Πέμπτη 21 Ιουνίου 2012

Διπλωματική: Εφαρμογή των τηλεοπτικών εικονικών χώρων στην εκπαίδευση.

Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα των τηλεοπτικών εικονικών χώρων, των virtual studios, όπως ονομάζονται στην τηλεοπτική ορολογία και αναζητά εφαρμογές τους στον τομέα της εκπαίδευσης. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζονται βασικά κομμάτια μίας τηλεοπτικής παραγωγής, όπως ο φωτισμός και η ακουστική του χώρου γυρισμάτων. Γίνεται μία εισαγωγή στην παραγωγή chromakey καθώς και στη μορφοποίηση μίας αίθουσας παραγωγής για την εκτέλεση της συγκεκριμένης παραγωγής. Το δεύτερο κεφάλαιο ασχολείται με τεχνικές λήψης της εικόνας προσκηνίου. Παρουσιάζονται σύντομα τα βασικά μέρη της τηλεοπτικής κάμερας, δίνεται η βασική αρχή φωτισμού και ορισμένες πληροφορίες για τα μικρόφωνα. Τέλος, παρουσιάζονται τα συστήματα ανίχνευσης κίνησης της τηλεοπτικής κάμερας, τα οποία αποτελούν ένα από τα βασικότερα υποσυστήματα ενός εικονικού στούντιο. Προχωρώντας στο τρίτο κεφάλαιο, περιγράφεται το Softimage 3D, ένα από τα πιο πανίσχυρα λογισμικά για τη δημιουργία τρισδιάστατων εικονικών σκηνικών. Δίνονται οι βασικές μέθοδοι modeling και animation και εξηγείται η διαδικασία του rendering. Το τέταρτο κεφάλαιο εισάγει τη θεωρία των χρωμάτων και τις εικόνες μάσκες που αποτελούν το ενδιάμεσο στάδιο για τη δημιουργία μίας σύνθετης εικόνας από μία ή περισσότερες εικόνες. Γίνεται μία αναδρομή στη δημιουργία των εικόνων μάσκας στον κινηματογράφο και παρουσιάζονται δύο αλγόριθμοι για σύνθεση εικόνων με τη μέθοδο chromakey. Στο πρακτικό μέρος της παρούσας εργασίας, το οποίο παρουσιάζεται στο πέμπτο κεφάλαιο, δημιουργείται ένα εκπαιδευτικό τηλεοπτικό πρόγραμμα στο στούντιο του Ηλεκτρονικού Κόμβου του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Περιγράφεται σύντομα ο χώρος και ο εξοπλισμός του στούντιο καθώς και όλες οι ενέργειες κατά τη διεξαγωγή των γυρισμάτων. Επίσης, καταγράφονται όλα τα στάδια επεξεργασίας του υλικού κατά το τελικό μοντάζ. Στον επίλογο της εργασίας αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των συστημάτων εικονικού στούντιο και κάποια σχόλια για περαιτέρω συζήτηση.

Κοφοδήμος, Δημητριος (2000) Εφαρμογή των τηλεοπτικών εικονικών χώρων στην εκπαίδευση. Παπανικολάου Γεώργιος , Θεσσαλονίκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου