Παρασκευή 12 Μαρτίου 2010

Εκπαιδευτικά προγράμματα στον "Ελληνικό Κόσμο"


Τα κυριακάτικα εκπαιδευτικά προγράμματα αποκτούν τώρα νέο χρώμα και για τους γονείς! Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού διοργανώνει σε συνεργασία με τις εκδόσεις K-Provoli και το περιοδικό "Family Life" μια νέα σειρά ομιλιών με θέματα που ενδιαφέρουν όλους τους γονείς. Οι ομιλίες θα γίνονται στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» και η είσοδος είναι ελεύθερη. 

Μέσα από το διάλογο με διακεκριμένους ομιλητές –εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και γιατρούς– οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για καίρια θέματα που τους απασχολούν καθημερινά και να πάρουν απαντήσεις πάνω σε ερωτήματα που τους προβληματίζουν. 
Οι ομιλίες ξεκινούν στις 12:30, διαρκούν περίπου μιάμιση ώρα, δηλαδή όσο και το κυριακάτικο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, και πραγματοποιούνται στην αίθουσα προβολών του Κτηρίου 1. Διατίθεται δωρεάν χώρος στάθμευσης.
Πρόγραμμα ομιλιών:

Κυριακή 14/03, «Μαμά, τι είναι το σεξ;», με ομιλήτρια την ψυχολόγο κα Τζίνα Χονδρού
Η σεξουαλικότητα είναι αναμφισβήτητα μέρος της ψυχοσωματικής μας υγείας. Ως φυσική και συναισθηματική ανθρώπινη ανάγκη, η ενασχόληση με το σώμα μας και τις σχέσεις ξεκινά από νωρίς στη ζωή. Οι γονείς όμως συχνά νιώθουν αμηχανία και αναστάτωση όταν αντιλαμβάνονται την έκφραση της σεξουαλικότητας του παιδιού μέσα από τις ερωτήσεις και τα παιχνίδια του. Ακόμη και γονείς με αυτοπεποίθηση και καλή επικοινωνία με τα παιδιά τους μπορεί να αγχωθούν και να διστάσουν όταν το παιδί κάνει ερωτήσεις σχετικά με το σεξ και να αναρωτηθούν: «Πότε είναι η κατάλληλη ηλικία;», «Πόσα πρέπει να του πω;», «Τι είναι σωστό και φυσιολογικό και τι όχι;», «Και… τι είναι τελικά η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση;». Στην ομιλία θα απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα και θα δοθούν κατευθύνσεις σχετικά με το είδος και τον τρόπο ενημέρωσης των παιδιών για θέματα σεξουαλικότητας.

Κυριακή 25/04, «Ζωηρά παιδιά ή παιδιά με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής;», με ομιλήτρια την ψυχολόγο-παιδαγωγό κα Μαρία Πλατή
Τα παιδιά, στην πρoσπάθειά τους να εξερευνήσουν το περιβάλλον και να ανταποκριθούν στην πληθώρα των ερεθισμάτων που δέχονται, πολλές φορές εκδηλώνουν έντονη ενεργητικότητα και αυξημένη κινητική δραστηριότητα. Μεταπηδούν από τη μία δραστηριότητα στην άλλη και συμπεριφέρονται με παρορμητικότητα και ανυπομονησία, κάτι που είναι φυσιολογικό και μάλιστα χαρακτηρίζει ιδιαίτερα τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Ορισμένα παιδιά ωστόσο εμφανίζουν αυτά τα χαρακτηριστικά πολύ πιο έντονα σε σχέση με τους συνομηλίκους τους. Δεν καταφέρνουν να διατηρήσουν την προσοχή και το ενδιαφέρον τους στη δραστηριότητα με την οποία ασχολούνται, ενώ πολλές φορές παρουσιάζουν αντιδραστική συμπεριφορά και έλλειψη συνεργατικής διάθεσης. Αυτά τα παιδιά, αν και έχουν φυσιολογική νοημοσύνη, δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολικού και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος και δε συμπεριφέρονται με τρόπο ανάλογο με το επίπεδο ανάπτυξής τους.
Μερικές από τις ενότητες που θα προσεγγίσουμε είναι: 
- Χαρακτηριστικά της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής
- Αξία της έγκαιρης διάγνωσης-παραπομπής-παρέμβασης
- Τρόποι παρέμβασης στο σχολείο και στο σπίτι
- Ρόλος του εκπαιδευτικού στο σχολικό περιβάλλον
- Σημασία της συμβουλευτικής διαδικασίας στους γονείς των παιδιών που εμφανίζουν διαταραχή ελλειμματικής προσοχής

Κυριακή 09/05, «Ο ρόλος των μπαμπάδων σήμερα», με ομιλητή το συγγραφέα κ. Κώστα Στοφόρο
-Πατέρας γεννιέσαι ή γίνεσαι;
-Ένας ρόλος που μαθαίνεται
-Η ανάπτυξη του πατρικού αισθήματος
-Η παρουσία του πατέρα
-Ο πατέρας ως ορόσημο για το παιδί
-Πόσο συμβάλλει ο πατέρας στη φροντίδα του παιδιού
-Αναζητώντας την ισορροπία ανάμεσα στην εργασία και στο χρόνο που περνάμε με το παιδί
-Πώς επηρεάζει ο ερχομός του παιδιού τη ζωή του ζευγαριού;

Κυριακή 16/05 «Τα παιδιά πρέπει να διαβάζουν στις διακοπές;», με ομιλητή το συγγραφέα κ. Βαγγέλη Ηλιόπουλο 
Το καλοκαίρι είναι περίοδος ξεκούρασης, ανανέωσης και ανασύνταξης δυνάμεων! Μπορούμε να επιβάλουμε στα παιδιά να διαβάσουν λογοτεχνικά βιβλία, βιβλία γνώσεων ή εκπαιδευτικά βιβλία διακοπών; Αυτό είναι ένα ερώτημα που χρειάζεται διερεύνηση ανάλογα με τα παιδιά αλλά και με τα βιβλία. Ο γονιός οφείλει να ψάξει, να κρίνει και να προτείνει! Πώς θα το κάνει αυτό; Στα ερωτήματα αυτά προσπαθεί να απαντήσει η εισήγηση βοηθώντας τους γονείς να καλλιεργήσουν τη φιλαναγνωσία των παιδιών τους.

Κυριακή 30/05, «Εκφοβισμός στο σχολείο», με ομιλήτρια την κα Βασιλική Κονδύλη, παιδοψυχίατρο-σύμβουλο στην τηλεφωνική γραμμή της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου 
Ως εκφοβισμός μπορεί να οριστεί οποιαδήποτε σκόπιμα επιθετική πράξη, η οποία είναι επαναλαμβανόμενη και ασκείται στο σχολείο από ένα ισχυρότερο άτομο –ή ομάδα ισχυρότερων ατόμων– σε ένα πιο αδύναμο. Μπορεί να είναι άμεση εκδήλωση λεκτικής ή σωματικής βίας, ή έμμεση, για παράδειγμα με τη μορφή του κοινωνικού αποκλεισμού. Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής και συζήτησης στην Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και υπάρχουν ενδείξεις ότι τα τελευταία χρόνια έχει λάβει σοβαρότερες διαστάσεις και είναι πλέον πιο διαδεδομένο. Ο εκφοβισμός είναι μια πολύ δυσάρεστη εμπειρία για τα θύματα, που τα κάνει να αποστρέφονται το σχολείο, και έχει σοβαρές συνέπειες στη διάθεση και στη συμπεριφορά τους. Η θυματοποίηση συνοδεύεται από ψυχικό –και ενίοτε σωματικό– πόνο, αισθήματα ντροπής, χαμηλή αυτοεκτίμηση και περιθωριοποίηση.
Δεδομένης της έξαρσης του φαινομένου τα τελευταία χρόνια, χρήσιμο θα ήταν να ενημερωθούν όλοι οι γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές γύρω από το συγκεκριμένο θέμα, να συζητηθούν τα συμπτώματα που παρουσιάζει το παιδί ή ο έφηβος που πέφτουν θύματα εκφοβισμού, να διερευνηθούν οι αντιλήψεις σχετικά με τη στάση απέναντι στους «αδύναμους» και στους «διαφορετικούς» και τελικά τι εξυπηρετεί η θυματοποίηση αυτών των ομάδων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου