Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025

Podcast: Sold a Story: How Teaching Kids to Read Went So Wrong

Η Emily Hanford, βραβευμένη δημοσιογράφος για εκπαιδευτικά θέματα, έχει δημιουργήσει πρωτοποριακά podcast, όπως τα “At a Loss for Words: How a flawed idea is teaching millions kids to be poor readers”, “Hard Words: Why aren't kids being teached to reading?” και “Hard to Read: How American schools fail kids with dyslexia”. Εμείς ξεχωρίζουμε σήμερα τη σειρά, “Sold a Story: How Teaching Kids to Read Went So Wrong”, στην οποία, όπως δηλώνει η ίδια, αποκαλύπτει μια αλήθεια - για δεκαετίες, οι ερευνητές των γνωστικών επιστημών γνώριζαν ότι μια δημοφιλής προσέγγιση στη διδασκαλία της ανάγνωσης βασιζόταν σε μια λανθασμένη ιδέα.

Σχεδόν διπλάσιες οι δαπάνες για ψυχικές παθήσεις των παιδιών σε μια δεκαετία

Ραγδαίος είναι ο ρυθμός αύξησης των ψυχικών παθήσεων στα παιδιά στις ΗΠΑ με αποτέλεσμα η δαπάνη για την περίθαλψή τους να έχουν σχεδόν διπλασιαστεί και να απορροφούν το 40% των συνολικών παιδιατρικών δαπανών το 2022, έναντι 22% το 2011.

Social media και ανήλικοι: Από την ψηφιακή ελευθερία στην ψηφιακή ευθύνη

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι πλέον απλώς τεχνολογικά εργαλεία. Έχουν εξελιχθεί σε βασικούς διαμορφωτές της δημόσιας σφαίρας, επηρεάζοντας το τι βλέπουμε, πώς σκεφτόμαστε, πώς αντιδρούμε και – ιδίως στις νεότερες ηλικίες – πώς αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας και τον κόσμο.

Πώς η τεχνολογία διαμορφώνει την ανάπτυξη των παιδιών;

Η τεχνολογία είναι παντού στη ζωή μας – από τις οθόνες που κρατούν τα παιδιά απασχολημένα μέχρι τις εφαρμογές που ενισχύουν την εκπαίδευσή τους. Σε πολλές περιπτώσεις, οι γονείς χρησιμοποιούν κινητά και tablets για να κρατήσουν τα παιδιά τους ήρεμα, να τα διασκεδάσουν ή να τα βοηθήσουν να μάθουν νέες δεξιότητες. Όμως, πώς επηρεάζει αυτή η τεχνολογική εισβολή την ανάπτυξή τους, τη συναισθηματική τους ωρίμανση, τις κοινωνικές τους δεξιότητες και τη σχέση τους με τον κόσμο γύρω τους;

Τρεις άβολες αλήθειες για τον λειτουργικό αναλφαβητισμό

Τι συμβαίνει και ακόμα και οι πιο «διαβασμένοι» μαθητές εμφανίζουν σοβαρά προβλήματα συνοχής, συντακτικά λάθη και αδυναμία διατύπωσης κρίσης;

Τα δεδομένα από τις διαγνωστικές δοκιμασίες στη ΣΤ΄ Δημοτικού και τη Γ΄ Γυμνασίου αποκαλύπτουν μια ανησυχητική πραγματικότητα: περίπου το 20% των μαθητών αδυνατεί να κατανοήσει βασικά γραπτά κείμενα.

Αναμνήσεις: Γιατί κάποιες μένουν ζωντανές και άλλες ξεθωριάζουν;

Γιατί ο ανθρώπινος εγκέφαλος κρατάει κάποιες φαινομενικά συνηθισμένες στιγμές ενώ αφήνει άλλες να ξεγλιστρήσουν; Αυτό το ερώτημα βρίσκεται στο επίκεντρο μιας μελέτης που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη στο Science Advances, η οποία, όπως ελπίζουν οι ερευνητές, θα έχει ευρύ πρακτικό αντίκτυπο, για παράδειγμα, στον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν τη διατήρηση πληροφοριών στους μαθητές τους ή στο πώς οι φροντιστές αλληλεπιδρούν με άτομα με άνοια. 

Τα ελληνικά πανεπιστήμια στην κορυφή του κόσμου: Εντυπωσιακές καινοτομίες από δύο δημόσια πανεπιστήμια

Τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια καινοτομούν, γίνονται διεθνώς γνωστά και κερδίζουν παγκόσμιους διαγωνισμούς και μάλιστα σε μια εποχή που «υποφέρουν» από τη χαμηλή χρηματοδότηση συγκριτικά με αυτά της υπόλοιπης Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Τα γνωστικά προβλήματα αυξάνονται ολοένα και περισσότερο στους νέους – Τι συμβαίνει;

Τα γνωστικά προβλήματα είναι συνηθισμένα όσο μεγαλώνει κανείς, όμως μια νέα και ανησυχητική μελέτη δείχνει ότι αυτές οι δυσκολίες αυξάνονται πλέον και στους νεότερους ενήλικες.

Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Neurology, χαρακτηρίζει την αύξηση των περιστατικών ως ζήτημα δημόσιας υγείας και σημειώνει ότι έχει σημειωθεί μεγάλη άνοδος σε άτομα ηλικίας 18 έως 39 ετών.

Βιβλίο: Μαθαίνοντας στη φυλακή – Μια εθνογραφική μελέτη σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ελληνικών φυλακών

Τι σημαίνει να επιστρέφει κανείς στα θρανία ενώ βρίσκεται στη φυλακή και γιατί ονομάζουν οι κρατούμενοι τη φυλακή «μεγάλο σχολείο»; Πόσα πράγματα χαμένα στα ελεύθερα σχολεία ξαναβρίσκουν οι κρατούμενοι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών και γιατί θα άξιζε να αντιμετωπίζουμε πολύ επιφυλακτικά την ιδέα ότι όπου ανοίγει ένα σχολείο κλείνει μία φυλακή;

Ο κίνδυνος για γενετικές μεταλλάξεις και οι έλεγχοι των δοτών σπέρματος – Ο αριθμός απογόνων ανά δότη

Η αποκάλυψη ότι σπέρμα δότη από τη Δανία με σοβαρή παθογόνο μετάλλαξη στο ογκοκατασταλτικό γονίδιο TP53, που αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, χρησιμοποιήθηκε επί χρόνια για τη γέννηση σχεδόν 200 παιδιών σε 14 χώρες -μεταξύ αυτών και 18 στην Ελλάδα- έχει σημάνει παγκόσμια ανησυχία.