Πώς η ψηφιακή μάθηση μπορεί να ενισχύσει τη συμπερίληψη; Ποιες είναι οι ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών όσον αφορά την εφαρμογή της ψηφιακής μάθησης και της χρήσης ψηφιακών εργαλείων;
Σε έρευνα της ActionAid, η οποία πραγματοποιήθηκε σε Ελλάδα, Ιταλία, Ρουμανία και Πορτογαλία, με τη συμμετοχή 515 εκπαιδευτικών για τη διερεύνηση των αναγκών σχετικά με τις ψηφιακές δεξιότητες και την εκπαιδευτική καινοτομία κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά και μετά, μεταξύ άλλων βρέθηκε πως η ψηφιακή εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της ένταξης των ευάλωτων μαθητών, καθώς έτσι δίνεται η δυνατότητα για εξατομικευμένη διδασκαλία, ασύγχρονη με ευέλικτο χρόνο εφαρμογής. Με τη χρήση ψηφιακών μέσων και εργαλείων όπως τα εκπαιδευτικά παιχνίδια, οι διαδραστικές ασκήσεις και άλλα, μπορούν ακόμα και οι πιο εσωστρεφείς μαθητές να συμμετέχουν ενεργά και να αναδείξουν τις δεξιότητές τους. Η έλλειψη ωστόσο ψηφιακών δεξιοτήτων από τη μεριά των εκπαιδευτικών αλλά και η έλλειψη του κατάλληλου εξοπλισμού, αναδείχθηκαν ως προκλήσεις από τους εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια της υλοποίησης των ψηφιακών εκπαιδεύσεων.
Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι προκλήσεις, η ActionAid στο πλαίσιο του Erasmus+ προγράμματος «BET! Ψηφιακή μάθηση για Κοινωνική Συμπερίληψη», δημιούργησε το BET Academy, που περιλαμβάνει πέντε κύκλους ψηφιακών μαθημάτων σε διαφορετικές θεματικές. Στόχος είναι μέσω της παρακολούθησης ενός ή περισσότερων θεματικών, οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν περισσότερα εφόδια όσον αφορά την υιοθέτηση καινοτόμων διδακτικών ψηφιακών πρακτικών, εστιάζοντας σε θέματα συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και εκπαίδευσης για την παγκόσμια πολιτειότητα που μπορούν να ενισχύσουν τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού περιβάλλοντος μάθησης.
Πιο συγκεκριμένα η ψηφιακή ακαδημία BET αποτελείται από 5 ανεξάρτητους δωρεάν διαδικτυακούς ασύγχρονους κύκλους μαθημάτων στις εξής θεματικές:
1) Κλιματική κρίση: Εκπαίδευση στην ενεργό πολιτειότητα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
2) Ισότητα των Φύλων: Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα για την προαγωγή της δικαιοσύνης μεταξύ των φύλων.
3) Ρητορική Μίσους: Εκπαίδευση για τα ανθρώπινα δικαιώματα κατά της ρητορικής μίσους, της μισαλλοδοξίας και των διακρίσεων.
4) Καθοδήγηση για την αντιμετώπιση του προβλήματος της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.
5) Αυτοβιογραφία και αυτοαφήγηση. Πρακτικές για τη συναισθηματική αυτοεπίγνωση.
Οι κύκλοι μαθημάτων απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται στην τυπική ή στη μη τυπική εκπαίδευση, καθώς και σε φοιτητές και φοιτήτριες παιδαγωγικών και καθηγητικών σχολών και η παρακολούθηση γίνεται διαδικτυακά και ασύγχρονα από οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Μπορείτε να εγγραφείτε στο μάθημα ή στα μαθήματα που σας ενδιαφέρουν μέχρι και τις 25 Φεβρουαρίου 2023 εδώ.
Πηγή: news247
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου