Η Κυπριακή Μαθηματική Εταιρεία σε συνεργασία με πανεπιστήμια και οργανισμούς από 10 Ευρωπαϊκές χώρες, εισάγει στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, νέους παράγοντες επικοινωνίας για την εκμάθηση των μαθηματικών.
Μετά από σχεδόν δύο χρόνια προετοιμασίας, το Ευρωπαϊκό Έργο ‘Le-MATH’ παρουσιάζει μια πρωτοποριακή προσέγγιση διδασκαλίας των μαθηματικών για μαθητές ηλικίας 9-18 ετών. Δραστηριότητες επικοινωνίας όπως το θέατρο και ο προφορικός διαγωνισμός, έχουν ως στόχο την ανάπτυξη του ενδιαφέροντος του μαθητή για το μάθημα, καθώς αυτός μαθαίνει πιο εύκολα και γρήγορα τις μαθηματικές έννοιες.
Τους νέους παράγοντες επικοινωνίας, τα εργαλεία όπως ονομάζονται, αποτελούν τα ‘MATHeatre’ και ‘MATHfactor’. Το ‘MATHeatre’ πραγματεύεται τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών, μέσω μαθηματικού θεάτρου, ενώ το ‘MATHfactor’ είναι μια μέθοδος εκμάθησης μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων επικοινωνίας, ακολουθώντας τη δομή του δημοφιλούς τηλεοπτικού μουσικού διαγωνισμού ταλέντων ‘X Factor’.
Σκοπός του ‘Le-MATH’ είναι οι πιο αδύναμοι μαθητές με ταλέντο στην επικοινωνία να εκτιμήσουν το μάθημα, έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στις δραστηριότητες.
“Ένας πιο αδύναμος μαθητής θα μπορέσει μέσα από αυτή τη διαδικασία, να αλλάξει στάση και πεποίθηση απέναντι στο μάθημα και να κατανοήσει πιο αποτελεσματικά τις μαθηματικές ιδέες,” τόνισε ο κος Μακρίδης Γρηγόρης, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Κυπριακής Μαθηματικής Εταιρείας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου και παρουσίασης του έργου, την περασμένη Τετάρτη στην Αθήνα. Σημαντικό συστατικό για μια επιτυχημένη επικοινωνία είναι η συνεργασία και αλληλοβοήθεια μεταξύ των συμμαθητών.
Εκτός από τον μαθητή, οι ιδρυτές του σχεδίου απευθύνονται και στους εκπαιδευτικούς, συστήνοντας τους εγχειρίδια με οδηγίες και αναλύσεις για το πώς μπορούν τα μαθηματικά να διδαχθούν με εναλλακτικό τρόπο μέσα στην τάξη.
Τα εγχειρίδια είναι έτοιμα να εκδοθούν στην αγγλική γλώσσα, ενώ πρόκειται να μεταφραστούν σύντομα σε ακόμα εννέα γλώσσες, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής. Παράλληλα με τους οδηγούς, δάσκαλοι και καθηγητές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν κάποια εκπαίδευση ώστε να γνωρίσουν και να ανταπεξέλθουν στα ζητήματα της καινοτόμου εκπαιδευτικής προσέγγισης. Τα βιβλία με τα θεατρικά σενάρια και τις μαθηματικές ιστορίες για τα παιδιά ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.
Κίνητρο για την ενασχόληση των μαθητών με τα ‘MATHeatre’ και ‘MATHfactor’ είναι η οργάνωση διαγωνισμών, οι οποίοι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στην Ευρώπη και το αποτέλεσμα ήταν θετικό. “Είμαστε διατεθειμένοι να οργανώσουμε διαγωνισμούς, όμοιους με αυτούς των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών χωρών και σε εθνικό επίπεδο,” συμπλήρωσε ο κος Μακρίδης. “Σε περίπου δυο μήνες θα ξεκινήσει η καμπάνια μας, η οποία θα προβληθεί σε όλα τα υπουργεία και μαθηματικές εταιρείες και έχει ως στόχο χώρες ή πόλεις να αναδεικνύουν νικητές μέσω μαθηματικών διαγωνισμών.
Οι νικητές θα κερδίζουν θέσεις στους φιναλίστ.” Οι χρήστες του διαδικτύου μπορούν να λάβουν μέρος σε διαγωνισμούς που βρίσκονται στην online πλατφόρμα του ‘Le MATH’ και να πληροφορηθούν για την επίδοση άλλων μαθητών μέσα από βίντεο και φωτογραφίες.
Όπως υποστήριξαν παρευρισκόμενοι εκπρόσωποι της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, το εγχείρημα θα “αναδείξει την καινοτομία, τη δημιουργικότητα και την άποψη”. Ελπίζουμε το παράδειγμα του “Le MATH” να εφαρμοστεί και σε θεωρητικά μαθήματα όπως τα Αρχαία Ελληνικά και η Ιστορία, ενδεχομένως αργότερα και στην ανώτατη εκπαίδευση.
Με τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και την πολύωρη απασχόληση των νέων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το “Le MATH” είναι αναμφισβήτητα μια πρόταση που θα ωθήσει την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου