Τα κοινωνικά στερεότυπα για τους ρόλους των φύλων εμφυσούνται στα παιδιά μέσω του διαφορετικού τρόπου με τον οποίο, δυστυχώς ακόμα και σήμερα, διαπαιδαγωγούνται αγόρια και κορίτσια -τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο/νηπιαγωγείο- αλλά και αντανακλώνται στον διαχρονικά κατοχυρωμένο διαχωρισμό «αγορίστικων» και «κοριτσίστικων» παιχνιδιών. Κούκλες και οικιακά παιχνίδια για τα κορίτσια, αυτοκίνητα και αθλητικά παιχνίδια για τα αγόρια.
Από το τρίτο ή τέταρτο έτος της ηλικίας τους, πολλά παιδιά έχουν επίγνωση των στερεοτύπων του φύλου, σε ό,τι αφορά τη διαφορετική εικόνα, συμπεριφορές, ψυχοσύνθεση και δραστηριότητές αγοριών/κοριτσιών. Η συμπεριφορά του παιδιού διαμορφώνεται από τη συμπεριφορά των γονέων ιδιαίτερα. Αυτή η συμπεριφορά περιλαμβάνει τις διαφορές φύλου στη συμπεριφορά και τις στάσεις. Ο γονείς και άλλα σημαντικά πρόσωπα ενισχύουν συγκεκριμένες συμπεριφορές και αποθαρρύνουν ή αποδοκιμάζουν άλλες. Επιπλέον, τα παιδιά μιμούνται παρατηρώντας τη συμπεριφορά άλλων.
Η στερεοτυπική εικόνα για τα φύλα ενισχύεται όμως και από τις δραστηριότητες και επιλογές παιχνιδιού – από γονείς και παιδαγωγους- που «αρμόζουν» στο φύλο του παιδιού.
«Ευθύτητα» που σοκάρει!
Τα χαρακτηριστικά των «αγορίστικων» και των «κοριτσίστικων» παιχνιδιών
Μια ματιά σε ένα τοπικό κατάστημα παιχνιδιών
Πηγή: Αυγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου