Η υπόθεση αυτή ξεκίνησε όταν 8 εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονταν σε ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης (τώρα δεν λειτουργεί πλέον) εξαναγκάστηκαν σε παραίτηση. Όμως με το ισχύον καθεστώς για να διορισθούν στη δημόσια εκπαίδευση πρέπει να έχουν απολυθεί από το ιδιωτικό σχολείο.
Οι εκπαιδευτικοί κατέφυγαν στο ΣτΕ και πρόσφατα δικαιώθηκαν αφού η απόφαση ορίζει ότι για την πρόσληψη και τον διορισμό στο Δημόσιο «είναι μεν θεμιτό ο νομοθέτης να ενισχύει όσους έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στη δημόσια εκπαίδευση και να προβλέπει ευνοϊκότερο τρόπο υπολογισμού της προϋπηρεσίας τους έναντι εκείνης στον ιδιωτικό τομέα, ωστόσο δεν μπορεί να αγνοεί παντελώς την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Η απόφαση έχει τεράστια σημασία ενόψει της ευρύτερης σημασίας των ζητημάτων που κρίνει (αντισυνταγματικότητα διατάξεων του ν. 4589/2019 που απαγορεύουν την προσμέτρηση, σε διαγωνιστικές διαδικασίες πρόσληψης εκπαιδευτικών στη Δημόσια Εκπαίδευση, των μορίων της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών σε ιδιωτικά σχολεία).
Οι διατάξεις αυτές, όπως έκρινε το Ανώτατο Δικαστήριο, αντίκεινται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας. Η ευνοϊκή αυτή απόφαση, αναμένεται να φέρει για το 2025 νέο κύμα παραιτήσεων δασκάλων και καθηγητών από τα ιδιωτικά για να προσληφθούν στα δημόσια σχολεία.
Για τον λόγο αυτόν εξάλλου, το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει νομοθετική παρέμβαση που θα ισχύει για τις προσλήψεις από την ερχόμενη σχολική χρονιά 2025-2026.
Σήμερα στα ιδιωτικά σχολεία υπηρετούν 9.800 εκπαιδευτικοί, και αναμένεται ότι από την επόμενη σχολική χρονιά τεράστιος αριθμός θα καταθέσουν αίτηση προκειμένου να μπουν στους πίνακες του ΑΣΕΠ για πρόσληψη ή διορισμό σε δημόσιο σχολείο, γεγονός βέβαια που θα επιφέρει αντιδράσεις από τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων οι οποίοι θα ζητήσουν με τη σειρά τους να μπουν νομοθετικά «εμπόδια» ώστε να μην ξεμείνουν από προσωπικό.
Αντιδράσεις θα υπάρξουν και από τους εκπαιδευτικούς που ήδη έχουν ενταχθεί στους καταλόγους του ΑΣΕΠ και περιμένουν χρόνια την πολυπόθητη πρόσληψη ή διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση της χώρας.
Πηγή: ieidiseis.gr. via parallaximag
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου