Είσαι καθηγήτρια αναπληρώτρια φιλόλογος σε ένα ορεινό χωριό ενός ακριτικού νησιού.
Αναγνωρίζεις πως πολλά προβλήματα στην συμπεριφορά των εφήβων μαθητών σου οφείλονται στην αναζήτηση της σεξουαλικής τους ταυτότητας, την αμηχανία για τις αλλαγές που τους συμβαίνουν σωματικά και ψυχολογικά και την έλλειψη αναγκαίων απαντήσεων και υποστήριξης. Επίσης, στην έλλειψη πληροφόρησης, την έλλειψη θάρρους για να συζητάνε αυτά τα θέματα με την οικογένειά τους, με τους καθηγητές τους ή με ειδικούς.
Οργανώνεις με πολύ μεράκι ένα θέμα ερευνητικής εργασίας με θέμα «Σεξουαλική Αγωγή Εφήβων» που το προτείνεις στους μαθητές της α’ τάξης του Λυκείου σου. Έχεις προηγουμένως πάρει την έγκριση όλου του Συλλόγου των καθηγητών με τους οποίους έχεις άριστη συνεργασία από τον Βιολόγο μέχρι την Θεολόγο. Τα θέματα που προτείνεις στα παιδιά να ερευνήσουν έχουν να κάνουν με ανατομία/φυσιολογία του σώματος, αναπαραγωγικό σύστημα, υγιεινή σώματος, σεξ και πρόληψη, ΣΜΝ – ΑIDS, αντισύλληψη, εγκυμοσύνη – τοκετός, ψυχολογία εφήβων για τις σεξουαλικές επαφές.
Προτείνεις πηγές από το σχολικό βιβλίο της Βιολογίας με σχεδόν ταυτόσημα θέματα, το αντίστοιχο βιβλίο του υπουργείου «Σεξουαλική Αγωγή – Διαφυλικές Σχέσεις». Η βιβλιογραφία σου περιλαμβάνει επίσης τα κορυφαία ονόματα στον χώρο της ψυχολογίας των παιδιών και των νέων. Οργανώνεις επισκέψεις στο Κέντρο Υγείας και το Νοσοκομείο του νησιού και συνεντεύξεις με γιατρούς και άλλους σχετικούς επιστήμονες για τις οποίες επισκέψεις έχεις πάρει και την έγκριση των γονιών.
Έχεις σχεδιάσει πολύ καλά την ερευνητική εργασία, έχεις στηριχθεί σε δεκάδες, ίσως εκατοντάδες παρόμοιες εργασίες άλλων σχολείων που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια σε όλη τη χώρα. Έχει φτάσει μέσα Δεκέμβρη, το project πηγαίνει πολύ καλά, αλλά…
Εμφανίζεται η σχολική σύμβουλος που στο απαγορεύει! Η αιτιολογία: «Δεν μπορούμε να μιλάμε στα παιδιά για αυτά τα πράγματα», «δεν είμαστε ειδικοί», «δεν έχεις την απαραίτητη εμπειρία (αλλά και να την είχες πάλι θα το απέρριπτα. Ακόμη και Βιολόγος να ήσουν θα το απέρριπτα)». Επίσης, «σου κάνω τη χάρη και κάνω πως δεν έλαβα το προσχέδιο. Μετά τις γιορτές θα μου έχεις έτοιμο άλλο project». «Επειδή είσαι αναπληρώτρια θα έπρεπε να προσέχεις..».
Απεγνωσμένη, ζητάς τη γνώμη άλλων συναδέλφων μέχρι και άλλων συμβούλων. Η αντίδραση τους είναι από γέλια μέχρι θυμό. Η συγκεκριμένη σύμβουλος είναι ανένδοτη: «ΕΓΩ μόνο μπορώ να το εγκρίνω και ΔΕΝ το εγκρίνω».
Τι κάνεις;;;
Σημείωση 1 (Προς τη σχολική σύμβουλο κ. Λυγίζου). Η εκπαιδευτική κοινότητα περιμένει εναγωνίως να στηρίξετε την απόρριψη του συγκεκριμένου project. Αιτιολογημένα (επιστημονικά, παιδαγωγικά, με τις εγκυκλίους και τα αναλυτικά προγράμματα του Λυκείου).
Σημείωση 2 (Προς τους συναδέλφους). Αν υπάρχει κάποιος που έχει όρεξη και μεράκι για τη δουλειά του και είναι υπέρ της αξιολόγησης ας το ξανασκεφτεί. Μήπως η κ. Λυγίζου αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα για το που πάει το δημόσιο σχολείο;
Σημείωση 3 (Προς το υπουργείο1). Το γραφείο Αγωγής Υγείας το κλείσατε. Τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών τις ελαχιστοποιήσατε. Μετά από 20 χρόνια προγραμμάτων αγωγής υγείας και σεξουαλικής αγωγής, το συγκεκριμένο ζήτημα ξανάγινε ταμπού;
Σημείωση 4 (Προς το υπουργείο2). Αν η γραμμή σας είναι «τραβάμε μπροστά σε ένα νέο σχολείο», με αναλυτικά προγράμματα του 1950 και του 1960, τότε είναι απολύτως ευθυγραμμισμένα με τα πιστεύω της συγκεκριμένης συμβούλου. Εν τω μεταξύ, αφήστε τους μαθητές μας να ενημερώνονται για τα σχετικά με το φύλο τους θέματα μόνο από τις τηλεοπτικές μεταμεσονύκτιες εκπομπές.
Από το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου