Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

Ανεμογεννήτρια… φωτίζει το μέλλον- Οι μαθητές που ήρθαν πέμπτοι στην ολυμπιάδα ρομποτικής μιλούν στον Ε.Τ.

«Υπήρξαν μέρες που διανυκτερεύσαμε ακόμα και στο σχολείο για να ολοκληρώσουμε το project. Δουλεύαμε πολλές ώρες μαζί ως ομάδα, αλλά και καθένας στο σπίτι του ξεχωριστά». Οι τέσσερις μαθητές του σχολείου Εκπαιδευτική Αναγέννηση, Γιάννης Γκαμαλέτσος, Διονύσης Κανέλλης, Γιώργος Κλωνής και Θάνος Κοτσόκολος, της ομάδας Minders, περιγράφουν στον «Ε.Τ.» τις τελευταίες ημέρες τους πριν την Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2021 (World Robot Olympiad), στην οποία έλαβαν μέρος. Οι μαθητές της Β’ Λυκείου κέρδισαν την 5η θέση με το project «Airfield», μία ιπτάμενη ανεμογεννήτρια, σε έναν διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχαν 65 χώρες

Η ρομποτική μπήκε στη ζωή τους μέσα από τη δυνατότητα που τους έδωσε το σχολείο τους σε ώρες εκτός σχολικού προγράμματος και η συμμετοχή στο διαγωνισμό με τη στήριξη του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης WRO Hellas, ο οποίος είναι ο επίσημος φορέας διοργάνωσης της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για την Ελλάδα. Την περασμένη Τρίτη πέρασαν την πόρτα του Μεγάρου Μαξίμου για να συναντήσουν τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος τους συνεχάρη για τη διάκρισή τους.

«Μέσα από την ενασχόλησή μου με τη ρομποτική ανακάλυψα ότι θέλω να ασχοληθώ με τις θετικές επιστήμες και ευελπιστώ ότι στο μέλλον θα καταφέρω να μπω στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών», αναφέρει ο Διονύσης στον «Ε.Τ.» και εξηγεί πώς το κάθε μέλος της ομάδας ανέπτυξε δεξιότητες μέσα από αυτή τη διαδικασία βάσει των κλίσεων και των επιλογών του.

Η ιδέα

Ο Γιάννης, ο οποίος θέλει να περάσει σε σχολή Οικονομικών, ασχολήθηκε με το business plan του project και εξηγεί πώς προέκυψε η ιδέα για τη δική τους ανεμογεννήτρια: «Επειδή δεν υπάρχουν νέες πηγές ενέργειας, αποφασίσαμε να βελτιώσουμε ό,τι ήδη υπάρχει και να το αξιοποιήσουμε με διαφορετικό τρόπο. Αφαιρέσαμε τη βάση της ανεμογεννήτριας για να την κάνουμε ιπτάμενη με στόχο να μειώσουμε το κόστος. Είναι πιο εύκολη στη μεταφορά και το κόστος της αναλογικά με την ενέργεια που παράγει είναι μικρότερο σε σχέση με μία συμβατική ανεμογεννήτρια. Συνειδητοποιήσαμε ότι αν γίνει έρευνα σε πραγματικό επίπεδο, θα μπορούσε να παραχθεί ενέργεια, φθηνή ενέργεια, που θα έδινε λύσεις στην αύξηση των τιμών που βλέπουμε τελευταία. Με καινοτόμους τρόπους μπορούμε όχι μόνο να σώσουμε τον πλανήτη αλλά και να μειώσουμε τις τιμές».

Τεράστια οφέλη

Ο Διονύσης ευελπιστεί ότι αυτή η ιδέα θα μπορούσε να αποτελέσει την αρχή για να υλοποιηθεί κάποια στιγμή το project τους. «Εχουμε μελετήσει το κόστος της ανεμογεννήτριας. Χρειάζεται χρηματοδότηση, όμως θα επιφέρει τεράστια οφέλη στον επενδυτή», υπογραμμίζει.

Οι τέσσερις μαθητές ξεκίνησαν το brainstorming για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό με δύο ή τρεις συναντήσεις την εβδομάδα. Οι τελευταίες εβδομάδες πριν την ολοκλήρωση του project, τους βρήκαν να αφιερώνουν πολλές ώρες από τον ελεύθερο χρόνο τους, να κοιμούνται σε σπίτια συμμαθητών τους για να είναι κοντά στο σχολείο και να επιστρέψουν στο εργαστήριο ή ακόμα και να διανυκτερεύουν στο σχολείο, όπως παραδέχεται ο προπονητής τους Δημήτρη Μωραΐτης, ο οποίος μαζί με τα παιδιά και τους Ιάσονα Ταούκη, Ορφέα Ζαφείρη και Τίμο Τρυφωνίδη συγκροτούν την ομάδα Minders.

Δεξιότητες

Η Εκπαιδευτική Αναγέννηση έχει ξεκινήσει να δουλεύει στο κομμάτι της εκπαιδευτικής ρομποτικής από το 2010, με συμμετοχές και διακρίσεις στο χώρο του coding σε όλες τις βαθμίδες, υποστηρίζοντας ότι στόχος δεν είναι οι διακρίσεις αλλά οι δεξιότητες που αναπτύσσονται μέσω της ενασχόλησης των παιδιών με αυτή. Φέτος, η ρομποτική μπήκε και επίσημα στα σχολεία με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, ανοίγοντας το δρόμο για ευρύτερη πρόσβαση.

Πρόκειται για ένα πεδίο που και κατά την εφαρμογή του στα σχολεία θα αντιμετωπίσει αρκετές προκλήσεις τα επόμενα χρόνια. «Ακόμα κι εμείς που έχουμε 12 χρόνια εμπειρίας, δυσκολευόμαστε κάποιες φορές να βρούμε τα κατάλληλα υλικά για να κατασκευάσουμε το project μας», εξηγεί ο κ. Μωραΐτης.

Διακρίσεις

Η χώρα μας, πάντως, στο πρόσφατο παρελθόν έχει διακριθεί πολλές φορές σε διαγωνισμούς ρομποτικής και πλέον συγκαταλέγεται στις πιο προηγμένες τεχνολογικά στο πεδίο της εκπαιδευτικής ρομποτικής, όπως αναφέρει στον «Ε.Τ.» ο πρόεδρος της WRO Ηellas, Ιωάννης Σομαλακίδης: «Σε συνέχεια από τη βράβευση από τον πρωθυπουργό της χώρας στα παιδιά της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης που διακρίθηκαν στην τελευταία Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, ο Οργανισμός WRO Hellas θέλει να υποστηρίξει και να καταδείξει ότι η Ελλάδα είναι στις καλύτερες χώρες του κόσμου και διακρίνεται σε κάθε Ολυμπιάδα από το 2008.

Από τότε ως και σήμερα, το 2022, πάρα πολλοί μαθητές, δημιουργώντας ομάδες, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, έχουν κατά καιρούς διακριθεί στην εκπαιδευτική ρομποτική. Η χώρα μας συγκαταλέγεται πλέον στις πιο προηγμένες τεχνολογικά χώρες στην εκπαιδευτική ρομποτική. Φιλοδοξούμε στην Ολυμπιάδα που θα φιλοξενηθεί στο Ντόρτμουντ της Γερμανίας, τον Νοέμβριο 2022, η Ελλάδα να κατακτήσει θέσεις υψηλές, που να καταδεικνύουν την εργασία που γίνεται στην πατρίδα μας».

«Αναγνώριση της προσπάθειας»

«Νιώσαμε ικανοποίηση και ευχαρίστηση. Οτι η προσπάθειά μας αναγνωρίστηκε». Αυτή ήταν η πρώτη αντίδραση των τεσσάρων μαθητών για την παρουσία τους στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου τους προσκάλεσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, για να τους συγχαρεί για τη διάκρισή τους. «Μιλήσαμε για το πώς η ρομποτική μπορεί να βοηθήσει το μέλλον της χώρας, να πυροδοτήσει startup εταιρίες και ήταν για εμάς τιμή που ο πρωθυπουργός της χώρας ενδιαφέρθηκε να μιλήσουμε για όλα αυτά».

Ελπίδα Οικονομίδη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου