Τετάρτη 4 Ιουλίου 2018

ΑΠΘ: «Εξερευνώντας» τον χώρο του πανεπιστημίου, σε μια διαφορετική επίσκεψη

Τον άγνωστο γι’ αυτούς χώρο του Πανεπιστημίου θα κληθούν να «ανακαλύψουν» χιλιάδες νέοι από κάθε γωνιά της χώρας, οι οποίοι μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών κρατούν στα χέρια τους ένα από τα πολυπόθητα «εισιτήρια» εισόδου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Για κάποια παιδιά από λύκεια της Θράκης, ωστόσο, απ’ αυτά που θα διαβούν το νέο ακαδημαϊκό έτος την πύλη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), ο χώρος του μεγαλύτερου πανεπιστημιακού ιδρύματος της χώρας κάθε άλλο παρά άγνωστος είναι.

Πρόκειται για περίπου 50 παιδιά από λύκεια της Θράκης, που παρακολούθησαν τα Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων του Προγράμματος «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» και στα τέλη Απριλίου είχαν βρεθεί στη Θεσσαλονίκη με μοναδικό σκοπό να έρθουν πιο κοντά σ’ ένα ίδρυμα που όσο μακρινό και απρόσιτο τους φαίνονταν από τον τόπο καταγωγής τους τόσο φιλικό και ζεστό το βρήκαν κατά την επίσκεψή τους.

Η εικόνα που είχαν στο μυαλό τους πήρε υπόσταση και χρώμα, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά καθηγητές από διάφορα τμήματα και να πάρουν μια «γεύση» του τι σημαίνει …φοιτητική ζωή και μάλιστα σε μια μεγαλούπολη, όπως η Θεσσαλονίκη.

Τα παιδιά υποδέχθηκε στον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής η επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος Βενετία Αποστολίδου, ενώ τους μίλησαν για τις σπουδές στο ΑΠΘ καθηγητές του πανεπιστημιακού ιδρύματος [Θεόδωρος Λαμπριανίδης, Τμήμα Οδοντιατρικής, Σούλα Μητακίδου, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευση (ειδική στη διαπολιτισμική εκπαίδευση), Ιωάννα Μπίμπου, κοσμήτορας της Παιδαγωγικής Σχολής, Γιάννης Τσιάφης, Τμήμα Μηχανολόγων της Πολυτεχνικής Σχολής]. Είχαν δε την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο campus του πανεπιστημίου από την υποψήφια διδάκτορα και συνεργάτη του προγράμματος Δήμητρα Λαζαρίδου.

Σήμερα, σχεδόν δύο μήνες μετά την επίσκεψη εκείνη, είναι έτοιμοι, όσοι τελικά περάσουν σε κάποια σχολή, να διαβούν με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση την πόρτα που θα τους οδηγήσει στα φοιτητικά έδρανα.

«Στόχος επισκέψεων όπως αυτή, είναι να μπορέσουν τα παιδιά με βιωματικό τρόπο να κατανοήσουν πώς είναι το πανεπιστήμιο. Όλη αυτή η επαφή με έναν κόσμο νέο γι’ αυτούς είναι κάτι το μοναδικό» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ψυχολόγος Σεβάλ Οσμάν Ογλού, συνεργάτης του προγράμματος, τα οφέλη του οποίου ξέρει από …πρώτο χέρι αφού ήταν αυτό που της άνοιξε και της ίδιας τον δρόμο προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Θέλουμε να μπορέσουν τα παιδιά με βιωματικό τρόπο να κατανοήσουν πώς είναι το πανεπιστήμιο. Δεν είναι μόνο οι συζητήσεις που έχουν με τους καθηγητές, είναι η επαφή με τους φοιτητές, η περιήγηση. Βιώνουν την ομαδικότητα και γνωρίζονται και μεταξύ τους» σημειώνει η κ. Οσμάν Ογλού, εξηγώντας πως οι επισκέψεις αυτές είναι και η μοναδική δράση μέσα στο πρόγραμμα που φέρνει μαζί νέους της μειονότητας και της πλειονότητας σε κοινές δραστηριότητες.

«Το πρόγραμμα είναι γενικά ένα πρόγραμμα ελληνομάθειας για τα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας (στη Θράκη). Εδώ δουλεύουμε και με παιδιά της μειονότητας αλλά και της πλειονότητας. Δουλεύουμε αυτό το κομμάτι της κοινωνικοποίησης και της ένταξης των παιδιών μέσα από έναν άλλο δρόμο από αυτόν που κάνει το υπόλοιπο πρόγραμμα» επισημαίνει στο Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Πόσο όμως σημαντική στην ουσία της είναι μια τέτοια επίσκεψη για τα παιδιά της μειονότητας; «Τα παιδιά αρχίζουν και νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση πρώτα απ’ όλα για τον εαυτό τους γιατί κάποιες φορές ορισμένα νιώθουν πως λόγω του ότι η μητρική τους γλώσσα δεν είναι η ελληνική ίσως να μην είναι εύκολη η ένταξη. Ωστόσο, όταν έρχονται σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον που τους «αγκαλιάζει» με έναν τέτοιο βιωματικό τρόπο και βλέπουν ότι υπάρχουν και άλλοι που τα έχουν καταφέρει, βοηθάει πολύ στην κοινωνικοποίηση» εξηγεί η κ. Οσμάν Ογλού.

«Το ίδιο το πρόγραμμα», επισημαίνει από την πλευρά της η επιστημονικά υπεύθυνη Βενετία Αποστολίδου, «έχει μια μακρά ιστορία από πίσω του και ο σκοπός του είναι να ανεβάσει το επίπεδο της εκπαίδευσης των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης και για τον σκοπό αυτό κάνουμε πάρα πολλές δράσεις, από μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας μέχρι δράσεις εμψύχωσης».:

Πηγή: newreport

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου