Δραματική είναι η κατάσταση που επικρατεί στο 2ο Δημοτικό Σχολείο της Πυλαίας, στο οποίο πηγαίνουν τέσσερα παιδιά με ειδικές ανάγκες και άλλα πέντε που χρειάζονται παράλληλη στήριξη. Παρά το γεγονός ότι το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) έπρεπε να βρίσκεται στη θέση του εδώ και τρεις εβδομάδες, από την πρώτη ημέρα που άνοιξαν τα σχολεία, στις 12 Σεπτεμβρίου, γονείς και εκπαιδευτικό προσωπικό του συγκεκριμένου σχολείου μοιάζουν να παλεύουν μόνοι τους.
Η κ. Μόρφη Παπαδοπούλου είναι η μητέρα του Χρήστου. Ένα παιδί 6,5 ετών που έχει εγκεφαλική παράλυση, σπαστική τετραπληγία, δεν μπορεί να περπατήσει και τα χέρια του δεν είναι λειτουργικά στο 100%. Φέτος πηγαίνει στην πρώτη δημοτικού. Η κ. Παπαδοπούλου περιγράφει στο makthes.gr ότι κατά τις ημερομηνίες που έπρεπε να παρουσιαστεί άτομο για τη θέση του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, δεν παρουσιάστηκε κανείς. Μάλιστα, την Παρασκευή, τρεις ημέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία, οι γονείς ενημερώθηκαν ότι αυτό το άτομο παραιτήθηκε. «Απευθυνθήκαμε στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου μας υποσχέθηκαν ότι στον αγιασμό θα έρθει τουλάχιστον ένα άτομο. Όντως ήρθε ένα άτομο αλλά δεν αρκεί. Ο ένας γονέας, το παιδί του οποίου έχει κινητικά προβλήματα, μπορεί και πληρώνει από την τσέπη του άτομο για να προσέχει το παιδί του. Όμως, τα υπόλοιπα τρία παιδάκια για τα οποία έχουμε περάσει το σχετικό αίτημα από το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας χρειάζονται Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και δεν μπορούμε να στηρίξουμε αυτή τη βοήθεια ιδιωτικά. Το πιο βαρύ περιστατικό είναι ο γιός μου», περιγράφει η κ. Παπαδοπούλου.
Αναφερόμενη στα άλλα δύο παιδάκια, η κ. Παπαδοπούλου λέει ότι έχουν αστάθεια και χρειάζονται και αυτά βοήθεια. «Διαπιστώσαμε, όπως ήταν αναμενόμενο, ότι ένα άτομο είναι αδύνατον να μπορεί να προσέχει τρία παιδιά με ειδικές ανάγκες. Μου ζητήθηκε λοιπόν να συνοδεύω εγώ τον Χρήστο μου και φυσικά συμφώνησα. Ήρθε και δεύτερο άτομο για Βοηθητικό Προσωπικό ,οι ώρες του οποίου όμως θα πρέπει να μοιραστούν μεταξύ των τριών παιδιών, κάτι που είναι άκρως επικίνδυνο διότι μιλάμε για παιδιά που χρειάζονται το 100% της προσοχής σου για να είναι ασφαλή και να μην συμβεί κανένα κακό», συμπληρώνει η ίδια.
Η κ. Παπαδοπούλου μένει μαζί με τον γιό της, μέσα στην αίθουσα, καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου προκειμένου να τον φροντίζει. «Στο σχολείο το παιδί μπερδεύεται, νομίζει ότι είμαστε στο σπίτι με αποτέλεσμα να μην εγκλιματίζεται στο σχολικό περιβάλλον και να μην κοινωνικοποιείται όπως θα έπρεπε», λέει η ίδια χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, όπως περιγράφει η κ. Παπαδόπουλου, προβλέπεται ένα άτομο Βοηθητικό Προσωπικό σε κάθε σχολείο. «Πρακτικά αυτό δεν γίνεται. Όταν είναι διαφορετικές ηλικίες και τάξεις, αυτό είναι αδύνατον να λειτουργήσει. Ο κίνδυνος για να χτυπήσει ένα παιδί με ειδικές ανάγκες και να συμβεί κάτι κακό, είναι ακόμα μεγαλύτερος», τονίζει. Μάλιστα, η ίδια αναμένεται να κινηθεί νομικά.
«Αιτηθήκαμε εγκαίρως τα άτομα που χρειαζόμαστε»
Από την πλευρά της η διευθύντρια του σχολείου κ. Βάνα Βουρτσάκη σημειώνει στο makthes.gr ότι προτού ολοκληρωθεί η περσινή σχολική χρονιά υπεγράφησαν τρεις γνωματεύσεις, για ολόκληρο ωράριο, από το Κέντρο Διάγνωσης Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης. «Οι δύο γνωματεύσεις ήταν για παιδία που πηγαίνουν στην πρώτη τάξη και η τρίτη, για παιδί στην έκτη δημοτικού. Έχουν κινητικά προβλήματα και χρειαζόμαστε άτομα που θα φροντίζουν για την ασφάλειά τους και τη σωματική τους ακεραιότητα. Επίσης έχουμε πέντε παιδιά που χρειάζονται παράλληλη στήριξη. Στην αρχή ήρθαν τέσσερα άτομα αλλά μας πήραν τον έναν εκπαιδευτικό γιατί όλα τα σχολεία στην ανατολική Θεσσαλονίκη είναι χωρίς παράλληλες στηρίξεις. Όσον αφορά στο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, μετά από μεγάλη κινητοποίηση των γονέων ήρθαν δύο άτομα. Όμως, δεν αρκούν γιατί το κάθε παιδί χρειάζεται δίπλα του και ένα άτομο που θα το προσέχει καθ΄ όλη τη διάρκεια που το παιδί βρίσκεται στο σχολείο».
«Τεράστιος ο κίνδυνος για τα παιδιά»
Σύμφωνα με την κ. Βουρτσάκη η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης έχει ενημερωθεί για το ζήτημα και έχει αιτηθεί τους εκπαιδευτικούς που απαιτούνται για τις παράλληλες στηρίξεις και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας ακόμα δεν έχει κινητοποιηθεί. «Είναι αδύνατον μία εκπαιδευτικός να κάνει μάθημα σε 25 παιδιά, να προσέχει τα παιδιά με κινητικά προβλήματα και ταυτόχρονα να φροντίσει για τη σωματική τους ακεραιότητα. Εμείς αυτή τη στιγμή μοιράσαμε τις ώρες μεταξύ των δύο ΕΒΠ, κάτι που όμως κανονικά δεν επιτρέπεται γιατί το παιδί θα πρέπει να έχει μια ασφάλεια και ένα συναισθηματικό δέσιμο με τον άνθρωπο που το φροντίζει», εξηγεί.
Η κ. Βουρτσάκη περιγράφει πως ο ένας γονέας πληρώνει από την τσέπη του για την ιδιωτική παράλληλα στήριξη όμως, «δεν θα μπορεί αν συνεχίσει να πληρώνει για πολύ ακόμα. Οι υπόλοιποι γονείς δεν έχουν αυτήν τη δυνατότητα και αναγκαστικά τα παιδιά μένουν κάποια ώρα μόνα τους με εμάς να τρέμουμε. Ο κίνδυνος είναι τεράστιος», καταλήγει.
Πηγή: Μακεδονία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου