στη μέση μιας περιόδου μαθήματος ή μετά το μάθημα. Κρατήστε τις απλές θέτοντας τρία ερωτήματα:

Πώς μπορείτε να είστε πιο παραγωγικοί αυτή την εβδομάδα;

Πώς φαντάζεστε ότι θα είναι η παραγωγικότητά σας;

Ποια είναι η πιο σημαντική εργασία ή έργο που πρέπει να εστιάσετε αυτήν την εβδομάδα;

Η συνεπής διατήρηση αυτών των ερωτήσεων και της σκοπιμότητάς τους, επιτρέπει στους μαθητές να αποκτήσουν μια νοοτροπία παραγωγικότητας και συγκέντρωσης για την επόμενη εβδομάδα. Θα μπορούσατε επίσης να ζητήσετε από τους μαθητές να γράψουν τις σκέψεις τους σε ένα ημερολόγιο, σε μια καρτέλα σημειώσεων ή ως κάρτα εισόδου στην τάξη ή εισιτήριο εξόδου κάθε Δευτέρα, εάν ο χρόνος δεν επιτρέπει μεμονωμένες συνέδρια διάρκειας 30 δευτερολέπτων.


3. Χρησιμοποιήστε τη στρατηγική «γράμμα προς τον μελλοντικό μου εαυτό». Σε αυτή τη στρατηγική, οι μαθητές γράφουν μια επιστολή στον εαυτό τους σχετικά με τους στόχους που θέλουν να επιτύχουν. Σε ένα μήνα, οι μαθητές επανεξετάζουν αυτό το γράμμα και σκέφτονται. Επιπλέον, οι μαθητές μπορούν να προσθέσουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους στόχους, ή να να αλλάξουν και να αναθεωρήσουν. Στη συνέχεια, κάθε μήνα οι μαθητές μπορούν να βλέπουν ξανά την επιστολή και να επαναλαμβάνουν την ενέργεια. Αυτή η στρατηγική είναι πολύ σημαντική, καθώς επιτρέπει στους μαθητές να παρακολουθούν, να αξιολογούν και να παρατηρούν την παραγωγικότητά τους.


4. Ζητήστε από τους μαθητές να γράφουν καθημερινές σημειώσεις στον εαυτό τους. Στη στρατηγική “1-2-3 σημείωμα προς τον εαυτό μου”, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να γράψουν τρεις σημειώσεις που θα χρησιμοποιηθούν από τους ίδιους ως υπενθυμίσειςπριν από την επόμενη τάξη.

Οι σημειώσεις δεν περιορίζονται μόνο σε πράγματα που πρέπει να καταφέρουν ή να ολοκληρώσουν. Αντίθετα, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να φτιάξουν μια λίστα με τρεις συμβουλές που μπορεί να τους βοηθήσουν να μάθουν, τρεις υπενθυμίσεις για το τι έμαθαν για την ημέρα, τρεις παρακινητικές δηλώσεις για να ανατρέξουν στην επόμενη τάξη ή οτιδήποτε θεωρούν σημαντικό. Η ιδέα είναι οι μαθητές επανεξετάζουν αυτή τη στρατηγική καθημερινά για να προβληματιστούν και να βοηθηθούν στην επίτευξη των στόχων προς το τέλος της σχολικής χρονιάς.


5. Ενσωματώστε "πειρασμούς". Ένας τρόπος για να κάνετε πιο εύκολη την επιδίωξη ενός στόχου ή την ολοκλήρωση μιας εργασίας είναι να τον συνδυάσετε με κάτι ευχάριστο. Για παράδειγμα, όταν διαπιστώνετε ότι οι μαθητές δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν μια εργασία ή ένα έργο, δώστε την ευκαιρία να συνδυάσουν τη δουλειά τους με την ακρόαση μουσικής ή αφήστε λίγα λεπτά σε οθόνες αφού ολοκληρώσουν την εργασία τους.

Επιπλέον, μοιραστείτε με τους μαθητές μερικά ευχάριστα ζεύγη εργασιών που μπορούν να κάνουν στο σπίτι όταν εργάζονται σε εργασίες εκτός σχολείου. Για παράδειγμα, η ολοκλήρωση της εργασίας στα μαθηματικά μπορεί να είναι πιο ευχάριστη με ένα φλιτζάνι σοκολατούχο γάλα. Ή, η ανάγνωση ενός κεφαλαίου από ένα μυθιστόρημα μπορεί να είναι πιο διασκεδαστικό να κάθεσαι σε ένα πουφ.


6. Χρησιμοποιήστε «συνθήματα-σήματα» στην τάξη σας. Η προσπάθεια να διατηρήσετε τις ρουτίνες και τις ώρες με ορισμένα καθημερινά γεγονότα στην τάξη μπορεί να είναι ευεργετική για να είστε παραγωγικοί. Ένας τρόπος για να το εφαρμόσετε αυτό στην τάξη είναι να προσδιορίσετε πού και πότε. Για παράδειγμα, ένα σύνθημα για την τάξη θα μπορούσε να είναι: «Κάθε μέρα μετά το χτύπημα του κουδουνιού, θα καθόμαστε όλοι στις θέσεις μας και θα γράφουμε το ημερολόγιο για την ερώτηση της ημέρας». Αυτή η στρατηγική είναι ένας πολύ καλός τρόπος για τους μαθητές να ταυτιστούν με τη συνέπεια, να επιτύχουν τους στόχους τους και να είναι πιο παραγωγικοί.

Ένας τρόπος για να προσελκύσετε τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν σήματα είναι να προσφέρετε κίνητρα όπως η αυτονομία στους μαθητές να επιλέγουν τους τύπους ενδείξεων που λειτουργούν καλύτερα για αυτούς. Επιτρέποντας στους μαθητές να εξατομικεύσουν τη μέθοδο σηματοδότησης, αυξάνεται το αίσθημα ότι τους ανήκει η μέθοδος που επιλέγουν και το κίνητρό να της χρησιμοποιούν αποτελεσματικά.


Απόδοση του άρθρου Maintaining Productivity as Spring Approaches


Ευλαμπία Αγγέλου
Διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας
Ανεξάρτητη Ερευνήτρια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου