Σάββατο 16 Μαΐου 2015

18 + 2 ιδέες για παιχνίδια στην κουζίνα του παππού και της γιαγιάς.

Έχετε σκεφτεί ποτέ πόσα παιχνίδια μπορούν να γίνουν σε μια κουζίνα; Αν σας έρχεται στο μυαλό σας μόνο το μαγείρεμα με τα παιδιά, κάνετε λάθος. Δείτε μερικά από τα παιχνίδια που παίζουμε εμείς στην κουζίνα του παππού και της γιαγιάς μας!

1) Συναυλία με κατσαρόλες, μπρίκια και κουτάλες: Γινόμαστε σούπερ σταρ, βάζουμε στο πάτωμα κατσαρόλες και κάνουμε ντραμς χτυπώντας τες με τις ξύλινες κουτάλες. Πειραματιζόμαστε χτυπώντας ένα κουτάλι στο εσωτερικό ενός μπρικιού και ακούμε τον ήχο που βγάζει. Και όταν ο παππούς και η γιαγιά έχουν πονοκέφαλο, διαλέγουμε πιο «ήσυχα» μουσικά όργανα πχ δύο κουτάλια ή δύο ξύλινες κουτάλες που χτυπάει η μια πάνω στην άλλη. 

2) Κάνουμε κολλάζ με φασόλια, ρεβύθια και μακαρόνια. 

3) Παίρνουμε ένα λεκανάκι με αλεύρι, σκορπίζουμε μέσα σε αυτό ρεβύθια, κλείνουμε τα μάτια μας και ψάχνουμε μέσω της αφής να εντοπίσουμε τα κρυμμένα ρεβύθια. 

4) Φτιάχνουμε τη δική μας πλαστελίνη από ζυμάρι και κατασκευάζουμε ό, τι θέλουμε: ζωάκια, σπιτάκια, δέντρα, εξωγήινους. 

5) Μεταφέρουμε «επικίνδυνες» ουσίες με ένα κουτάλι πχ μεταφέρουμε φασόλια από το ένα ταψάκι στο άλλο. 

6) Μεταφέρουμε «επικίνδυνες» ουσίες με μια τσιμπίδα. Μεταφέρουμε με μια τσιμπίδα αντικείμενα πχ καρότα, λεμόνια, φράουλες από ένα δοχείο/ τάπερ. 

7) Γινόμαστε φουρνάρηδες : απλώνουμε σε ένα ταψί παξιμάδια και τα βγάζουμε από εκεί με μια σπάτουλα. Τα τοποθετούμε το ένα πάνω στο άλλο σε ένα πιάτο. 

8) Λέμε όσα θυμόμαστε (παιχνίδι μνήμης): Βάζουμε 3-10 αντικείμενα πάνω στο τραπέζι, ανάλογα με την ηλικία και τις ικανότητες του παιδιού. Αφήνουμε το παιδί να τα δει για 1-2 λεπτά και στη συνέχεια του ζητάμε να κλείσει τα μάτια του και να θυμηθεί τι είδε. 

9) Βάζουμε τα πράγματα στη σωστή σειρά (παιχνίδι μνήμης) : βάζουμε 3-10 αντικείμενα πάνω στο τραπέζι σε συγκεκριμένη σειρά (τη γράφουμε σε ένα κομμάτι χαρτί από τα δεξιά προς τα αριστερά). Αφήνουμε το παιδί να τα δει για 1-2 λεπτά και στη συνέχεια του ζητάμε να κλείσει τα μάτια του. Αλλάζουμε την σειρά των αντικειμένων και του ζητάμε να ανοίξει τα μάτια του και να τα βάλει στην αρχική τους θέση. 

10) Παίζουμε το δικό μας scrabble : Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι ένα φύλλο χαρτί και ένα μολύβι. Ο πρώτος παίκτης γράφει μια λέξη που βλέπει στην κουζίνα στο κέντρο του φύλλου. Στη συνέχεια , κάθε παίκτης με την σειρά πρέπει να γράψει μια άλλη λέξη (αντικείμενο που βλέπει ή υπάρχει στην κουζίνα) που να συνδέεται όμως με κάποιο γράμμα (κάθετα ή οριζόντια) με τις ήδη γραμμένες. Όποιος παίκτης δεν βρίσκει λέξη, αποχωρεί. Νικητής είναι όποιος παίκτης μένει στο τέλος. 

11) Χωρίζουμε τα ίδια (παιχνίδι ομαδοποίησης): Βάζουμε σε μια μεγάλη λεκάνη ή σε ένα ταψί δύο είδη αντικειμένων ανακατεμένα πχ ρεβύθια και μακαρόνια, ρεβύθια και φασόλια, φιογκάκια και βίδες. Δίνουμε στο παιδί δύο δοχεία και του ζητάμε να βάλει στο ένα το ένα είδος αντικειμένων και στο άλλο το άλλο. Στα μεγαλύτερα παιδιά το ίδιο παιχνίδι μπορεί να παίζεται με κλειστά τα μάτια, δηλαδή η αναγνώριση των αντικειμένων να γίνεται μέσω της αφής. 

12) Γινόμαστε ντεντέκτιβ φρουτοσαλάτας: ζητάμε από τον παππού ή τη γιαγιά να κόψει μισό μήλο, μισό πορτοκάλι, φράουλες, μια μπανάνα και ό,τι άλλο φρούτο εποχής είναι διαθέσιμο σε πολύ μικρά κομματάκια (σαν ζάρια) και να τα ανακατέψει όλα μαζί σε ένα μπωλ. Ένας – ένας παίκτης δοκιμάζει ή μυρίζει ένα κομματάκι με κλειστά τα μάτια και πρέπει μέσω της γεύσης ή της όσφρησης να καταλάβει τι φρούτο είναι. 

13) «Περίγραψέ το μου και θα το βρω»: κάθε παίκτης βάζει στο μυαλό του ένα αντικείμενο της κουζίνας και οι άλλοι προσπαθούν με ερωτήσεις σχετικά με το χρώμα, το μέγεθος και τη χρήση να το βρουν. Πχ «Είναι κόκκινο ;» «Τρώγεται ;».

14) Παίζουμε ρεβυθο -μπάσκετ σε λεκάνη : Παίρνουμε 10 ρεβύθια και ένα κατσαρολάκι ή μια λεκανίτσα. Ορίζουμε 5 διαφορετικές θέσεις (άλλες κοντά και άλλες μακριά, άλλες αριστερά και άλλες δεξιά) και προσπαθούμε από εκείνες τις θέσεις να βάλετε «καλάθι» (να βάλουμε τα ρεβύθια στην κατσαρόλα). Επίσης μπορούμε να ορίσουμε μια θέση και να δούμε πόσα από τα 10 ρεβύθια μπορούμε να βάλουμε στην κατσαρόλα. 

15) Γράφουμε αστείες ιστορίες με ήρωες μαγειρικά σκεύη, φρούτα ή λαχανικά : Μπορούμε ο καθένα να γράφει μια ιστορία ή μια πρόταση και να την συμπληρώνει ο άλλος παίκτης.

16) Από το μεγαλύτερο στο μικρότερο: Βάζουμε μπροστά στο παιδί 3-5 αντικείμενα (ίδιου είδους κατά προτίμηση) που διαφέρουν στο μέγεθος και του ζητάμε να τα βάλει από το μεγαλύτερο στο μικρότερο ή το αντίστροφο (πχ κόψτε μια φέτα ψωμί σε άνισα κομμάτια). 

17) Αγώνας δρόμου με μπιζέλια ή ρεβύθια: Για το παιχνίδι μας χρησιμοποιούμε καλαμάκια (τόσα όσα και οι παίκτες) και μπιζέλια ή ρεβύθια, (τόσα όσα είναι και οι παίκτες). Όλοι οι παίκτες κάθονται στη μια μεριά του τραπεζιού. Μπροστά τους είναι από ένα ρεβύθι ή μπιζέλι. Κάθε παίκτης φυσάει με το καλαμάκι του το ρεβύθι/ μπιζέλι, μέχρι αυτό να φτάσει στη γραμμή του τερματισμού. 

18) Ρεβυθομαχίες : Δαγκώνουμε ένα κουτάλι, βάζουμε μέσα του ένα ρεβύθι και προσπαθούμε να το μεταφέρουμε χωρίς να πέσει κάτω. Αν είμαστε πολλοί, μπορούμε να κάνουμε και αγώνες ταχύτητας με τον ίδιο τρόπο. 

19) Φτιάχνουμε εξωγήινους και παράξενα τερατάκια ενώνοντας καλαμάκια

20) «Μετάγγιση νερού» :Παίρνουμε ένα ποτήρι γεμάτο με νερό, ένα καλαμάκι και ένα άδειο ποτήρι. Ρουφάμε με το καλαμάκι νερό από το ένα ποτήρι και το αδειάζουμε στο άλλο.

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου