Κάδος ανακύκλωσης που... επιβραβεύει τους χρήστες, παρέχοντας έκπτωση σε καταστήματα ή στα δημοτικά τέλη; Δεν πρόκειται για κάποιο φανταστικό σενάριο, αλλά για την επιχειρηματική ιδέα μαθητών της Γ΄ τάξης Γυμνασίου από τα Αλώνια της Πιερίας, η οποία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ακόμη και επενδυτών από το Κουβέιτ!
Η μαθητική εικονική επιχείρηση «Smiley-bin», αφού κατέκτησε το πρώτο βραβείο της «Καλύτερης Εταιρείας» στις Εμπορικές Εκθέσεις Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, που πραγματοποιήθηκαν από το «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/JuniorAchieve-mentGreece» (ΣΕΝ/JA Greece), φιλοδοξεί τώρα να κάνει δυναμική είσοδο στην αγορά. Ήδη, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης έχει εκφράσει την πρόθεση να εγκαταστήσει 10 τέτοιους κάδους σε φωτισμένα σημεία της πόλης για να παρακινήσει τους πολίτες να κάνουν ανακύκλωση, ενώ ο Έλληνας πρέσβης στο Κουβέιτ, Θεόδωρος Θεοδώρου, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τους «μαθητές - επιχειρηματίες», τους ζήτησε να παρουσιάσουν το προϊόν τους για να υλοποιηθεί στο Κουβέιτ!
«Αφορμή για τη δημιουργία της εταιρείας στάθηκε ο κοινός προβληματισμός μας για το μέλλον του πλανήτη μας που απειλείται, όσο ποτέ, εξαιτίας μεταξύ πολλών άλλων και της αδιαφορίας ή της άγνοιας των πολιτών, της ελλειμματικής οργάνωσης και προγραμματισμού υπεύθυνων φορέων στις μικρές κοινωνικές δομές», δηλώνουν τα ευρηματικά παιδιά από τα Αλώνια της Πιερίας και εξηγούν πώς ακριβώς λειτουργεί το προϊόν τους σε τέσσερα βήματα:
Οι κάδοι διαθέτουν φωτοβολταϊκό πάνελ, κάνοντας ελεγχόμενη κατανάλωση ηλεκτρισμού, καθώς και μπαταρία αποθήκευσης ενέργειας.
Το άνοιγμά τους για τη διοχέτευση του ανακυκλώσιμου υλικού γίνεται με κάρτα κωδικού πελάτη που παρέχεται από την κτήτορα εταιρεία ή τους δήμους στους χρήστες.
Στο εσωτερικό τους υπάρχει τοποθετημένη ζυγαριά ή βάση δυναμοκυψελών η οποία υπολογίζει το βάρος του ανακυκλώσιμου υλικού που εισάγει ο χρήστης.
Η τιμή αυτή πιστώνεται μέσω WiFi στην προσωπική κάρτα κάθε χρήστη. Η πίστωση των πόντων οδηγεί σε ανταποδοτικότητα από την κτήτορα - εταιρεία προς το χρήστη, όπως για παράδειγμα έκπτωση στα δημοτικά τέλη ή εκπτωτικά κουπόνια αγορών σε συνεργαζόμενα καταστήματα. «Πιστεύουμε πως η σημασία της επιβράβευσης στην εκδήλωση της επιθυμητής συμπεριφοράς, δηλαδή της αύξησης της οικολογικής συνείδησης, θα λειτουργήσει με πολλαπλασιαστικό όφελος τόσο για το περιβάλλον, όσο και για τις εταιρίες-πελάτες και ασφαλώς το χρήστη. Παράλληλα, αποτελεί το πλέον πρωτοποριακό πλεονέκτημα των κάδων μας» σημειώνουν οι 15χρονοι μαθητές, οι οποίοι στοχεύουν, πλέον, στην καθιέρωση του καινοτόμου προϊόντος τους στην αγορά.
Ταξίδι στο χρόνο με ένα «κλικ»
Εξίσου εντυπωσιακές ήταν οι επιχειρηματικές ιδέες και των υπόλοιπων μαθητών που πήραν μέρος στις Εμπορικές Εκθέσεις Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας. Η κριτική επιτροπή του ΣΕΝ/JA Greece, που αξιολόγησε τις 67 μαθητικές ομάδες απ΄ όλη την Ελλάδα, απένειμε το δεύτερο βραβείο για το πιο «Καινοτόμο Προϊόν» στο «ΑPPOLLO» της μαθητικής εικονικής επιχείρησης «ΕPEIKON» του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού.
Τα παιδιά είχαν την πρωτοποριακή ιδέα να υλοποιήσουν μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα που συνδυάζεται με γυαλιά εικονικής πραγματικότητας. Κοιτώντας μέσα από αυτά τα γυαλιά, ο χρήστης περιηγείται εικονικά στο Ναό του Επικούρειου Απόλλωνα, που αποκαλείται και «Παρθενώνας της Πελοποννήσου». Πρόκειται για μια πολιτιστική επιχείρηση η οποία έχει ως στόχο την ανάδειξη της Αρχαίας Ελλάδας και την ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού της χώρας μας. Μάλιστα, τη γενική εποπτεία της εφαρμογής είχε ο διεθνούς φήμης καθηγητής Αρχαιολογίας, κ. Βασίλης Λαμπρινουδάκης. «Το προϊόν μας, σας ταξιδεύει στο χρόνο και συγκεκριμένα στον Ναό του Επικούρειου Απόλλωνα, στην Πελοπόννησο, το τελευταίο τέταρτο του 5ου π.Χ. αιώνα, με το άγγιγμα μόνο ενός κουμπιού.
Η ξενάγηση που προσφέρουμε δεν είναι μόνο οπτική, αλλά και ηχητική, και μάλιστα στην ελληνική και αγγλική γλώσσα. Προσεχώς θα είναι διαθέσιμη στα γαλλικά, γερμανικά και ρώσικα!», εξηγούν τα παιδιά, προσθέτοντας πως το προϊόν είναι εύκολο στη χρήση και πολύτιμο σε όλους, ιδιαίτερα στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Για την προβολή του προϊόντος τους, οι μαθητές έχουν έρθει σε επικοινωνία με άλλα σχολεία στην Ευρώπη, έχουν δημιουργήσει ψηφιακά εργαλεία (ιστοσελίδα, ηλεκτρονική διεύθυνση, facebook group), ενώ θα ακολουθήσει μία σειρά παρουσιάσεων όπως, για παράδειγμα, στο τοπικό Δημαρχείο Ανδρίτσαινας και στο Ελληνικό Κέντρο Επιχειρηματικότητας.
Με καρπούς από τα δέντρα της γειτονιάς
Το τρίτο βραβείο «Καλύτερου Περιπτέρου» απονεμήθηκε στην Εικονική Επιχείρηση «ΦρουτοΕΕΕΕΚ?πλήξεις» του Σχολείου Ειδικής Αγωγής, ΕΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου. Τα παιδιά τελειοποίησαν φέτος την περυσινή μαθητική τους επιχείρηση, δημιουργώντας μαρμελάδες, λικέρ, γλυκά και χυμούς από εσπεριδοειδή που μαζεύουν από τα δέντρα της γειτονικής περιοχής του σχολείου τους, κυρίως νεραντζιές. Με το εντυπωσιακό τους περίπτερο, τα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα και με το γνωστό σεφ Ηλία Μαμαλάκη στο πλευρό τους, κατάφεραν να συγκεντρώσουν πολύ υψηλή βαθμολογία από τους κριτές.
Σημειώνεται ότι ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα των Εμπορικών Εκθέσεων, όλα τα σχολεία της «Εικονικής Επιχείρησης» έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στον τελικό, Πανελλαδικό Διαγωνισμό για την ανάδειξη της «Καλύτερης Εικονικής Επιχείρησης 2016», που θα διεξαχθεί στις 24 Ιουνίου. Αυτές τις ημέρες, τα παιδιά καταθέτουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια τα οποία παίζουν και τον πιο καθοριστικό ρόλο για την συγκεντρωτική βαθμολογία και στη συνέχεια θα προκριθούν οι 10 ομάδες που θα διαγωνιστούν στον τελικό. Ο μεγάλος νικητής θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του JuniorAchieve-mentEurope στη Λουκέρνη της Ελβετίας, στις 25-28 Ιουλίου 2016.
Της Χαράς Καλημέρη
Πηγή: Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου