Μπορεί ένα απλό επιτραπέζιο παιχνίδι να γίνει μαθηματική πρόκληση; Η απάντηση είναι προφανής: Φυσικά και ΝΑΙ! Αφού πρώτα έπαιξαν γιαγιά και εγγονός (που θα πάει στη Β΄ Δημοτικού) το παιχνίδι με τον παραδοσιακό τρόπο (πχ κουνιέται προς τα μπροστά τόσα κουτάκια όσα λέει το ζάρι), αποφάσισαν να ανεβάσουν το επίπεδο δυσκολίας.
Στην πρώτη παραλλαγή, οι παίκτες έπρεπε να κάνουν την πράξη με το μυαλό τους, «γεμίζοντας» την δεκάδα. Αν πχ ο παίκτης ήταν στο κουτάκι 18 και έφερνε 6 (το παιχνίδι παίζεται με 2 ζάρια), έπρεπε να σκεφτεί 18 + 6 = 18+ 2+4 = 20 + 4 = 24 και να μετακινήσει απευθείας το πιόνι στο κουτάκι που γράφει 24. Αν στην συνέχεια έφερνε 8, έκανε με το μυαλό την πράξη 24 +8 = 24 + 6 +2 = 30 +2 =32 και έβαζε το πιόνι του απευθείας στο κουτάκι που έλεγε 32 κοκ
Στη δεύτερη παραλλαγή οι παίκτες έπρεπε να κάνουν και πάλι την πράξη με το μυαλό τους, αλλά προσθέτοντας μονάδες με μονάδες και δεκάδες με δεκάδες. Πχ αν ήταν στο κουτάκι 18 και έφερνε 6 με τα ζάρια, έπρεπε να σκεφτεί 10 και 8+6 = 14, 10+14 = 24 και να μετακινήσει απευθείας το πιόνι του στο κουτάκι που γράφει 24. Αν στην συνέχεια έφερνε 11, έκανε με το μυαλό την πράξη 20 +10 = 30 και 4+1 = 5 , 30 + 5 = 35 και έβαζε το πιόνι απευθείας στο κουτάκι που έγραφε 35 !
Ένας απλός και διασκεδαστικός τρόπος για εξάσκηση σε γρήγορες πράξεις με το μυαλό που σίγουρα δεν θα απογοητεύσει κανέναν!
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός (Παν. Θεσσαλίας)
Νηπιαγωγός (Α.Π.Θ.)
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου