Στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας, «Κωνσταντίνος Κούμας», εκτός από τους εκατοντάδες τίτλους βιβλίων που μπορεί ο επισκέπτης να δανειστεί ή και να διαβάσει επι τόπου, πραγματοποιούνται αυτές τις μέρες και κατά διαστήματα δύο εξαιρετικές δράσεις. Η μία αφορά τα παιδιά και τη φιλοσοφία και η άλλη τα παιδιά -και όχι μόνο- με αυτισμό και μαθησιακές δυσκολίες.
Η Βασιλική Μάνδαλου, Λαρισαία, με σπουδές στη Φιλολογία και την Φιλοσοφία, «κατάστρωσε» τα δυο αυτά projects και έχει τη γενναιοδωρία και τη χαρά να τα υλοποιεί και να τα κοινωνεί δωρεάν σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας.
Μας λέει, λοιπόν, η ίδια για τα πρότζεκτ:
«Ποίηση εν κινήσει-Poetry in Motion» : Ένα ζωντανό και προσιτό εργαλείο για τη διδασκαλία όλων των βαθμίδων καθώς και ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και ιδιαιτερότητες. Πρότζεκτ βασισμένο σε εργασία και πειραματισμό 12 χρόνων με εμφανή αποτελέσματα τόσο στο μαθησιακό όσο και στο συνειδησιακό πεδίο. Είναι βασισμένο στην αποδόμηση και στην εκ νέου αναδόμηση ενός ποιητικού έργου (γραπτού, εικαστικού) αλλά και στην έξαψη της φαντασίας των δεκτών. Ιδιαίτερα ο συνδυασμός του με την Κιναίσθηση, δηλ. με την εναρμονισμένη κίνηση τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο λειτουργεί καταλυτικά, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να ξεκλειδώσουν την ήδη υπάρχουσα δημιουργικότητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την σε βάθος καλλιέργεια της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (EQ) και την εξισορρόπησή της με την Γνωστική Νοημοσύνη (IQ). Η ένταξη του παραπάνω πρότζεκτ σε κάθε είδους μαθησιακό περιβάλλον και επίπεδο διδασκομένων καθώς επίσης και σε άτομα με αυτισμό (ακόμα και σε περιπτώσεις μη λεκτικού αυτισμού) βοηθά και τους γονείς, μιας και μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για την ομαλότερη εκπαίδευση των παιδιών τους και πέρα από το σχολικό χώρο, στο περιβάλλον του σπιτιού/οικογένειας.
«Φιλοσοφία για παιδιά- P4C» (Philosophy for children): Πρότζεκτ βασισμένο στην ανάλυση φιλοσοφικών ιδεών από τα παιδιά μέσω της καθαρά Σωκρατικής μεθόδου (μαιευτικής). Πρώτα και κύρια ξεκινάμε από το τι γνωρίζουν ήδη τα παιδιά, από περιγραφή των προσωπικών τους εμπειριών και αναμνήσεων, αφού γνώση σημαίνει ανάμνηση κατά ένα μεγάλο βαθμό. Καθαρά ομαδική δράση όπου οι δέκτες καλούνται να συζητήσουν πρώτα στην ομάδα τους και να καταγράψουν τις οικείες τους προσλαμβάνουσες παραστάσεις επί του θέματος που έχει τεθεί προς ανάλυση. Στόχος είναι η καλλιέργεια της προσεκτικής ακρόασης του άλλου καθώς και της συνεργατικής καταγραφής των ιδεών-απόψεων που προκύπτουν (τόσο των όμοιων όσο και των διαφορετικών). Στη συνέχεια ακολουθεί η ανταλλαγή με τις υπόλοιπες ομάδες μέσω της συζήτησης και της επιχειρηματολογίας. Χρησιμοποιούνται παραβολές, μύθοι, ρητά, παροιμίες καθώς και αποσπάσματα φιλοσοφικών έργων από φιλοσόφους από όλον τον κόσμο τα οποία έχουν ψάξει και βρει τα ίδια τα παιδιά. Το πρότζεκτ αυτό ενδυναμώνει την εκφραστική- ρητορική ικανότητα των παιδιών, τη λογική αλληλουχία των νοημάτων, την έκφραση ορθού λόγου μπροστά σε κοινό, την επιχειρηματολογία και, φυσικά, την αποδοχή/σεβασμό της διαφορετικής άποψης. Απώτερο αποτέλεσμα είναι η δεκτικότητα στην κριτική, η επιλεκτική ικανότητα και η κριτική σκέψη.
Πηγή: ΕΡΤ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου