Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024

5 πράγματα που δεν πρέπει να λέτε στα παιδιά με Δυσκολίες Μάθησης και Προσοχής για την επιστροφή τους στο σχολείο.

 Θέλετε να βοηθήσετε το παιδί σας με Δυσκολίες Μάθησης και Προσοχής κατά την μετάβασή του από το καλοκαίρι στο σχολείο. Ωστόσο, είναι πολύ εύκολο να του στείλετε μηνύματα που αντί να το βοηθάνε, του κάνουν κακό. Δείτε φράσεις που λέμε συνήθως, καθώς και ποιες θα είχαν καλύτερα αποτελέσματα.

1. “Θα κάνεις πολλούς νέους φίλους”

Αν το παιδί σας δυσκολεύεται να κάνει και να διατηρήσει φιλικές σχέσεις, η προοπτική του να συναντήσει νέα παιδιά του προκαλεί άγχος και όχι θετικά συναισθήματα. Επιπλέον, η υπόσχεση για επιτυχία, είτε κοινωνική είτε ακαδημαϊκή, μπορεί να έχει τα ακριβώς αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα, αφού δεν είναι σίγουρο ότι θα συμβεί.

Τι μπορείτε να πείτε: «Θυμάσαι πως γνώρισες πέρσι την Έμιλυ στην παιδική χαρά και γίνατε φίλοι; Αυτό δεν έγινε αμέσως. Χρειάστηκε λίγος χρόνος. Έλα να κάνουμε εξάσκηση τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να γνωρίσεις και φέτος παιδιά και να κάνεις φίλους».

2. «Φέτος θα έχετε περισσότερες ασκήσεις στο σπίτι» .

Γενικά, καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν έχουν και περισσότερο διάβασμα. Το παιδί σας προφανώς το γνωρίζει. Το να του το αναφέρετε δεν το βοηθάει να προετοιμαστεί. Απλά του προκαλεί άγχος.

Τι μπορείτε να πείτε: Αν θέλετε να μιλήσετε για το διάβασμα στο σπίτι πριν την έναρξη του σχολείου, αναφερθείτε στους τρόπους με τους οποίους το παιδί είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει αυτή την αλλαγή. Μπορείτε να πείτε «Σου κάναμε μια υπέροχη γωνιά για να διαβάζεις» ή «Αυτό το καλοκαίρι δεν σταμάτησες να διαβάζεις βιβλία».

3. «Θυμάμαι πόσο άγχος είχα εγώ όταν ήταν να ανοίξει το σχολείο».

Αν το παιδί σας έχει άγχος, είναι φυσικό να θέλετε να μοιραστείτε κάτι από το παρελθόν σας για να νιώσει καλύτερα. Αλλά τα παιδιά με Δυσκολίες Μάθησης και Προσοχής έχουν φόβους για το σχολείο που εσείς δεν έχετε βιώσει. Έτσι, οι αναμνήσεις σας δεν φαίνονται σχετικές στο παιδί.

Τι μπορείτε να πείτε: «Μπορεί να είναι τρομακτικό να αρχίζεις νέα πράγματα. Θυμάσαι πόσο άγχος ένιωθες πέρσι στην αρχή της χρονιάς; Όμως θα έχεις έναν υπέροχο δάσκαλο και πολλή υποστήριξη. Κα φυσικά θα έχει και εμάς δίπλα σου».

4. «Η αδερφή σου αγαπούσε πολύ αυτή την τάξη».

Θέλετε το παιδί σας να έχει θετική διάθεση για τη νέα σχολική χρονιά. Αλλά οι συγκρίσεις με τα αδέρφια του ή άλλα παιδιά μπορεί να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Αν τα παιδιά αυτά δεν έχουν Δυσκολίες Μάθησης και Προσοχής, το παιδί μπορεί να πιστεύει ότι οι δικές του εμπειρίες δεν θα είναι το ίδιο ευχάριστες με τις δικές τους.

Τι μπορείτε να πείτε: «Θα γίνουν πολλά όμορφα πράγματα φέτος. Σου αρέσει η επιστήμη και από φέτος θα έχετε και φυσική. Και μην ξεχνάς ότι θα έχεις πάλι τον περσινό δάσκαλο εικαστικών που τόσο αγαπάς».

5. «Είναι καιρός να επιστρέψουμε στη δουλειά».

Μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολο για κάποια παιδιά Δυσκολίες Μάθησης και Προσοχής να περάσουν αμέσως από τη διασκέδαση του καλοκαιριού στη ρουτίνα του σχολείου. Και αυτή η μετάβαση μπορεί να είναι πιο δύσκολη αν το παιδί πιστεύει ότι θα έχει μόνο σκληρή δουλειά και καθόλου παιχνίδι.

Τι μπορείτε να πείτε: «Ξέρω ότι φέτος θα δουλεύετε σκληρά στο σχολείο. Για αυτό πρέπει να βρούμε και διασκεδαστικά πράγματα να κάνουμε. Έλα να προγραμματίσουμε για τα Σαββατοκύριακα όμορφές δραστηριότητες».


Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός (Παν. Θεσσαλίας)
Νηπιαγωγός (Α.Π.Θ.)
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου