Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

Στη δασκάλα που βοηθάει το γιο μου μέσα στην τάξη. Βλέπω τι κάνεις…

Ως γονιός παιδιού με ειδικές ανάγκες είμαι υπερβολικά συναισθηματική και υπερπροστατευτική τον περισσότερο χρόνο. Αποφάσισα ότι αυτό δεν είναι μειονέκτημα, αλλά η δουλειά μου. Πρέπει να είμαι η φωνή του παιδιού μου, μέχρι να αποκτήσει τη δική του. Πρέπει να είμαι τα μάτια του παιδιού μου, μέχρι να μπορεί να μου πει τι συμβαίνει γύρω του κάθε μέρα. Πρέπει να επιλέγω με μεγάλη προσοχή τους ανθρώπους που θα είναι δίπλα του, αφού δεν μπορεί εκείνος να μου πει πως του συμπεριφέρονται. Πρέπει να είμαι η καλύτερη συνήγορος του παιδιού μου σε όλα τα μέτωπα. Βλέπω και προστατεύω. Και θέλω να στείλω αυτό το μήνυμα στη συνοδό του παιδιού μου στο σχολείο: Βλέπω τι κάνεις. 

Σε βλέπω νωρίς το πρωί όταν χαιρετάς το αγοράκι στο χώρο προσωρινής στάθμευσης των γονέων στο σχολείο. Βλέπω πώς χαμογελάς με ενθουσιασμό για τη μέρα που έρχεται καθώς ο μικρός τυλίγει γύρω από το σώμα σου τα χέρια και τα πόδια του όταν τον βγάζεις από το αμάξι μας. Σε βλέπω στις φωτογραφίες της τάξης με το αγόρι μου στην αγκαλιά σου. Βλέπω πόσο πολύ του αρέσει να σε αγκαλιάζει και να σε φιλάει στο μάγουλο. Βλέπω το ευγενικό σου χέρι να τον καθοδηγεί στην τάξη και το άγρυπνο βλέμμα σου για να είσαι σίγουρη ότι είναι πάντα ασφαλής. Βλέπω τα τριγωνάκια και τα τετραγωνάκια που έχεις ήδη προετοιμάσει για να του τα διδάξεις. 

Ξέρω όταν είσαι εκεί όταν τον πιάνουν τα ξεσπάσματά του και οι εκρήξεις θυμού και χτυπιέται στο πάτωμα. Έχω ακούσει ότι βάζεις τα χέρια σου κάτω από το κεφάλι του για να το προστατέψεις από το σκληρό πάτωμα. Ξέρω ότι έχεις περπατήσει στους άδειους διαδρόμους εκατομμύρια φορές για να ηρεμήσεις το αναστατωμένο μυαλό του. Ξέρω ότι βοηθάς το παιδί μου στα πιο απλά πράγματα: του κόβεις το φαγητό, του κρατάς το ποτήρι για να πιει, το πηγαίνεις τουαλέτα και πλένεις τα ρούχα του μετά από μια αισθητηριακή δραστηριότητα που τον ενθουσίασε περισσότερο από όσο έπρεπε. Ξέρεις την προσωπικότητά του, τις παραξενιές του, τα δυνατά και αδύναμα σημεία του. Ναι, βλέπω τι κάνεις. Χτίζεις μια σχέση με ένα πολύτιμο παιδί που λαχταρά τη σύνδεση. Αναπτύσσεις την εμπιστοσύνη σε ένα μικρό αγόρι που νιώθει ότι όλος ο κόσμος τού επιτίθεται κάθε στιγμή της ημέρας. Προσφέρεις απλόχερα τον εαυτό σου σε ένα παιδί που σπανίως προσφέρει ένα «ευχαριστώ». Επίτρεψέ μου να σου θυμίσω κάτι που ξέρεις ήδη: το παιδί μου είναι υπέροχο. Μπορεί να νιώσει την αγάπη και τη συμπόνια από ένα μίλι μακριά. Από την άλλη μεριά, καταλαβαίνει αμέσως πότε κάποιος δεν νιώθει άνετα γύρω του ή αν δουλεύουν μαζί του επειδή πρέπει να το κάνουν και όχι επειδή το θέλουν. Ο Ezra δεν μαθαίνει καλά σε εχθρικά περιβάλλοντα ή όταν τον υποτιμούν. Πρέπει να νιώθει άνετα με τα άτομα που τον περιτριγυρίζουν. Είσαι κατά ένα μεγάλο μέρος υπεύθυνη για τη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας που είναι αποτελεσματική στην ικανότητα του παιδιού μου να μαθαίνει. Σε ευχαριστώ που τον αγαπάς τόσο πολύ. Ναι, βλέπω τι κάνεις. 

Ξέρω ότι υπάρχουν μέρες που παίρνεις ανταμοιβή. Βλέπω την αγάπη και την εμπιστοσύνη που τρέφει το παιδί μου για σένα και ελπίζω να το βλέπεις και εσύ. Ξέρω επίσης ότι έχεις μέρες που είναι εξαντλητικές και αισθάνεσαι αποκαρδιωμένη. Σε ευχαριστώ που δεν τα παρατάς. Εξαιτίας της άνευ όρων αγάπης σου για τα παιδιά σαν το δικό μου, το αγοράκι μου ξέρει ότι κάθε μέρα είναι μια καινούρια μέρα και ότι αξίζει να έρθει στο σχολείο. Ναι, βλέπω τι κάνεις. Η σκληρή σου δουλειά δεν περνάει απαρατήρητη. Το παιδί μου την προσέχει. Εγώ την προσέχω. Αφού ο Θεός μού έχει δώσει αυτό το ανεκτίμητο δώρο να είμαι προστάτης του μικρού μου αγοριού, βλέπω τα πάντα πολύ προσεκτικά. Επειδή το παιδί μου δεν μπορεί να μου πει με λεκτικό τρόπο τι έγινε στο σχολείο, δεν μπορώ παρά να προσέχω εγώ κάθε μικρή λεπτομέρεια αυτών που βλέπω. Και βλέπω τι κάνεις. Δεν ξέρω τι πιστεύει ο κόσμος για το επάγγελμά σου και την ειδική αγωγή. Δεν είμαι σίγουρη αν συνειδητοποιούν τι κάνεις. Αν μπορούσα, θα σου χάριζα μια μεγάλη αύξηση μισθού και μια κάπα υπερήρωα. Μα δεν μπορώ. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να σου εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου από τα βάθη της καρδιάς μου.


Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - νηπιαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου