Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

Κάνω τον καθρέφτη

Στοιχεία του παιχνιδιού 
Στο παιχνίδι συμμετέχει απεριόριστος αριθμός παικτών χωρισμένων κατά ζεύγη. Δεν απαιτείται χρήση υλικών, ωστόσο ο χώρος θα πρέπει να είναι κατάλληλα διαμορφωμένος για την ανεμπόδιστη κίνηση των συμμετεχόντων.

Πώς παίζεται

Οι παίκτες χωρίζονται σε ζευγάρια. Τα μέλη του κάθε ζευγαριού τοποθετούνται το ένα απέναντι από το άλλο. Ο ένας από τους δύο που απαρτίζουν το ζευγάρι αρχίζει να κινέιται ελέυθερα, αλλά χωρίς ν' αλλάζει θέση. Ο συμπαίκτης του πρέπει να τον μιμηθεί σαν να είναι ο καθρέφτης του. Έτσι, αν ο πρώτος σηκώσει το δεξί του χέρι, ο δεύτερος πρέπει να σηκώσει το αριστερό. Ύστερα από λίγο, αλλάζουν ρόλους και ο πρώτος αντιγράφει το δεύτερο. Αν ο αριθμός των παικτών είνια μονός, αυτός που μένει χωρίς συμπαίκτη μπορεί να αναλάβει να βρίσκει ποιος μιμείται ποιον. όταν το πετύχει, παίρνει τη θέση του μιμητή και το παιχνίδι συνεχίζεται. Επίσης, είναι δυνατό πολλοί παίκτες να κάνουν τον καθρέφτη κάποιου και αυτοί που δεν τα καταφέρνουν, βγαίνουν από το παιχνίδι. 

Γενικές επιδιώξεις

- Άμεση παρατήρηση μέσω όρασης και αφής.
- Χρήση της οπτικής μνήμης κατά την παρουσίαση παρατηρήσιμων στοιχείων.
- Αναπαράσταση εικόνων ως μέσω επικοινωνίας.
- Ενστικτώδης καταγραφή του μηνύματος που μεταδίδουν οι εικόνες.
- Οπτική αντίληψη του κόσμου μέσω των αισθήσεων.
- Το περιβάλλον ως μέσο πληροφόρησης. Οι ασθήσεις και ο κόσμος της εικόνας.
- Τρόποι οπτικής επικοινωνίας
- Οπτικά μηνύματα του περιβάλλοντός μας
- καταβολή προσπάθειας για τη σωστή στάση του σώματος κατά τη διάρκεια καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων.

Επιμέρους επιδιώξεις

Μαθηματικά
- Μεταθέσεις και συμμετρίες σχημάτων
- Ερωτήματα και διερεύνηση σχετικά με οποιαδήποτε κατάσταση

Γλώσσα
- Ενδιαφέρον εκ μέρους του παιδιού να γίνει κατανοητό
- Χειρονομίες

Γνώση άμεσου περιβάλλοντος
- παρατήρηση γεγονότων και φαινομένων του περιβάλλοντός μας

Γνώση κοινωνικο-πολιτισμικού περιβάλλοντος
- Διαδικασίες μεταβολών και μετασχηματισμού του σώματος του παιδιού

Φυσική αγωγή
- έννοιες σχετικές με τον προσανατολισμό στο χώρο

Κοινοί παράλληλοι άξονες
- ενθαρρύνεται το παιδί να δείχνει ενδιαφέρον και δεκτικότητα.

Πηγή:  50 Παιχνίδια καλλιτεχνικής έκφρασης (2003), εκδ. Μαλλιάρης Παιδεία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου