Τα podcast έχουν εξελιχθεί σε Μέσο που συναντάται συχνά σε πολλές οικογένειες — μάλιστα, ο αριθμός των Αμερικανών που επιλέγουν αυτή τη μορφή έχει αυξηθεί σημαντικά την τελευταία δεκαετία.
Καθώς τα podcast αυξάνονται σε δημοτικότητα μεταξύ των ενηλίκων, αναπτύσσεται επίσης ένα νέο κύμα ηχητικού περιεχομένου για παιδιά. Πόσο αποτελεσματικό, όμως, είναι αυτό στην υποστήριξη της μάθησης;
Το ερώτημα αυτό αποτέλεσε πρόσφατα το αντικείμενο της ερευνητική ομάδα του EDC σε μια μελέτη των παιδικών podcast, που διεξήχθη στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Ready To Learn — μιας συνεργασίας μεταξύ της Corporation for Public Broadcasting (CPB) και της Public Broadcasting Service (PBS), η οποία χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας των ΗΠΑ.
Η μελέτη, Listen to This! Children’s Podcasts, Family Engagement, and Opportunities for Learning, διερεύνησε τον τρόπο με τον οποίο οικογένειες από νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος συνδέονταν με τα podcast και διαπίστωσε ότι αυτά τα podcast γοητεύουν τους νεαρούς ακροατές, αλλά ταυτόχρονα ενθαρρύνουν ουσιαστικές οικογενειακές αλληλεπιδράσεις — υποστηρίζοντας διαγενεακές μαθησιακές εμπειρίες.
«Τα podcast φαίνεται να προσφέρουν ένα μοναδικό μέσο για τις οικογένειες να ακούν, να μαθαίνουν και να εξερευνούν μαζί», λέει η Amanda Cardarelli, ανώτερη ερευνήτρια του EDC και επικεφαλής της μελέτης. «Με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης μας, αυτός ο τύπος ηχητικού προγράμματος δεν παρέχει μόνο ψυχαγωγία, αλλά ευνοεί τη δημιουργία ευκαιριών για διάλογο και κοινή ανακάλυψη».
Τα βασικά ευρήματα της έκθεσης περιλαμβάνουν:
- Τα podcast εντάσσονται εύκολα στις οικογενειακές ρουτίνες. Οι οικογένειες ενσωμάτωσαν την ακρόαση podcast σε καθημερινές δραστηριότητες, όπως οι μετακινήσεις, η προετοιμασία γευμάτων ή ο ύπνος, προσφέροντας έναν ευέλικτο τρόπο υποστήριξης της μάθησης χωρίς έκθεση σε οθόνες.
- Τα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος είναι ιδιαίτερα αυξημένο κοινό. Σχεδόν όλες οι συμμετέχουσες οικογένειες σε νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος βρήκαν τα podcast ελκυστικά για τα παιδιά τους. Αυτό το εύρημα έρχεται σε συνέχεια προηγούμενων μελετών που επικεντρώθηκαν σε σχετικά εύπορες οικογένειες.
- Ο σχεδιασμός των podcast έχει σημασία. Στοιχεία όπως διαδραστικές προτροπές, χαρακτήρες που να μπορούν τα παιδια να ταυτιστούν και συναρπαστικές αφηγήσεις βοήθησαν στη διατήρηση της εμπλοκής παιδιών και γονέων.
- Η εμπλοκή της οικογένειας ήταν συχνή. Οι γονείς και τα παιδιά συμμετείχαν συχνά σε συζητήσεις και επακόλουθες δραστηριότητες που ξεκίνησαν από τα podcast, επεκτείνοντας τη μάθηση πέρα από την ακρόαση.
«Οι γονείς μας είπαν ότι τα podcast πυροδότησαν τη φαντασία των παιδιών τους και τα βοήθησαν να εστιάσουν και να ασχοληθούν σε βάθος με την αφήγηση», λέει η Naomi Hupert, διευθύντρια του Center for Children and Technology. του EDC. «Η μελέτη μας δείχνει ότι η πολύτιμη ψηφιακή μάθηση μπορεί επίσης να συμβεί χωρίς οθόνη».
Για σχεδόν 20 χρόνια, το EDC έχει διεξάγει μελέτες αποτελεσματικότητας των δωρεάν εκπαιδευτικών πόρων που υποστηρίζονται από το Ready To Learn από δημόσια μέσα ενημέρωσης, οι οποίοι βοηθούν τους εκπαιδευτικούς, τους φροντιστές και τους γονείς να αναπτύξουν πρώιμες δεξιότητες στις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά, τον γραμματισμό και την επαγγελματική ετοιμότητα για τα παιδιά της Αμερικής.
Προηγούμενες μελέτες που διεξήχθησαν από ερευνητές του EDC διαπίστωσαν ότι οι πόροι ψηφιακών μέσων, όπως τα προγράμματα από το PBS KIDS, βελτιώνουν τη μάθηση των μικρών παιδιών στον γραμματισμό, συμπεριλαμβανομένου του ενημερωτικού κειμένου, καθώς και στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες. Πολλαπλές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι τα ψηφιακά μέσα μπορούν να βοηθήσουν τις οικογένειες να ενισχύσουν τη μάθηση των παιδιών.
Μάθετε περισσότερα για την έρευνα Ready To Learn του EDC και βρείτε την περίληψη και την πλήρη μελέτη για τα podcast.
Απόδοση του άρθρου How Can Podcasts Support Family Learning? Findings from a New Report
Ευλαμπία Αγγέλου
Διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας
Ανεξάρτητη Ερευνήτρια

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου