Πονοκέφαλο προκαλούν σε γονείς και δασκάλους οι ανορθογραφίες και η κακή γραμματική που χρησιμοποιούν τα παιδιά στα γραπτά τους μηνύματα στο κινητό. Οπως επισημαίνουν, ωστόσο, ειδικοί του Πανεπιστημίου του Κόβεντρι στη Βρετανία και του Πανεπιστημίου της Τασμανίας, αυτή η κακή και τόσο διαδεδομένη συνήθεια δεν αποτρέπει τα παιδιά από το να μάθουν καλά και σωστά τη γλώσσα τους. Στην έρευνα συμμετείχαν περίπου 160 παιδιά, ηλικίας από οκτώ έως 16 ετών, από τη Βρετανία.
Οι ερευνητές συνέκριναν στην αρχή της μελέτης και ένα χρόνο αργότερα την ορθογραφία και τη γραμματική σε κανονικά τεστ και αυτήν που τα παιδιά χρησιμοποιούσαν προκειμένου να επικοινωνήσουν με σύντομα μηνύματα.
Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι τα παιδιά που επεδείκνυαν τη μεγαλύτερη δημιουργικότητα στα μηνύματά τους ήταν και αυτά που μπορούσαν τελικά να γράψουν πιο ορθογραφημένα.
Εξετάσεις αξιολόγησης
Αρχικά οι ερευνητές ζήτησαν από τα παιδιά να αντιγράψουν όλα τα μηνύματα που έστειλαν για μία περίοδο δύο ημερών, αλλά και να υποβληθούν σε μία σειρά από τεστ προκειμένου να αξιολογηθεί η ικανότητά τους στη γραμματική, την ορθογραφία, αλλά και γενικότερα να αποκαλυφθούν οι γνωσιακές τους δυνατότητες, διαδικασία που ακολουθήθηκε και ύστερα από δώδεκα μήνες.
Οι ερευνητές στη συνέχεια ανέλυσαν τον αριθμό αλλά και τον τύπο των γραμματικών και ορθογραφικών λαθών στα σύντομα μηνύματα και τα συνέκριναν με τα αποτελέσματα των ίδιων παιδιών στις γραπτές εξετάσεις. Οπως διαπιστώθηκε, τα παιδιά μικρότερης ηλικίας, που πήγαιναν στο δημοτικό σχολείο, μπορεί να έκαναν λάθη γραμματικής και ορθογραφίας στα σύντομα μηνύματα που έστελναν, όμως η ορθογραφία, όταν ελέγχθηκε με κανονική εξέταση έπειτα από δώδεκα μήνες, ήταν πολύ καλύτερη. Οσον αφορά τα παιδιά που φοιτούσαν στο γυμνάσιο, η σύμπτυξη των λέξεων που έκαναν στα σύντομα μηνύματα δεν αποδεικνυόταν προβληματική, αφού και αυτά, δώδεκα μήνες αργότερα, κατέγραψαν καλύτερα αποτελέσματα στις εξετάσεις ορθογραφίας.
Οσον αφορά τα παιδιά του δημοτικού, προβληματική ήταν η χρήση λανθασμένων σημείων στίξης και κεφαλαίων γραμμάτων, καθώς διαπιστώθηκε ότι συνδέεται με χειρότερη απόδοση στα γραπτά τεστ ένα χρόνο αργότερα, ενώ το αντίθετο ίσχυε για τα παιδιά του γυμνασίου.
Οι γονείς κακώς ανησυχούν
Οπως εξηγεί η Κλερ Γουντ, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κόβεντρι, κακώς οι γονείς ανησυχούν τόσο πολύ για την εκτενή χρήση των ψηφιακών μέσων από τα μικρά παιδιά.
Η δρ Γουντ τονίζει ότι οι συντομεύσεις που χρησιμοποιούνται από τα παιδιά στα σύντομα μηνύματα που στέλνουν από το κινητό είναι κατά βάση φωνητικές. Ετσι όταν τα παιδιά παίζουν με αυτήν τη δημιουργική εκδοχή της γλώσσας, τελικά χρησιμοποιούν, επεξεργάζονται και κατανοούν καλύτερα τον σύνδεσμο γράμματος και ήχου, κάτι που διδάσκονται και στο δημοτικό σχολείο.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου