Οι έννοιες «ποιότητα», «αποτελεσματικότητα», «αποδοτικότητα», «ποιοτικός έλεγχος» , κλπ αν και έχουν ως προέλευση τους το πεδίο της οικονομίας κατάφεραν από τη δεκαετία του '90 να διεισδύσουν και στην εκπαίδευση διαμορφώνοντας στρατηγικές και μεθοδολογίες ανάπτυξης των εκπαιδευτικών συστημάτων. Η ποιότητα της εκπαίδευσης θεωρείται ζήτημα πρώτης προτεραιότητας τόσο σε εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η προσπάθεια για διαρκή βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης με την διαρκή απόκτηση νέων δεξιοτήτων, ικανοτήτων και γνώσεων σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον όπου κυριαρχούν οι τεχνολογίες των επικοινωνιών και της πληροφορίας προβάλλει σαν μία αναγκαιότητα ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με τον « ευαίσθητο χώρο» της Ειδικής Αγωγής. Η παρούσα εργασία επιχειρεί μέσα από την βιβλιογραφική επισκόπηση και την αγγλοσαξωνική εκπαιδευτική εμπειρία να προσεγγίσει το γενικό πλαίσιο αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, να διερευνήσει τη δυνατότητα μεταφοράς κάποιων από αυτές στον τομέα της Ειδικής Αγωγής μέσα από την παρουσίαση ενός θεωρητικά επεξεργασμένου μοντέλου «Σχεδίου Ανάπτυξης μιας Σχολικής Μονάδας Ειδικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» για άτομα με Αναπηρία. Η εφαρμογή της Ολικής Ποιότητας στην Ειδική Αγωγή προϋποθέτει την επικράτηση αρχών όπως η αναζήτηση της συνεχούς βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, της εκτίμησης της μοναδικότητας των προσώπων και μιας ποιότητας στην αντίληψη και την συμπεριφορά σε θέματα συλλογικής προσπάθειας .
Η προσπάθεια για διαρκή βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης με την διαρκή απόκτηση νέων δεξιοτήτων, ικανοτήτων και γνώσεων σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον όπου κυριαρχούν οι τεχνολογίες των επικοινωνιών και της πληροφορίας προβάλλει σαν μία αναγκαιότητα ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με τον « ευαίσθητο χώρο» της Ειδικής Αγωγής. Η παρούσα εργασία επιχειρεί μέσα από την βιβλιογραφική επισκόπηση και την αγγλοσαξωνική εκπαιδευτική εμπειρία να προσεγγίσει το γενικό πλαίσιο αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, να διερευνήσει τη δυνατότητα μεταφοράς κάποιων από αυτές στον τομέα της Ειδικής Αγωγής μέσα από την παρουσίαση ενός θεωρητικά επεξεργασμένου μοντέλου «Σχεδίου Ανάπτυξης μιας Σχολικής Μονάδας Ειδικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» για άτομα με Αναπηρία. Η εφαρμογή της Ολικής Ποιότητας στην Ειδική Αγωγή προϋποθέτει την επικράτηση αρχών όπως η αναζήτηση της συνεχούς βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, της εκτίμησης της μοναδικότητας των προσώπων και μιας ποιότητας στην αντίληψη και την συμπεριφορά σε θέματα συλλογικής προσπάθειας .
Γκέσουρας, Φώτιος
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου