Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου 2016

Σύσταση Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό του ΑΠΘ

Τομέας Μειονοτικής Εκπαίδευσης συστήνεται στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Η απόφαση, που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου και πρόκειται να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ, ουσιαστικά ρυθμίζει διαδικαστικά μία πρωτοβουλία, που ξεκίνησε από το συγκεκριμένο Τμήμα ήδη από το ακαδημαϊκό έτος 2008-2009 και υλοποιήθηκε το 2011.

«Επί της ουσίας ιδρύεται ένας Τομέας στο Τμήμα και αποκτά ο Τομέας αυτός διοικητική δομή. Δεν αλλάζει κάτι στον τρόπο εισαγωγής των φοιτητών, οι οποίοι εισάγονται πάντοτε σε Τμήματα, όχι σε τομείς», διευκρίνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Παντής, επιβεβαιώνοντας ότι η σύσταση Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης αποτελεί τη συνέχεια και νομοθετική κατοχύρωση του προγράμματος, το οποίο λειτουργεί από το 2011 στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και μέσα από ειδική ρύθμιση διασφαλίζει στους μουσουλμάνους φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος τη δυνατότητα επαγγελματικής πρόσβασής τους στα μειονοτικά σχολεία.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος «στα επιλεγόμενα μαθήματα περιλαμβάνονται και αυτά που απευθύνονται στους μουσουλμάνους φοιτητές και φοιτήτριες της μειονότητας της Θράκης που εισάγονται σύμφωνα με εγκυκλίους του Υ.ΠΑΙ.Θ. (όπως:Φ.151/96717/Β6.Φ.251/123591/Β). Αυτά τα επιλεγόμενα μαθήματα, λειτουργούν ως επιπλέον υποχρεωτικά μαθήματα για τους μουσουλμάνους φοιτητές και φοιτήτριες και αντικαθιστούν ισάριθμα επιλεγόμενα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών».

«Είμαστε ένα Τμήμα, που χρόνια ασχολείται με τα ζητήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης, οπότε για εμάς ήταν πολύ σημαντικό να ιδρυθεί αυτός ο Τομέας, το ζητάμε εδώ και χρόνια και η διαδικασία αυτή έχει ξεκινήσει από το 2008-2009», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, αν. Καθηγητής, Αθανάσιος Αϊδίνης, εξηγώντας ότι μέχρι τώρα η ρύθμιση προέβλεπε για τους μουσουλμάνους φοιτητές ότι θα πρέπει να παίρνουν οκτώ συγκεκριμένα μαθήματα και τα απαριθμούσε. «Τώρα με τον Τομέα θα έχουμε γνωστικές περιοχές, τα μαθήματα αυτά θα τα καθορίζει ο Τομέας πλέον, ο οποίος θα λειτουργεί όχι μόνο για τα παιδιά της μειονότητας, θα λειτουργεί για όλους του φοιτητές και τις φοιτήτριές μας», είπε, ενώ διευκρίνισε ότι η εισαγωγή των φοιτητών γίνεται στο Τμήμα, όχι στον Τομέα, όμως, όπως προβλέπεται «εδώ και πολλά χρόνια παίρνουμε φοιτητές με ποσόστωση από τη μειονότητα».

«Το πρόγραμμα αυτό λειτουργούσε εδώ και χρόνια, απλώς δεν είχε διοικητική υπόσταση, δεν είχε γίνει τυπικά ο Τομέας», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ομ. Καθηγητής και πρώην Κοσμήτορας της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ, Γιώργος Τσιάκαλος, επισημαίνοντας ότι το πρόγραμμα δεν επιβάρυνε ποτέ τον προϋπολογισμό του Τμήματος ή του υπουργείου Παιδείας, όπως, άλλωστε, προβλέπει και η τωρινή απόφαση για τη σύσταση του Τομέα.

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας ο Τομέας Μειονοτικής Εκπαίδευσης θα καλύπτει τα γνωστικά αντικείµενα: Κοινωνικοποίηση και Εκπαίδευση σε Δίγλωσσα και Πολύγλωσσα Περιβάλλοντα, Γραμματισμός Μαθητών και Μαθητριών από Πολύγλωσσα Περιβάλλοντα, Μειονότητες και Πολυγλωσσία στην Ευρώπη, Ιστορία της Μειονοτικής Εκπαίδευσης, Διδακτικές των Μειονοτικών Γλωσσών, Ισλάμ και Εκπαίδευση και Μειονοτική Εκπαιδευτική Πολιτική και Διαχείριση της Πολυπολιτισμικότητας.

«Με την ίδρυση του τομέα διευρύνονται τα μαθήματα που θα μπορούν να παίρνουν οι φοιτητές και θα υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία μαθημάτων», σημείωσε ο κ. Αϊδίνης, γνωστοποιώντας ότι στις προθέσεις του Τμήματος είναι για τη στελέχωση του Τομέα (εκτός από το υπάρχον διδακτικό προσωπικό) να προκηρύξει θέσεις νέων μελών ΔΕΠ , στο πλαίσιο της τρέχουσας κατανομής 500 θέσεων που εξασφάλισε το υπουργείο Παιδείας στα Πανεπιστήμια.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ via Μακεδονία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου