Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

Μπλόγκερ από κούνια

Ενα νηπιαγωγείο μπαίνει στην μπλογκόσφαιρα! Μαθητές νηπιακής ηλικίας πριν καλά καλά μάθουν την αλφαβήτα, πληκτρολογούν, ζωγραφίζουν, αφηγούνται και με τη συμβολή της δραστήριας νηπιαγωγού τους αναρτούν τα νέα τους σε μορφή βίντεο!

Το πρωτοποριακό εγχείρημα έρχεται -όχι όπως θα περίμενε κανείς από κάποιο ακριβό ιδιωτικό σχολείο της πρωτεύουσας- αλλά από ένα δημόσιο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο που βρίσκεται 80 χλμ μακριά από την Αθήνα, σ' ένα χωριό που οι κάτοικοί του φθάνουν μετά βίας τους 1.700: Στο Καπαρέλλι της Βοιωτίας, έδρα του δήμου Πλαταιών.

Η πρωτοβουλία, που έχει στόχο να προσφέρει γνώσεις με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, μέσα από τα έργα που δημιουργεί και αναρτά, έχει αποσπάσει διακρίσεις και βραβεία, ενώ οι επισκέψεις Ευρωπαίων εκπαιδευτικών ολοένα και πληθαίνουν, στο πλαίσιο των δράσεων και των προγραμμάτων αδελφοποίησης (e-twinning) που πραγματοποιεί το νηπιαγωγείο μέσω του Διαδικτύου, αφού διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή, ιστοσελίδα και blog!

Η «Ε» βρέθηκε στο Καπαρέλλι, για να δει από κοντά όσα αξιοθαύμαστα συμβαίνουν εκεί.

Στην πόρτα του νηπιαγωγείου, που ξεχωρίζει και ως κτίσμα (διαθέτει ένα «χαλί» φυσικού γκαζόν στην είσοδο και δέντρα), μας περιμένει η εδώ και 30 χρόνια νηπιαγωγός του. Η συμπαθέστατη Αννα Καρύδη-Πυρουνάκη. Μας συνοδεύει μέχρι την κεντρική αίθουσα, όπου μας υποδέχονται 25 παιδικά χαμόγελα. Συστηνόμαστε και ο 5χρονος Μιχάλης δέχεται να μας πει την ιστορία που τους ένωσε με το Διαδίκτυο και δη με την ασφαλή χρήση του.

Η νηπιαγωγός ξεφυλλίζει το βιβλίο της ιστορίας τους και ο Μιχάλης μας αφηγείται: «Κάποτε ήταν ένα αγόρι που στα γενέθλιά του πήρε το καλύτερο δώρο: μια μικρή γυαλιστερή ψηφιακή φωτογραφική μηχανή που χωρούσε παντού, ακόμη και στην τσέπη του. Χαρούμενος άρχισε να τραβάει πολλές φωτογραφίες, μα πάρα πολλές φωτογραφίες. Δηλαδή ό,τι εύρισκε μπροστά του: σπίτια, δέντρα, μικρά ζωάκια... Τα πουλιά τριγύρω. Αλλά και μερικούς συμμαθητές που μάλωναν... και τόσο ενθουσιασμένος ήταν με τη φωτογραφική μηχανή που δεν την αποχωριζόταν ούτε στα αποδυτήρια του γυμναστηρίου που πήγαινε. Το βράδυ όλη η παρέα μαζευόταν σπίτι του, έβλεπαν τις φωτογραφίες στον Η/Υ και γελούσαν! Μια μέρα ένας φίλος του λέει: Τι λέτε, τις ανεβάζουμε στο blog να σπάσουν και άλλοι πλάκα; Τότε ένα δεινοσαυράκι, ο Safe Dino τους είπε: Εεε, φίλοι για σκεφθείτε το λίγο. Θα θέλατε να ήσασταν εσείς στη θέση τους; Και εκείνοι απάντησαν "όχι!"». Γι 'αυτό», καταλήγει ο Μιχάλης και τον συνοδεύουν οι συμμαθητές του: «Σκέψου πριν αναρτήσεις!».

Η κ. Καρύδη-Πυρουνάκη γυρίζει προς το μέρος μας: «Αυτό», μας λέει, «αποτελεί το περσινό μας έργο, μέρος της αδελφοποίησης "Safe Acting 2009-2010", καθώς και τη συμμετοχή του σχολείου μας στον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου». «Υπολογιστή έχουμε στο νηπιαγωγείο από το 1992» προσθέτει.

Συνάμα μας απαριθμεί μια σειρά από ενδιαφέρουσες δράσεις που πραγματοποιούν και φέτος. Μια απ' αυτές, το νέο έργο αδελφοποίησης «Act-in-Art», κατά το οποίο οι μαθητές πέντε ευρωπαϊκών σχολείων θα μαθαίνουν ταυτόχρονα για τους ζωγράφους Μάλεβιτς, Πικάσο, Κλέε, Κλιμτ και Μονέ και σε συνεργασία θα ολοκληρώσουν πέντε πρωτότυπα δικά τους έργα με τα αντίστοιχα πέντε βιογραφικά απεικονιστικής μορφής, αφού ακόμη δεν ξέρουν να διαβάζουν κείμενα.

«Αυτό που κάνουμε εδώ με τον υπολογιστή», μας λέει, «είναι πρόκληση και για τους ίδιους τους γονείς. Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς συναντιέμαι μαζί τους. Τους δίνω ενημερωτικά φυλλάδια και αφίσες που φτιάχνουμε στο σχολείο. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς προσπαθούμε να αναπτύξουμε μικρά κατανοητά δρώμενα που να αφορούν την ασφάλεια στο Διαδίκτυο και να οδηγούν -τα παιδιά αμέσως και τους γονείς εμμέσως- μέσα από μια εκπαιδευτική διαδικασία ανάληψης ρόλων και δράσεων στην ορθή χρήση των νέων τεχνολογιών. Στόχος της προσπάθειας είναι να δείξουμε στην πράξη πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον υπολογιστή και το Διαδίκτυο με ασφαλές και σωστό τρόπο. Οχι μόνο για πασιέντζα και facebook...».

«Είμαστε τυχερές που τα παιδιά μας έρχονται σε αυτό το νηπιαγωγείο», μας λένε οι μητέρες Ευδοξία Κουκουλά και Μαρία Στοιχειού. «Αποκτούν γνώσεις που αγνοούμε κι εμείς ακόμη. Μαθαίνουν τι κάνουν τα άλλα παιδάκια στην Ισπανία, την Πορτογαλία κ.λπ. μέσα από τις ευρωπαϊκές δράσεις που πραγματοποιούν, ενώ μαθαίνουν από την αρχή της εκπαιδευτικής τους ζωής να χειρίζονται σωστά τον υπολογιστή και το Διαδίκτυο».

Οι μαθήτριες Κωνσταντίνα και Ειρήνη στέκονται μπροστά στον υπολογιστή και μας δείχνουν πώς ζωγραφίζουν. Είναι πράγματι εντυπωσιακό αν λάβει κανείς υπ' όψιν του ότι πρόκειται για παιδιά μόλις πέντε ετών!

Μελανό σημείο της αξιόλογης και αξιέπαινης προσπάθειας, που αναγνωρίζεται κυρίως από το εξωτερικό, το γεγονός ότι η κ. Καρύδη-Πυρουνάκη «παλεύει» μόνη της, αφού η οργανική θέση καλύπτεται κάθε χρόνο με έναν αναπληρωτή και όχι με έναν μόνιμο εκπαιδευτικό, όπως θα έπρεπε, και οποίος θα έπαιρνε τη μορφή συνεργάτη...

INFO: http://nipkapar.blogspot.com/ http://nip-kapar.voi.sch.gr/

Πηγή: Ελευθεροτυπία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου