Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Διαδικτυακός ραδιοφωνικός σταθμός από σχολεία στην Εκάλη και το Κιλκίς

Τη λειτουργία σχολικού διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού ανακοινώνουν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς του Δημοσίου Γυμνασίου Εκάλης, «στο πλαίσιο των κοινών προσπαθειών, που καταβάλουν για την βελτιστοποίηση των μεθόδων και του περιεχομένου εκπαίδευσης, που παρέχεται στην Δημόσια σχολική μας μονάδα, συνδυάζοντας και αναλύοντας τις κλασσικές φόρμες διδασκαλίας, την προκαθορισμένη διδακτέα ύλη και τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία». Ο ραδιοσταθμός αποτελεί εδώ και ένα χρόνο το πρώτο στην Ευρώπη, δυναμικό και ενεργό web radio που αφορά την σχολική κοινότητα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

«Το school web radio Ekali, στον ένα χρόνο λειτουργίας εκπέμπει ένα απόλυτα αξιοπρεπές και πιστοποιημένο πρόγραμμα 24ωρης εκπομπής ακουστικών δεδομένων, βασιζόμενο στις αρχές της εξωστρεφούς αμφίδρομης επικοινωνίας και στην διεύρυνση των ορίων συμμετοχικότητας και παρεμβατικής διεπαφής, μεταξύ των διδασκόντων και των διδασκομένων με την εξωσχολική κοινότητα – φορέων και προσώπων – που έχουν ως κύριο αντικείμενο την βελτιστοποίηση της ποιότητας της ζωής του πολίτη.
Το web radio της σχολικής κοινότητας της Εκάλης είναι ένα θεματικό ηλεκτρονικό μέσο εκπαίδευσης, επιμόρφωσης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με τα εξής ποιοτικά χαρακτηριστικά:

1.Δομη ροής προγράμματος σε καθημερινή 24ωρη εβδομαδιαία βάση
2.Τέσσερεις ζώνες εκπομπής το 24ωρο
3.Τρια είδη εκπεμπόμενων παραγώγων
α) παραγωγές ενημερωτικού περιεχομένου
β) παραγωγές ψυχαγωγικού περιεχομένου
γ) μουσικές εκπομπές

Μετά από ένα χρόνο λειτουργίας του school web radio Ekali, από το δημόσιο Γυμνάσιο Εκάλης ήδη καταγράφονται τα πρώτα αποτελέσματα των προσπαθειών σε όλους τους τομείς που στοχεύσαμε και ενδεικτικά αναφέρουμε :
1.Τομέας Δημιουργικής Εκπαίδευσης
Στον τομέα της εκπαίδευσης το school web radio Ekali αποτελεί ήδη μια βάση όπου τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί, με αφορμή την ροή του προγράμματος, κάνουν παραμετροποίηση των δυνατοτήτων τους, ζωντανεύοντας βιωματικά μαθήματα τα οποία μέχρι πρότινος τα αντιμετώπιζαν ως ύλη του σχολείου, χωρίς άμεσο ενδιαφέρον γι’ αυτά, εκτός των αιθουσών διδασκαλίας, όπως τα φιλολογικά μαθήματα, το μάθημα ιστορίας, της τεχνολογίας, της φυσικής, των μαθηματικών και όχι μόνο.

Ειδικότερα και ως παράδειγμα αναφέρουμε τη δημιουργία κειμένων για τις θεματικές ενημερωτικές εκπομπές, οι οποίες αποτέλεσαν μια πολύ καλή αφορμή –στα φιλολογικά μαθήματα-, για να αντιληφθούν και να διδαχτούν τα παιδιά τι σημαίνει δημιουργική γραφή, δόμηση κειμένου αφηγηματικού λόγου, ορθή χρήση των Ελληνικών, την αξία της γραμματικής και του συντακτικού στον προφορικό λόγο και την ορθοφωνία κ.λπ.
Στην ώρα της πληροφορικής τι σημαίνει ασφαλές internet, τι σημαίνει σεβασμός στο χρήστη και τι σημαίνει αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης, πως και με ποια διαδικασία δημιουργούμε οπτικοακουστικές multimedia παραγωγές ( αρχειακό υλικό ) - πώς δημιουργούμε περιεχόμενο για multimedia μέσα, πώς κάνουμε συνέντευξη και απευθείας μετάδοση, πώς κάνουμε μοντάζ ήχου και λόγου, την δύναμη του δομημένου λόγου στον κυβερνοχώρο ως audio /video data-metadata ,… κλπ .

Σε ώρες μαθημάτων, που θεωρούνται ώρες ρουτίνας, όπως ιστορία, θρησκευτικά, κ.λπ. ,πόσο σημαντική αξία έχει η έρευνα ιστορικών στοιχείων και δεδομένων παράγοντας αφιερωματικές εκπομπές ή εκπομπές ανάλυσης για την ηχογράφηση ειδικών ραδιοφωνικών ένθετων, πόσο μεγάλη αξία έχει η διευρυμένη γνώση για την τεκμηρίωση απόψεων, πόσο σπουδαίο είναι να διαχειρίζεσαι σωστά το προφορικό και γραπτό λόγο, κ.λπ.

2.Τομέας Παρεμβατικής Επιμόρφωσης
Στον τομέα της επιμόρφωσης τα παιδιά με αφορμή πάλι τις ανάγκες των παραγωγών, κατανοούν βιωματικά ειδικά θέματα, τα οποία ίσως σε επίπεδο θεωρητικής προσέγγισης είναι δυσνόητα ή απόμακρα από τα ηλικιακά τους ενδιαφέροντα, όπως δεοντολογία δημοσίου λόγου, αρχές εθελοντισμού συμμετοχικότητας και κοινωνικής ευαισθητοποίησης για το περιβάλλον, τον πολιτισμό, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ενεργού πολίτη, την Ευρωπαϊκή Ένωση τον ρόλο της και τις δομές αποφάσεών της, την ποιότητα ζωής, αλλά και θέματα που αφορούν αρχές και ιδέες για την στάση ζωής ενός ενεργού πολίτη σε μια παγκοσμιοποιημένη και πολυπολιτισμική κοινότητα ανθρώπων κ.λπ.

3. Τομέας θεματικής Ενημέρωσης
Στον τομέα της θεματικής ενημέρωσης τα παιδιά αντιλαμβάνονται βιωματικά τις αρχές του Δημοσιογραφικού λειτουργήματος, την δεοντολογία των ΜΜΕ, την αξία της μη πληθωριστικής είδησης, την αξία της εξειδικευμένης θεματικής ενημέρωσης, τον ρόλο των ΜΜΕ στην κοινωνία, τους τρόπους γραφής και εκφοράς του δημοσιογραφικού λόγου, τα είδη γραφής κ.λ.π.

4.Τομέας ψυχαγωγίας
Στον συγκεκριμένο τομέα τα παιδιά μετατρέπονται από παθητικοί ακροατές ή θεατές μιας καλλιτεχνικής πράξης, σε ενεργούς επιμελητές παραγωγών ψυχαγωγικού και πολιτιστικού περιεχομένου, μετέχουν στην διαδικασία επιλογής των προβεβλημένων τάσεων και των ρευμάτων σε ότι αφορά τα ακούσματα των νέων και όχι μόνο, έχουν την δυνατότητα μέσω της κριτικής παρέμβασης βιωματικά να αντιληφτούν τις παραστατικές τέχνες, τη μουσική και θέματα πολιτισμού όπως τον σεβασμό των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών, την αξία της γνώσης των πολιτισμών του κόσμου, τον σεβασμό στα ιδιαίτερα ηχοχρώματα των λαών της Ευρώπης και της γης.

5. Τομέας Δικτύωσης και ανάπτυξης συνεργασιών
Εκτός όμως από τους προαναφερόμενους τομείς τα αποτελέσματα της δημιουργικής εξωστρέφειας της συγκεκριμένης δράσης, εμφανίστηκαν άμεσα και με την μορφή συνεργασιών και έργου δικτύωσης με πολλά σχολεία της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Ειδικότερα το Νεοσύστατο Γυμνάσιο της Εκάλης έχει ήδη καταθέσει δυο προτάσεις για διαπεριφερειακές δράσεις δικτύωσης με εννέα σχολεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τον μεγαλύτερο Οργανισμό της ομογένειας στα Βαλκάνια την Ένωση Ελληνικών Κοινοτήτων Ρουμανίας και με πολλούς οργανισμούς που δραστηριοποιούνται σε επίπεδο Ελλάδας και Ευρώπης για Θέματα περιβάλλοντος και Πολιτισμού.

Το web radio του Γυμνασίου της Εκάλης είναι η αφορμή για την ανάπτυξη ενεργών διαδραστικών πράξεων δικτύωσης των παιδιών σε καθημερινή βάση, αφού οι ανάγκες λειτουργίας ενός σταθμού απαιτεί την διαρκή επικοινωνία, την αμφίδρομη/συνεχόμενη ροή ειδήσεων των σχολικών κοινοτήτων σε ότι αφορά τα γεγονότα που τους αφορούν, αλλά και την συν-διαμόρφωση του προγράμματος, τον ορισμό του περιεχομένου των εκπομπών μετάδοσης καθώς και την επιλογή των μουσικών ακουσμάτων του δικού τους κοινού ραδιοφώνου.

Το school web radio Ekali που πλέον μετονομάζεται σε school radio Eu27 είναι ένα ζωντανό μέσο, είναι μια καινοτόμα δράση, είναι μια υπάρχουσα εφαρμοσμένη δράση για το σύνολο των multimedia μέσων στο Διαδίκτυο, που δημιουργήθηκε, λειτουργεί και με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, την συμμετοχή των γονέων, αλλά και πολιτών που θέλουν εθελοντικά να προσφέρουν και να ενισχύσουν με οποιοδήποτε τρόπο και μέσο την νέα γενιά.» Στη δράση επίσης συμμετέχουν τα παιδιά του Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου Καμπάνη Κιλκίς, του Γυμνασίου και Λυκείου Βασιλέφσκι από το Μπουργκάς της Βουλγαρίας αλλά και της Ένωσης Ελλήνων της Ρουμανίας και άλλων ξένων και Ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Στην Εκάλη οι μαθητές/τριες μαθαίνουν να οργανώνουν συνεντεύξεις:

* Επιλογή καλεσμένου.

* Επικοινωνία και πρόσκληση του ατόμου ή των ατόμων που οι μαθητές επέλεξαν να καλέσουν για συνέντευξη.

* Συγγραφή ερωτηματολογίου.

* Προετοιμασία του ραδιοθαλάμου για συνέντευξη.

* Υποδοχή.

* Ηχογράφηση συνέντευξης.

Στο Γενικό Γυμνάσιο – Λύκειο Καμπάνη Κιλκίς οι μαθητές παράγουν 20 ενημερωτικές εκπομπές και όλο το μουσικό ψυχαγωγικό πρόγραμμα του ραδιοφώνου.

Τα αποτελέσματα των εργασιών τόσο στην Εκάλη όσο και στο Καμπάνη εντυπωσιάζουν γιατί οι μαθητές/τριες και καθηγητές/τριες δίχως να διαθέτουν οργανωμένους ραδιοθαλάμους και άρτιο τεχνολογικό εξοπλισμό κατορθώνουν να παράγουν εκπομπές που ακούγονται στο δια-δικτυακό ραδιόφωνο δίχως προβλήματα.»

Πηγή: School Radio Ekalis via radiofono.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου