Σκοπός του Οργανισμού η διάχυση της επιστημονικής, εφαρμοσμένης παιδαγωγικής έρευνας, των ανθρωπιστικών δράσεων και της καινοτόμου εκπαιδευτικής πράξης, για μαθητές με ή χωρίς δυσλεξία και μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.
Η γνώση είναι δύναμη. Είναι ένα κεφάλαιο στο οποίο κάποιος αξίζει να επενδύσει, και σίγουρα θα ανταμειφθεί. Είναι ένας «δρόμος» που οδηγεί στη συμπερίληψη, στην κατανόηση της διαφορετικότητας και στην ατομική και συλλογική απελευθέρωση. Σε αυτό ακριβώς ποντάρει η εκπαιδευτικός και ιδρύτρια του «I love dyslexia» EFL school Αγγελική Παππά.
Πρόκειται για ένα ανεξάρτητο εκπαιδευτικό ίδρυμα που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2009 και είναι ο πρώτος και μοναδικός διεθνώς αναγνωρισμένος και βραβευμένος από το Βρετανικό Συμβούλιο της Αγγλίας και τον ΟΟΣΑ (OECD) Οργανισμός, για τη διδακτική των Αγγλικών ως ξένη γλώσσα για μαθητές (παιδιά, εφήβους, ενήλικες) με δυσλεξία και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ).
«Ήμουν αποφασισμένη να αφιερώσω τη ζωή μου, ώστε μέσα από τις επιτυχίες του ILD να μπορέσουμε να βοηθήσουμε εκατομμύρια παιδιά στην Ελλάδα και τον κόσμο να βγουν από τη καταδίκη του αναλφαβητισμού στην παγκόσμια γλώσσα, εξελίσσοντας ταυτόχρονα και τους τυπικούς μαθητές, καταρρίπτοντας το λανθασμένο στίγμα γύρω από τον εγκέφαλο της δυσλεξίας και αναδεικνύοντας το “δώρο” αυτού του εγκεφάλου που αλλάζει τον κόσμο με τις ειδικές ικανότητές του», τονίζει στη «ΒτΚ» η Αγγελική Παππά.
Κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας μας η κ. Παππά μάς περιέγραψε το πώς ανέπτυξε τη μέθοδό της, την οποία εμπνεύστηκε καθώς και η ίδια έχει μία μορφή δυσλεξίας. Χρειάστηκαν χρόνια ερευνών και παιδαγωγικών πειραμάτων μέχρι η κ. Παππά να αποδείξει ότι η 3Dlexia Method for English βελτιώνει αισθητά τις επιδόσεις τόσο των τυπικών όσο και των μαθητών με δυσλεξία, μέσα στις τάξεις του ελληνικού σχολείου. Ήταν, όπως σημειώνει η ίδια, η πρώτη επιβεβαίωση ότι υπάρχει, πλέον, λύση στο μεγάλο πρόβλημα του αναλφαβητισμού στα Αγγλικά ως ξένης γλώσσας, που βασανίζει ακόμα και σήμερα πάνω από 700 εκατ. παιδιά. Μετά την ολοκλήρωση της ακαδημαϊκής της έρευνας, η Αγγελική Παππά διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε κάποιο εκπαιδευτικό πλαίσιο έτοιμο για να υλοποιήσει τη μέθοδό της και έτσι αποφάσισε να ιδρύσει τον «παιδαγωγικό παράδεισο», όπως η ίδια το χαρακτηρίζει, του «I love dyslexia» EFL school. Τότε ήταν που εκπαίδευσε και την πρώτη ομάδα παιδαγωγών στην πρωτοποριακή 3Dlexia μέθοδό της. «14 χρόνια μετά, με ποσοστό επιτυχίας 100% σε χιλιάδες παιδιά και σε όλα τα πτυχία Αγγλικών στο ILD, με τα εργαλεία της Μεθόδου 3Dlexia να έχουν μπει στη δημόσια Παιδεία της Αργεντινής και να έχουν εκπαιδευτεί πάνω από 200 χιλιάδες καθηγητές σε 20 χώρες, σε συνεργασία με 8 υπουργεία και 5 πανεπιστήμια που συμπορεύονται με το όραμά μας, έχουμε καταφέρει να βοηθήσουμε εκατομμύρια παιδιά, και συνεχίζουμε», λέει η κ. Παππά.
Διακρίσεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αγγελική Παππά έχει τιμηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο και το έργο της αριθμεί πάνω από 40 διεθνείς διακρίσεις. Ειδικότερα, η Μέθοδος 3Dlexia και «I love dyslexia» EFL school είναι τα πρώτα στο είδος τους στη ιστορία της Παιδαγωγικής που παρουσιάστηκαν και προωθούνται από τον OECD – ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης), μέσα από την επίσημη έκθεσή του «Teaching for the Future 2018», την ίδια στιγμή που το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας κατατασσόταν από τον ΟΟΣΑ τελευταίο στην Ευρώπη, ανάμεσα από τα 27 μέλη της Ε.Ε. «[…] αισθάνομαι βαθιά πληρότητα, ευδαιμονία και ευγνωμοσύνη για όλη αυτή την ευλογία που εξελίσσεται για το κοινό καλό, και που αυτή η υπερβατική διαδρομή δεκαετιών, κόντρα σε κάθε δυσοίωνη πρόβλεψη, κατάφερε να φέρει την Ελλάδα μας ψηλά, να αλλάζει τις ζωές αναρίθμητων μαθητών που βρίσκονταν στο περιθώριο, να πηγαίνει την παγκόσμια Παιδαγωγική ένα βήμα παρακάτω, και εμένα να με ταξιδεύει σε όλη τη Γη όπως ονειρευόμουν», λέει με γλαφυρό τρόπο η κ. Παππά ερωτηθείσα σχετικά για το τι σημαίνουν για την ίδια όλες αυτές οι τιμητικές διακρίσεις.
Μεταξύ άλλων, η Αγγελική Παππά αναφέρθηκε και στην αποστολή του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού 3Dlexia Cosmos, που δεν είναι άλλη από τη διεύρυνση και τη διάχυση της επιστημονικής, εφαρμοσμένης παιδαγωγικής έρευνας, των ανθρωπιστικών δράσεων και της καινοτόμου εκπαιδευτικής πράξης της 3Dlexia Method for English και 3Dlexia Paradigm, για μαθητές με ή χωρίς δυσλεξία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες, ενδυναμώνοντας την ισότιμη πρόσβαση στην ποιοτική Παιδεία σε μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.
Με οδηγό τη Σιγκαπούρη
Σύμφωνα με την κ. Παππά, δεν υπάρχει πουθενά το τέλειο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Ωστόσο, όπως η ίδια τονίζει, μπορούμε να εμπνευστούμε από αυτό της Σιγκαπούρης, το οποίο επενδύει σε προγράμματα συμπερίληψης με τη δύναμη της νευρο-τεχνολογίας, της ενεργής εμπλοκής των μαθητών στις προκλήσεις της κοινωνίας και της καλλιέργειας της ενσυναίσθησης. Παράλληλα, συνεχίζει η κ. Παππά, σημαντικά παραδείγματα μπορούμε να πάρουμε ακόμα και από εκπαιδευτικά συστήματα φτωχών επαρχιών, όπως η Tουκουμάν στην Αργεντινή, όπου διοργανώνονται συνέδρια με ομιλητές κορυφαίους παιδαγωγούς, δίνοντας ισχυρά κίνητρα επιβράβευσης στους εκπαιδευτικούς τους ώστε να συμμετέχουν όλοι, απορροφώντας έμπνευση και καινοτόμο γνώση από τους καλυτέρους παγκοσμίως. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας και πώς μπορεί αυτό να βελτιωθεί η κ. Παππά μιλά για ένωση της σοφίας του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, με την Επιστήμη, τις τεχνολογίες αιχμής και την Τέχνη, που θα μπορούσε να αποτελέσει «το στοιχείο επανεφεύρεσης της Παιδείας μας ενώνοντας το ζην με το ευ ζην». Για να συμβεί αυτό, απαιτείται η συνεργασία δημόσιων και ιδιωτικών φορέων. «Το απαρχαιωμένο σύστημα πρέπει, επιτέλους, να ξεκολλήσει από τη στείρα απομνημόνευση ανούσιας πληροφορίας. Πρέπει να εστιάσει πέρα από το χτίσιμο βασικών πρακτικών δεξιοτήτων με εξελιγμένους, συμπεριληπτικούς τρόπους, με όχημα την Τεχνολογία και την Επιστήμη, στην αναδόμηση της κοινωνίας επενδύοντας σε βιωματικά, καινοτόμα προγράμματα» καταλήγει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου