Η Ναταλία παίζει στο πιάνο το «Let it go», ενώ κάποιοι συμμαθητές της σιγοτραγουδούν τους στίχους. Δίπλα, ο Νικηφόρος και ο Βασίλης ανταγωνίζονται στο επιδαπέδιο σκάκι. Απέναντι, η Ζωή και η Βασιλίνα σκαρφαλώνουν στα ξύλινα γαϊδουράκια. Τα παιδία παίζει και... μαθαίνει στο Διαδραστικό Ευρωπαϊκό Σχολείο (ΔΕΣ). Είναι η ώρα του διαλείμματος, αλλά εδώ, στο ΔΕΣ, κάπως έτσι κυλά και το μάθημα.
Παράλληλα οι προετοιμασίες είναι πυρετώδεις προκειμένου να διοργανωθεί τέλεια το πρώτο TEDxYouth@DES που θα πραγματοποιηθεί αύριο στη Βάρκιζα με τη συμμετοχή παιδιών από δημοτικά σχολεία της Αττικής. «Για πρώτη φορά στην Ελλάδα 100 μαθητές δημοτικών σχολείων θα έχουν λόγο στην εξέλιξη ενός συνεδρίου» δηλώνει με ενθουσιασμό ο διευθυντής Ερευνας και Ανάπτυξης STEM Mentor, Πέτρος Γεωργιακάκης.
Οι λιλιπούτειοι σύνεδροι, ηλικίας 8-10 ετών, θα έχουν την ευκαιρία να γίνουν κοινωνοί πρωτότυπων διαδραστικών εμπειριών, να λάβουν θέση και να εκθέσουν την άποψή τους, να αλλάξουν κάθε στιγμή τη ροή των ομιλιών! Στο TEDxYouth@DES οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος «φωναχτά» σε ένα εργαστήριο δημόσιας ομιλίας και δημιουργικής σκέψης. Η μαγεία των λέξεων και των συσχετίσεών τους θα βοηθήσει τους μικρούς συνέδρους να μάθουν να ακούν και να μιλούν.
«Μέσα από τις νέες τεχνολογίες οι μαθητές θα μάθουν πώς μπορούν να γίνουν ενεργοί πολίτες και κοινωνοί της πληροφορίας, διασφαλίζοντας το αστικό πράσινο με τη συνδρομή της WWF» αναφέρει ο κ. Γεωργιακάκης, ο οποίος επισημαίνει τη δύναμη της εικόνας: «Η αφήγηση πάντα γοητεύει μικρούς και μεγάλους, πολύ δε περισσότερο όταν παράλληλα συνοδεύεται από οπτικοποίηση».
Να είσαι «εσύ»
Ο σεβασμός στη διαφορετικότητα αποτελεί πυξίδα για τη 10χρονη Βασιλίνα Λαμνάτου, η οποία ανυπομονεί να ανέβει στο βήμα του συνεδρίου προκειμένου να μεταλαμπαδεύσει και στα υπόλοιπα παιδιά τη φιλοσοφία ενός σχολείου που αγαπά να είσαι «εσύ» και όχι να θέλει να σε βάλει σε καλούπια. «Είμαστε δύο αδέλφια, εγώ και ο Κωνσταντίνος. Αλλά είμαστε τόσο διαφορετικοί... Σε μία τάξη όλα τα παιδιά είναι ίδια, αλλά και τόσο διαφορετικά! Μας αρέσει να μαθαίνουμε με πολλούς τρόπους. Αλλος λατρεύει το διάβασμα, άλλος μαθαίνει μέσα από τα βίντεο ή τα πειράματα, εγώ θέλω να μάθω μέσα από μια περιπέτεια, από ένα ταξίδι στο καινούργιο. Ο δάσκαλός μου θα γίνεται κάθε μέρα ένα μονοπάτι που θα με οδηγεί σε νέους κόσμους, θα μου δείχνει τον τρόπο να περπατήσω και να ρουφήξω όλες αυτές τις νέες γνώσεις. Για τον Κωνσταντίνο, όμως, ο δάσκαλος γίνεται ένας ?τρελός? επιστήμονας, έτοιμος να κάνει την έκρηξη, να γεμίσει το εργαστήριο σαπουνόφουσκες, να γυρίσει τη Γη ανάποδα. Κάθε παιδί αγαπάει να μαθαίνει. Απλά δεν υπάρχει μόνο ένας τρόπος» μας λέει η Βασιλίνα. Την αγάπη, αλλά και την εμπειρία της από την ενασχόληση με τα ζώα θα μοιραστεί με τους ακροατές του συνεδρίου η 8χρονη μαθήτρια Δέσποινα Νάσαρη.
«Στο σχολείο μας έχουμε κουνέλια, κότες και γαϊδουράκια. Πέρυσι πήγαμε εκδρομή στη Γαϊδουροχώρα. Εκεί συναντήσαμε τη Μαρία και τη Βίκυ, δύο πολύ όμορφα γαϊδουράκια που έφτασαν στη χώρα μας από το Παρίσι. Ηταν βασανισμένα, γιατί τα κακοποιούσαν. Τα πήραμε στο σχολείο και μετά από λίγο καιρό η Μαρία γέννησε το μικρό που το βαπτίσαμε Δεσάκι και Νελίτσα, Νελίτσα, μικρή γαϊδουρίτσα. Μια Κυριακή τους κάναμε έκπληξη. Ηρθαμε όλοι στο σχολείο και τους ετοιμάσαμε ένα σπίτι που εμείς το χτίσαμε! Βάλαμε λάσπη, πέτρες, άχυρο και τίποτα άλλο. Να σας πω γιατί έχουμε όλα τα ζωάκια στο σχολείο μας; Γιατί κάνουμε οικολογία και μαθαίνουμε να τα φροντίζουμε, να τα χαϊδεύουμε, να τα χτενίζουμε και να τα αγαπάμε. Αυτό θα ήθελα να τους πω στο TEDx» μας αφηγείται η Δέσποινα.
Ο μόλις 8 ετών «δημοσιογράφος» του WWF
Ο 8χρονος Νικηφόρος Κόσκορος μεταφέρει στις αποσκευές του τον ρόλο του «δημοσιογράφου» του WWF και έχει επιφορτιστεί με ένα application, το greenspaces. «Μαζί με κάποιους συμμαθητές μου πήγαμε κοντά σε μια εκκλησία, όπου απέναντι έχει ένα πάρκο, για να μελετήσουμε αν είναι καθαρά και πόσο είναι το πράσινο. Χωριστήκαμε σε οκτώ ομάδες και η καθεμία πήρε ένα κουτάκι, στο οποίο ήταν γραμμένες οι υποχρεώσεις μας. Επρεπε να βρούμε πευκοβελόνες ή πέτρωμα, καρπό από φυτό ή θάμνο, ένα έντομο με έξι πόδια, ένα άλλο με δύο πόδια, μυρμήγκια κ.ά. Βρήκα μία βρωμούσα, κρύσταλλο, πευκοβελόνες και έναν καρπό από αυτά τα μικρά κίτρινα φυτά. Στη συνέχεια βαθμολογήσαμε από το ένα μέχρι το δέκα. Ανοίξαμε την εφαρμογή, βρήκαμε το σημείο και ξεκινήσαμε. Δώσαμε 9 στο πράσινο, 8 στην καθαριότητα και 9 στις υποδομές. Μετά, το σύστημα μάς ρώτησε εάν υπάρχουν άφθονο πράσινο, παγκάκια, παιδική χαρά, πόσιμο νερό, χώρος για κατοικίδια, φωτισμός, χώροι αθλητισμού, τουαλέτες και περίφραξη. Κάθε ομάδα τσέκαρε τον δικό της βαθμό. Τον υποβάλαμε στο WWF, το οποίο τον έστειλε στον δήμο και ενημέρωσε για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν ώστε στην επόμενή μας εξόρμηση να βαθμολογήσουμε με 10».
«Θα κάτσω να μάθω μόνο αν με συναρπάζει το μάθημα...»
Μήνυμα ότι το μάθημα πρέπει να είναι «συναρπαστικό» θα στείλει ο Βασίλης Βυτινιώτης, ο οποίος, όπως εξηγεί, έχει πολλά αναπάντητα «γιατί» και άλλα τόσα «πώς». «Είμαι μόλις μερικούς μήνες στο ΔΕΣ, παρακολουθώ τη Δ' δημοτικού και έχω να μοιραστώ μαζί σας μία νέα ιδέα! Είχα την ευκαιρία στη μικρή μου ?καριέρα? ως μαθητής να περάσω από άλλα σχολεία και να γνωρίσω πολλούς δασκάλους. Ενα πράγμα έχω καταλάβει: δεν θα με κάνει να διαβάσω κανένας... μόνο αν το μάθημα είναι συναρπαστικό θα κάτσω να μάθω κι άλλα... κι άλλα. Δεν μου αρέσει να βαριέμαι στην τάξη. Κουράζομαι και το μυαλό μου είναι συνέχεια σε σκανδαλιές. Θέλω να κάνω εκτός από τα συνηθισμένα μαθήματα, άλλα, πρωτότυπα και με μεγάλη ποικιλία μαθήματα. Γνώρισα φέτος τη Συναισθηματική Αγωγή, τη Yoga, τα Αρχαία, το STEM, την ιστιοπλοΐα, το Coding. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πάρα πολλά ακόμη μαθήματα που θα μπορούσα να κάνω και να γνωρίζω ολοένα και περισσότερα πράγματα, να μαθαίνω αγγίζοντας τη γνώση, βλέποντας δασκάλους που αγαπούν αυτό που μου δείχνουν».
ΧΡΥΣΑ ΚΛΕΙΤΣΙΩΤΗ
Πηγή: Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου