Στη διάρκεια ανάπτυξης τους, όλα τα παιδιά λαμβάνουν πολλά μηνύματα και πληροφορίες από το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνουν και εξελίσσονται. Κατά τη διάρκεια αυτή, διαμορφώνουν τον τρόπο αναγνώρισης και διαχείρισης ποικίλων συναισθημάτων, όπως χαρά, λύπη, θυμός, απογοήτευση.
Οπότε, αποκτούν την ικανότητα να αντιμετωπίζουν τα συναισθήματά τους σε όποια κατάσταση και αν βρεθούν και αυτό αποτελεί σημαντικό εφόδιο για τη μετέπειτα ενήλικη ζωή τους.
Τα παιδιά με δυσλεξία, κυρίως εκείνα που δεν έχει γίνει ακόμη η διάγνωση, αντιμετωπίζουν πολλές και καθημερινές δυσκολίες τόσο σε μαθησιακό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται οι κοινωνικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες αρνητικά.
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά να διαχειριστούν τα αρνητικά τους συναισθήματα και να βελτιώσουν την συναισθηματική τους ανάπτυξη;
Βοηθάμε τα παιδιά να αποδέχονται όλα τα συναισθήματα και είναι εντάξει αν κάποιες φορές νιώθουν θυμό και απογοήτευση.
Μπορούμε να παρομοιάσουμε τα συναισθήματά τους με τον καιρό, όπου κάποιες φορές είναι κρύος, άσχημος, δροσερός, ζεστός, δείχνοντάς τους διάφορες εικόνες και συζητώντας σε σχέση με το πώς αισθάνονται αυτή τη στιγμή τα παιδιά.
Βοηθάμε τα παιδιά να μιλάνε για τα συναισθήματά τους και να τα μοιράζονται.
Μπορούμε να μιλήσουμε για έναν αγαπημένο τους ήρωα και τον τρόπο που μίλησε και μοιράστηκε τα συναισθήματά του με τους ανθρώπους που εμπιστεύτηκε, μέσα από μια ιστορία ή από μια ζωγραφιά. Βοηθάμε τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα αρνητικά τους συναισθήματα.
Μπορούμε να τους ζητήσουμε να φτιάξουν ένα καπέλο με χαρτόνι, να γράψουν τα αρνητικά συναισθήματα που νιώθουν εκείνη τη στιγμή και να το βάλουν. Τους ζητάμε να ονοματίσουν τα αρνητικά συναισθήματα και τους δίνουμε κάρτες να διαβάσουν.
Οι κάρτες μπορεί να λένε:
-Κάποιες φορές όλοι αισθανόμαστε άσχημα και είναι ανθρώπινο.
-Μπορώ να αντιμετωπίσω τα αρνητικά μου συναισθήματα και αυτό με κάνει πιο δυνατό.
-Τα αρνητικά συναισθήματα κρατούν για λίγο και μπορώ να τα αλλάξω. Έπειτα, τους ζητάμε σε ένα φύλλο χαρτιού, να ζωγραφίσουν αυτό που τους απασχολεί περισσότερο και τους δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα. Στην πίσω μεριά ζωγραφίζουν αυτό που θα ήθελαν να γίνει, ώστε να πάψει να τους απασχολεί. Τα παιδιά με δυσλεξία και όχι μόνο, χρειάζεται να τα αφήνουμε να έχουν άσχημα συναισθήματα και να τα ενθαρρύνουμε να μιλάνε για αυτά. Εμείς, ως ενήλικες τα βοηθάμε να τα αντιμετωπίσουν μέσα από την καθοδήγηση και την επιβράβευση.
Πηγή: www.mytwins.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου