Μια πόλη »εχθρική» στα άτομα με κινητικά προβλήματα αποδεικνύεται η Καλαμαριά, όπως δείχνουν τα στοιχεία που παρουσίασε στο δημοτικό συμβούλιο η δήμαρχος Χρύσα Αράπογλου. Αφορμή για τη συζήτηση θέμα που έφερε προς συζήτηση ο επικεφαλής της παράταξης «Καλαμαριά Πρώτη Ξανά», Άρης Τεμεκενίδης.
Σύμφωνα με όσα είπε η κ. Αράπογλου, από τα 360 χλμ πεζοδρομίων, μόλις το 1% διαθέτουν πλήρως προσβάσιμη διαδρομή, ενώ το 19% εξ αυτών δεν έχουν καμία υποδομή προσβασιμότητας (ράμπα). Στο 80%, όπως για παράδειγμα στην Πλαστήρα ή στην Πόντου, υπάρχουν υποδομές, αλλά χρήζουν βελτίωσης.
Η σημερινή εικόνα
Στην εισήγησή του ο Άρης Τεμεκενίδης πρότεινε να υπάρξει πρόβλεψη στο τεχνικό πρόγραμμα για δέσμευση ποσού ώστε το 2026 να υλοποιηθούν μελέτες, στην κατεύθυνση των έργων βελτίωσης των πεζοδρομίων μέσα στην πόλη και στις συνοικίες, αλλά και σε δρόμους και σημεία εμπορικού ενδιαφέροντος.
Η υφιστάμενη κατάσταση όπως την περιέγραψε στην πρότασή του ο κ. Τεμεκενίδης έχει ως εξής: • Στο ιστορικό κέντρο της Καλαμαριάς, προφανώς και λόγω της «προσφυγικής» ρυμοτομίας, που σχεδιάστηκε πριν από περίπου έναν αιώνα, οι δρόμοι στους βασικούς άξονες είναι στενοί, τα πεζοδρόμια ανύπαρκτα και η πρόσβαση με αμαξίδιο ή με καρότσι είναι σχεδόναπαγορευτική.
• Στην Κηφισιά και στο Βότση, η άναρχη δόμηση έχει οδηγήσει στην ίδια ακριβώς εικόνα. Ο κεντρικός οδικός άξονας της Εθνικής Αντιστάσεως έχει κυρίως οξύ πρόβλημα με τα διπλοπαρκαρισμένα, γι’ αυτό και επιβάλλεται να αντιμετωπιστεί με λύσεις, όπως η αξιοποίηση κενών οικοπέδων με δημιουργία χώρων για στάθμευση στην περιοχή.
• Στο βασικό κορμό της Νέας Κρήνης, εκ των πραγμάτων έχουν δημιουργηθεί τουλάχιστον τρία κέντρα μικρής εμπορικής δραστηριότητας, γύρω από την πλατεία Ύδρας και πέριξ του «Πέτρινου» δημοτικού σχολείου, αλλά και στη συμβολή των οδών Χανίων-Κουντουριώτου-Καποδιστρίου κλπ. Ουδέποτε σχεδιάστηκε και δεν προβλέφθηκε από τις παλαιότερες αλλά και την τελευταία παρέμβαση ανάπλασης, από τη μία η κατασκευή πεζοδρομίων με σύγχρονες προδιαγραφές και από την άλλη δεν εξασφαλίστηκε και η στοιχειώδης στάση και στάθμευση, προς εξυπηρέτηση των κατοίκων και των καταστημάτων.
• Γύρω από την πλατεία Σκρα, από την παραλιακή Πλαστήρα μέχρι και τον «Αριστοτέλη», ίδια και απαράλλαχτη εικόνα: Πεζοδρόμια με πλάτος λιγότερο από μισό μέτρο, άναρχη …διάταξη για στάθμευση, σε μια περιοχή, που συνδυάζει την πυκνή δόμηση και τις κατοικίες, με τη λειτουργία πολλών επιχειρήσεων εστίασης, σχολεία, αθλητικούς χώρους, αλλά και πυκνή δραστηριότητα από πλευράς Δήμου (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, αίθουσα συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου, Σχολή χορού…).
«Ας κάνει μία χαρτογράφηση η υπηρεσία κι ας βρει κάποια σημεία που δεν υπάρχει ενδιαφέρον να χτιστούν του χρόνου, να τα νοικιάσει με ένα αντίτιμο ο δήμος και να δημιουργήσουμε κάποιες θέσεις για στάθμευση. Ας το ψάξουμε. Έρχεται το νέο ΓΠΣ της Καλαμαριάς. Είναι μονόδρομος γι’ αυτό το δημοτικό συμβούλιο να συμβάλουμε για το πώς θα είναι η Καλαμαριά τα επόμενα 30 χρόνια. Και πρέπει να το κάνουμε με σοβαρότητα και ευθύνη και να αρχίσουμε να βλέπουμε τις γειτονιές μας και να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα. Η Καλαμαριά δυστυχώς γερνάει κι αυτό το θέμα της στάσης, της στάθμευσης, των πεζοδρομίων θα το έχουμε ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη», επισήμανε ο κ. Τεμεκενίδης.
Ο σχεδιασμός
Όπως επισήμανε η δήμαρχος, εκτός από τις παρεμβάσεις που σχεδιάζονται να γίνουν στα πεζοδρόμια, τρία μέτρα για τη σταδιακή αντιμετώπιση του προβλήματος σχεδιάζει τον επόμενο χρόνο η δημοτική αρχή. Το ένα είναι μια κυκλοφοριακή μελέτη, που θα επικαιροποιεί τα στοιχεία της παλιάς του 2010, το δεύτερο ότι θα γίνει συστηματική καταγραφή των ελεύθερων χώρων για δημιουργία πάρκινγκ και το τρίτο, ότι σε συνεργασία με το ΑΠΘ θα εκπονηθεί μία πρότυπη μελέτη, ώστε να διερευνηθούν και να προταθούν συγκεκριμένα βελτιωτικά μέτρα με έμφαση πιλοτικά στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη.
Η κ. Αράπογλου ανέφερε ότι στόχος είναι να σχεδιαστούν διαδρομές πλήρως προσβάσιμες σε μεγάλους δρόμους, όπως στην παραλιακή, στην Πασαλίδη και στην Αιγαίου.
Κενά οικόπεδα για στάθμευση
Κατά τη συζήτηση του θέματος, η αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Ελπίδα Καλπίδου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο θέμα της στάθμευσης σε κενά οικόπεδα, επισημαίνοντας ότι είναι ελάχιστα. «Ακίνητα που είναι δεσμευμένα για άλλες κοινωφελείς χρήσεις (όχι για πράσινο) θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για στάθμευση. Και το ΤΠΣ θεωρώ ότι θα μπορούσε να ξεμπλοκάρει τέτοια πράγματα. Σε Κηφισιά και Βότση έχει γίνει μία καταγραφή των χώρων που εν δυνάμει θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για στάθμευση. Βέβαια, πάλι σκοντάφτουμε στο ιδιοκτησιακό. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια διερεύνησης της δυνατότητας μίσθωσης. Ατύπως ήδη κάποιοι από αυτούς χρησιμοποιούνται για στάθμευση από κατοίκους των περιοχών αυτών. Κάποια που έχουμε εντοπίσει είναι αγνώστου ιδιοκτησίας. Κάναμε και μία συνεννόηση με την υπηρεσία να γίνει μία αυτοψία για το πόσα αυτοκίνητα είναι παρατημένα σε αυτούς τους χώρους (όπου σταθμεύουν άτυπα). Θα πρέπει όμως να καταλάβουμε ότι ο χώρος είναι περιορισμένος, τα πλάτη των οδών συγκεκριμένα, ότι θα πρέπει να δούμε τι θέλουμε ως προτεραιότητα, τον πεζό ή το αυτοκίνητο, γιατί και τα δύο στις περισσότερες περιπτώσεις δεν χωράνε», επισήμανε χαρακτηριστικά.
Πηγή: theopinion
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου