Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

Πρώιμη μάθηση: Εφαλτήριο για την ανάπτυξη του λεξιλογίου ενός παιδιού

Η πρώιμη μάθηση είναι σημαντική. Ποιο όμως πρέπει να είναι το περιεχόμενο της εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία; Πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν, ότι η πρώιμη μάθηση δίνει στα παιδιά ένα προβάδισμα, όταν πηγαίνουν στο σχολείο. Τι είδους εκπαίδευση πρέπει να λάβουν και για ποιο χρονικό διάστημα; Εξετάζουμε διάφορες προσεγγίσεις.

Στη Νότια Αφρική πολλά παιδιά χρειάζονται κατάλληλη τροφή και ρουχισμό, πόσο μάλλον εκπαίδευση. Κάτι τόσο απλό, όπως ένα παιχνίδι, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη ενός παιδιού.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Ίαν Κορμπισλάι, οι κακές σχολικές επιδόσεις των μικρών παιδιών οφείλονται σε ελλείψεις της πρώιμης μάθησης στους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Αν η κατάσταση δεν βελτιωθεί, θα είναι πολύ δύσκολο για τα παιδιά αυτά να καλύψουν το μαθησιακό τους κενό.

Η ΜΚΟ “Unlimited Child” είναι ένα κοινωνικό πρόγραμμα με στόχο τη διανομή εκπαιδευτικών παιχνιδιών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Ντέρμπαν.

Μέχρι στιγμής 370 βρεφονηπιακοί σταθμοί έχουν γραφτεί στο πρόγραμμα που εξυπηρετεί περίπου 32.000 παιδιά. Στόχος είναι μέχρι το 2020 ο αριθμός των παιδιών να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες η γιατρός Ντάνα Σασκάιντ θέσπισε το πρόγραμμα «30 εκατομμύρια λέξεις». Σε παλαιότερη έρευνα που έχει κάνει φαίνεται, ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν σε εύπορες οικογένειες έχουν ακούσει 30 εκατομμύρια περισσότερες λέξεις από τα παιδιά φτωχών οικογενειών.

Ένα εργαλείο που χρησιμοποιεί στο πρόγραμμά της είναι μία συσκευή καταγραφής της αλληλεπίδρασης γονέα-παιδιού, που είναι ενσωματωμένη σε ένα ειδικά κατασκευασμένο γιλέκο. Το λογισμικό μπορεί να δείξει πόσες λέξεις αναφέρονται στο παιδί, πόσες συνομιλίες έχουν γίνει και για πόσο χρονικό διάστημα παρακολουθούν τα παιδιά τηλεόραση.

Στην Ταϊλάνδη η βραβευμένη καθηγήτρια Σουτχατίπ Σανγκάι πιστεύει, ότι δεν υπάρχουν όρια στο πόσα πολλά πράγματα μπορούν να μάθουν τα παιδιά.

Σε μία τάξη νηπιαγωγείου στην Μπανγκόγκ εξάχρονοι μαθητές αρχίζουν το μάθημά τους μαζεύοντας μανιτάρια. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που συγκεντρώνει γονείς και μαθητές και τους φέρνει κοντά με δεξιότητες όπως η ζωγραφική, με την τεχνολογία, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την πραγματική ζωή.

Το πρόγραμμα της Σουτχατίπ Σανγκάι κέρδισε το 2013 βραβείο καινοτομίας στον τομέα της διδασκαλίας.



Πηγή: euronews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου