Yπό κανονικές συνθήκες θα βρίσκονταν ήδη στις Ηνωμένες Πολιτείες για να βιώσουν μια μοναδική εμπειρία: τη συμμετοχή τους στο Diamond Challenge του Πανεπιστημίου Delaware, έναν διεθνή καινοτόμο διαγωνισμό νεανικής επιχειρηματικότητας. Ομως, η κανονικότητα της πανδημίας είναι εντελώς διαφορετική. Ετσι, η Αριάδνη-Ανθή Παπούλη και η Στεφανία Βασιλειάδου θα ζήσουν αυτή τη «γιορτή» εξ αποστάσεως, διαδικτυακά. Αυτό δεν μειώνει τη χαρά και την υπερηφάνειά τους. Η ιδέα τους ήταν μεταξύ εκείνων που ξεχώρισαν ανάμεσα σε 835 προτάσεις από 50 χώρες και θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στον ημιτελικό που θα διεξαχθεί στις 11-16 Απριλίου. Θα διαγωνιστούν με άλλες 39 ομάδες στην κατηγορία της Κοινωνικής Καινοτομίας. Οι δύο 16χρονες μαθήτριες του Pierce – Αμερικανικού Κολεγίου Ελλάδος είναι αισιόδοξες. Πιστεύουν στο πρότζεκτ τους, που έχει τίτλο Earthlips – Sustainable Beauty, και ελπίζουν ότι και οι κριτές θα εκτιμήσουν τη στέρεη βάση πάνω στην οποία το «έχτισαν»: εφαρμοστικότητα, χρηστικότητα και, το κυριότερο, αγάπη για το περιβάλλον.
Η Earthlips – Sustainable Beauty είναι μια βιώσιμη επιχείρηση που φιλοδοξεί να κάνει θεαματική είσοδο στη βιομηχανία της ομορφιάς. Θέλοντας να ενδυναμώσει γυναίκες όλων των ηλικιών αλλά και να συμβάλει στην ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής, παράγει επαναχρησιμοποιήσιμα, vegan, οικολογικά και zero waste κραγιόν. Η συσκευασία τους είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένα μέταλλα, ανθεκτικά στη σκουριά και μπαμπού. Η φόρμουλά τους περιλαμβάνει 100% φυσικά υλικά. Και, επιπλέον, η συσκευασία τους μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί, χάρη σε έναν καινοτόμο μηχανισμό ξαναγεμίσματος.
Κάθε φορά που η καταναλώτρια επιθυμεί να αλλάξει το χρώμα του κραγιόν ή να πετάξει το κραγιόν που έχει τελειώσει, για παράδειγμα, μπορεί να ξεβιδώσει τη βάση του και να τοποθετήσει το καινούργιο. Δύο σε ένα, δηλαδή: και οικολογική συνείδηση, και εξοικονόμηση χρημάτων.
Πιο «πράσινη»
Πώς προέκυψε η ιδέα τους; «Στον κόσμο της τεχνολογίας, των ιστοσελίδων και των εφαρμογών, που στην πλειονότητά τους τείνουν να καταργήσουν θέσεις εργασίας, εμείς αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα πρότζεκτ το οποίο, αν γίνει πραγματικότητα, θα οδηγήσει στην παραγωγή ενός πραγματικού προϊόντος, συμβάλλοντας στο να δημιουργηθούν νέες δουλειές. Αυτό, σε συνδυασμό με την αγάπη μας για το περιβάλλον και την πρόθεσή μας να ενδυναμώσουμε τις γυναίκες, μας οδήγησε στην ιδέα του Earthlips – Sustainable Beauty, λέει η Αριάδνη-Ανθή Παπούλη. «Ολοι μας βιώνουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, ακόμη και αν πολλές φορές δεν το συνειδητοποιούμε. Ως ομάδα προσπαθήσαμε να εμβαθύνουμε τις γνώσεις μας πάνω στο πρόβλημα. Ποιος θα φανταζόταν ότι η βιομηχανία καλλυντικών παράγει 146 εκατομμύρια τόνους πλαστικό ετησίως; Με την Αριάδνη σκεφτήκαμε, λοιπόν, να την κάνουμε πιο “πράσινη”, ξεκινώντας από το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο προϊόν καλλωπισμού, το κραγιόν», προσθέτει η Στεφανία Βασιλειάδου.
Τα δύο κορίτσια αναφέρουν συχνά την αγάπη τους για το περιβάλλον. Τι ακριβώς σημαίνει, όμως, για δύο έφηβες αυτό; «Το περιβάλλον δεν μας ανήκει, άρα δεν έχουμε το δικαίωμα να φερόμαστε απερίσκεπτα. Το έχουμε παραλάβει από τους γονείς μας και θα το παραδώσουμε στα παιδιά μας. Οι φυσικοί πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι και πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους διαχειριστούμε υπεύθυνα. Η προστασία του περιβάλλοντος είναι τρόπος ζωής», εξηγεί η Αριάδνη. «Και υποχρέωση», σχολιάζει η Στεφανία. «Σύμφωνα με κάποιους επιστημονικούς υπολογισμούς έχουμε μόνο επτά χρόνια για να δράσουμε. Μετά, η ζημιά στον πλανήτη θα είναι μη αναστρέψιμη. Κάθε μικρή αλλαγή μετράει. Και το κίνημα του zero waste είναι, κατά τη γνώμη μου, από τα λαμπρότερα του 21ου αιώνα».
Τις ρωτώ αν νομίζουν πως η γενιά τους γενικότερα –οι φίλοι, οι συνομήλικοί τους– είναι ευαισθητοποιημένη για το μέλλον του πλανήτη ή νιώθουν ότι ανήκουν σε μια πιο συνειδητοποιημένη κοινωνικά μειοψηφία. Τι τους είπαν οι συμμαθητές τους για το πρότζεκτ αυτό; «Η ενθάρρυνση και η βοήθεια όλων των παιδιών του σχολείου μας επιβεβαιώνουν το έντονο ενδιαφέρον τους για το θέμα. Χαιρόμαστε πολύ που σε αυτό το ταξίδι έχουμε την υποστήριξή τους γιατί αισθανόμαστε ότι εκπροσωπούμε τα πιστεύω τους», απαντά η Αριάδνη. Η Στεφανία επιβεβαιώνει το κύμα υποστήριξης, αλλά δεν είναι το ίδιο… ρομαντική. «Οι συνομήλικοί μας είναι ευαισθητοποιημένοι σε ικανοποιητικό επίπεδο, αλλά δεν παίρνουν εύκολα πρωτοβουλίες. Αν και γνωρίζουν ότι τα πλαστικά μπουκάλια προκαλούν τεράστια επιβάρυνση στο περιβάλλον, δεν είναι πρόθυμοι να φέρουν στο σχολείο ένα επαναχρησιμοποιήσιμο μεταλλικό μπουκάλι. Συνεχίζουν να αγοράζουν πλαστικά από το κυλικείο. Οι συμμαθητές μας έχουν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πρότζεκτ μας, πάντως, και ελπίζουμε να τους ενθαρρύνει να αλλάξουν έστω και ελάχιστα τη ρουτίνα τους σε πιο οικολογική».
Το «μάθημα»
Η κουβέντα έρχεται και στην πανδημία. Η ζωή όλων μας έχει αλλάξει εδώ και έναν χρόνο. Τι πιστεύουν ότι θα τους μείνει ως ανάμνηση –και «μάθημα» ίσως– στη μετά τον κορωνοϊό εποχή; «Συνειδητοποίησα την αξία του χρόνου και αποφάσισα να εκμεταλλεύομαι κάθε λεπτό ώστε να βελτιώνομαι διαρκώς. Στο τέλος αυτής της περιπέτειας θα είμαι μια… εξελιγμένη έκδοση του εαυτού μου!» λέει η Αριάδνη. «Το σημαντικότερο πράγμα που έμαθα», συμπληρώνει η Στεφανία, «ήταν να μην αγνοώ ποτέ το ερευνητικό μου πνεύμα και να μη χάνω τις ελπίδες μου, ανεξάρτητα από το πόσο δύσκολη ή κουραστική μπορεί να είναι μια κατάσταση…».
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου