Tα τρία πιθανά προβλήματα που μπορούν να προξενήσουν οι μάσκες ως προς την αλληλεπίδραση των παιδιών με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους είναι, πρώτον, ότι κάτω από την ηλικία των 12 ετών πιθανόν να έχουν πρόβλημα να αναγνωρίζουν πρόσωπα, γιατί τείνουν να εστιάζουν σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, δεύτερον, ότι μπορεί να δυσκολεύονται να αναγνωρίζουν συναισθήματα και άρα να αλληλεπιδρούν και τρίτον, να αργούν να ταυτίζουν το πρόσωπο με την ομιλία.
Ωστόσο, επιστήμονες που έχουν μελετήσει τους πολύπλοκους τρόπους με τους οποίους τα παιδιά επεξεργάζονται τις πληροφορίες που οι μάσκες αποκρύπτουν πιστεύουν ότι τελικά θα βρουν τρόπους να επικοινωνήσουν, ενώ γονείς και δάσκαλοι μπορούν να βοηθήσουν. Παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές, όπως ο αυτισμός, θα χρειαστούν ιδιαίτερη βοήθεια – αλλά κάποιες από τις τεχνικές που εφαρμόζουν οι δάσκαλοι για να τα βοηθούν να ερμηνεύουν τι συμβαίνει μπορούν τώρα να χρησιμοποιηθούν σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά. Δάσκαλοι, γονείς και παιδιά πρέπει να συνηθίσουν να περιγράφουν τα συναισθήματά τους με λόγια, οι δάσκαλοι και οι γονείς να τα ρωτούν πιο συχνά πώς νιώθουν. Εξάλλου, οι γονείς μπορούν να επωφεληθούν από τον χρόνο που έχουν στο σπίτι με τα παιδιά χωρίς μάσκες.
Εντέλει, δεδομένου του πόσο προσαρμοστικά είναι τα παιδικά μυαλά, είναι πιθανό η επαφή με μασκοφορεμένους να τα κάνει καλύτερα στο να αναγνωρίζουν τις υπόλοιπες διαστάσεις της επικοινωνίας. «Τα παιδιά μπορεί να καταλήξουν να διακρίνουν με μεγαλύτερη ευαισθησία τους τόνους της φωνής, να προσέχουν περισσότερο τη γλώσσα του σώματος», σημειώνει η Εβα Τσεν, καθηγήτρια Ψυχολογίας της Ανάπτυξης στο πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ. «Τα παιδιά είναι πολύ προσαρμοστικά, πολύ περισσότερο από εμάς. Μαθαίνουν πολύ γρήγορα», προσθέτει ο Κανγκ Λι, καθηγητής Ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο του Τορόντο. «Δεν νομίζω ότι οι γονείς έχουν ιδιαίτερους λόγους να ανησυχούν».
PERRI KLASS / THE NEW YORK TIMES
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου