Δευτέρα 10 Μαΐου 2021

Άποψη: Απ. Λακασάς "Εξετάσεις γονέων με θέματα SOS"

Ποιος δεν έχει ακούσει γονείς να διαμαρτύρονται για τον δάσκαλο του παιδιού τους στην Ελλάδα; Η επιστροφή στο σχολείο των μαθητών νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων, ύστερα από τους μαθητές των λυκείων, από την προσεχή Δευτέρα αποτελεί ύψιστη πρόκληση για την κυβέρνηση και την κοινωνία. Μία πτυχή είναι η επίδραση της κινητικότητας των 1.358.000 μαθητών, των 151.000 εκπαιδευτικών αλλά και των γονιών των μαθητών της πρωτοβάθμιας στη διασπορά του κορωνοϊού. Ωστόσο, αυτό αφορά τους επιδημιολόγους και το υπουργείο Υγείας.

Το υπουργείο Παιδείας, η ηγεσία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εστιάσουν στα παιδαγωγικά κενά που έχει αφήσει πίσω της η εξάμηνη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Κάθε σχολική βαθμίδα έχει διαφορετική στόχευση και άρα ανάγκες. Γενικά, το ζητούμενο δεν είναι οι μαθητές να αποστηθίσουν όλη τη διδακτέα ύλη της τάξης τους. Αλλωστε, η ύλη έχει καλυφθεί καθώς δεν υπήρχαν εκδρομές και άλλου είδους ανάπαυλες. Και πάνω στην καλύτερη αφομοίωση της ύλης μπορούν οι εκπαιδευτικοί να δουλέψουν το διάστημα έως την ολοκλήρωση του σχολικού έτους. Το κυρίαρχο και για τις δύο βαθμίδες είναι οι μαθητές να επανενταχθούν στην κοινότητα του σχολείου σε μια ελλειμματική χρονιά.
Ομως! Κατά την πανδημία ο ρόλος των γονιών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτυπώθηκε έντονα, και σε πολλές περιπτώσεις με αρνητικό πρόσημο. Γονείς που βρίσκονταν πίσω από την οθόνη του παιδιού και έκριναν τον εκπαιδευτικό, άλλοι που τον έψεγαν θεωρώντας ότι δεν βάζει πολλές ασκήσεις για το σπίτι (μήπως διότι έτσι είναι και ένας τρόπος και να παραμένει το παιδί απασχολημένο στο σπίτι;), εκείνοι που ζήτησαν επιτακτικά οι εκπαιδευτικοί να βαθμολογήσουν το παιδί διότι σε άλλη περίπτωση δεν ολοκληρώνεται η παιδαγωγική διαδικασία.

Και σαφώς, υπάρχει μεγάλη μερίδα γονιών που απαιτεί οι δάσκαλοι του παιδιού τους να είναι τέλειοι: να είναι εξειδικευμένοι στην τηλεκπαίδευση πολύ πριν από την πανδημία (ίσως με μαγικό τρόπο), να μην κουράζονται, να μην έχουν προβλήματα που τους επηρεάζουν και στην εργασία όπως όλους μας.

Μέχρι τώρα –παρότι ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν παρουσιάσει την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική πραγματικότητα τέλεια–, πολλοί γονείς και διαμορφωτές της κοινής γνώμης μιλούν για χαμένη χρονιά, ψέγοντας το υπουργείο και τους εκπαιδευτικούς.

Οντως, υπήρξαν εξαιρέσεις εκπαιδευτικών που αποδείχθηκαν κατώτεροι των υπολοίπων. Αλλά έτσι είναι ο κανόνας. Η χρονιά δεν είναι χαμένη, υπάρχει χρόνος να επουλωθούν οι μορφωτικές «πληγές». Μην πυροβολείτε τους δασκάλους των παιδιών σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου