Σκοποί της παρούσας μελέτης είναι, αφενός, η διερεύνηση των επιδράσεων της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής για τη διά βίου μάθηση (ΔΒΜ) στις πολιτικές για τη ΔΒΜ στην Ελλάδα και, αφετέρου, η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών και κοινωνικών πολιτικών για τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση (ΣΕΚ) στην Ελλάδα, ως προς την επίτευξη των στόχων της απασχολησιμότητας και της διασφάλισης της κοινωνικής συνοχής, εστιάζοντας στους ανέργους. Με ερμηνευτικό εργαλείο την έννοια του εξευρωπαϊσμού (europeanisation), μελετάται κριτικά ο επίσημος προφορικός και γραπτός λόγος των ελληνικών κυβερνήσεων την περίοδο 2000-2020. Κυριότεροι μηχανισμοί εξευρωπαϊσμού στην παρούσα μελέτη λογίζονται: α) η νεοφιλελεύθερη διακυβέρνηση, β) ο καθορισμός του λόγου πολιτικής, γ) η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και δ) η Ανοικτή Μέθοδος Συντονισμού. Για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των πολιτικών ΣΕΚ αξιοποιούνται τα δεδομένα της Έρευνας Εκπαίδευσης Ενηλίκων (2007, 2012 και 2016). Μέσα από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων αυτών επιδιώκεται η μελέτη του βαθμού συμμετοχής των ανέργων στη ΣΕΚ, η αξιολόγηση της επίδρασης των δημογραφικών και κοινωνικών χαρακτηριστικών των ανέργων στη συμμετοχή τους στη ΣΕΚ και του βαθμού ικανοποίησής τους από τη συμμετοχή τους στη ΣΕΚ και ο προσδιορισμός των εμποδίων συμμετοχής στη ΔΒΜ. Τα πορίσματα της έρευνας καταδεικνύουν τις έντονες επιδράσεις της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής στην ελληνική εκπαιδευτική πολιτική για τη διά βίου μάθηση και την αναποτελεσματικότητα των πολιτικών ΣΕΚ στην Ελλάδα.
Γιώργος Δουργκούνας
Μπορείτε να μεταφορτώσετε την έρευνα από τον ιστότοπο του Εθνικού Κ¨εντρου Κοινωνικών Ερευνών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου