Παρασκευή 26 Αυγούστου 2016

Προγραμματισμός γευμάτων (post-it, ημερολόγια και συνταγές)

Η σχέση μου με την κουζίνα και ειδικότερα με τη μαγειρική περνάει κρίση. Τα τελευταία τριάντα χρόνια τουλάχιστον. Ας είμαστε ειλικρινείς: αν λάβετε ποτέ πρόσκληση για γεύμα μαγειρεμένο από τα χεράκια μου, αναλογιστείτε τι κάνατε για να το αξίζετε, μετανοήστε και περάστε στην ταχεία κλήση το 210 7793777 (Κέντρο Δηλητηριάσεων)

Όταν γεννήθηκε ο μεγάλος μου γιος και ξεκίνησε τη στερεή τροφή, την ετοιμασία των γευμάτων είχαν αναλάβει εξ’ολοκλήρου η γιαγιά και ο παππούς. Γεμάτο βαζάκι ερχόταν στο σπίτι μας, άδειο και πλυμμένο (είπαμε ακαμάτρα, αλλά όχι κι έτσι) έφευγε για το δικό τους.

Όταν γεννήθηκε ο μικρός μου γιος και μπήκε και αυτός στη φάση σταδιακής εισαγωγής τροφών, ο μεγάλος είχε κατασταλάξει ότι θα τρέφεται μόνο με γάλα (πρωί και βράδυ), μακαρόνια με τυρί και ψωμί με μερέντα. Ταυτόχρονα ξεκίνησε παιδικό.

Κι εκεί αρχίσανε τα πανηγύρια!

Ξαφνικά, έπρεπε στις 7μιση το πρωί το φαγητοδοχείο του Μεγάλου Αφεντικού να είναι γεμάτο με μαγειρεμένο φαγητό. Στην αρχή, την περίοδο προσαρμογής όλων μας στον παιδικό, το δοχεικάκι είχε καθημερινά φιογκάκια με τυρί. Όταν ξεθάρρεψα λίγο, μπήκε και κοφτό μακαρονάκι. 

Μέχρι που έφτασε η στιγμή να ρωτήσω τι τρώνε τα υπόλοιπα παιδιά. ΛΑΘΟΣ. ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ.

Το Μεγάλο Αφεντικό δήλωσε ότι ο διπλανός του έτρωγε σαλάτα (αράδιασε και 5-6 λαχανοζαρζαβατικά που ήξερε) και το φαγητό του (που σίγουρα δεν ήταν μακαρόνια). Η συχνότητα αναφοράς σε σαλατικό ήταν τόση που ήμουν σίγουρη ότι το παιδί είναι χορτοφάγο (Τελικά επρόκειτο για τρανταχτό παράδειγμα παραπληροφόρησης γονέα από νήπιο).. Έτσι, ξεκίνησα κι εγώ να ξαναανακαλύπτω τον κόσμο της γαστρονομίας και μαζί με εμένα οι υπόλοιποι να ζουν στον κόσμο της δυσπεψίας.

Τον πρώτο μήνα όλα πήγαν καλά, καθώς το φαγητοδοχείο γέμιζε με σπεσιαλιτέ τύπου γιουβέτσι, μακαρόνια με τυρί, μακαρόνια με κεφαλοτύρι, μακαρόνια με ίχνη κιμά (που επέμενε να τα βγάλει η δασκάλα του), μακαρόνια με κότα (διακρίνετε κάποιο μοτίβο;), στραπατσάδα και ρεβίθια.

Επειδή η συνείδησή μου δεν άντεχε να περιορίζω το παιδί στις γεύσεις του, ξεκίνησα να αναζητώ ιδέες εύκολες και κατά προτίμηση γρήγορες.

Εδώ να σημειώσω ότι είμαι συνταγοσυλλέκτρια. Μου γυαλίζει συνταγή στο internet; Την αποθηκεύω και ας ξέρω ότι μπορεί να μην τη δοκιμάσω ποτέ (ή ακόμη πιθανότερο να μην την ξαναβρω ποτέ στο inbox μου). Μου αρέσει κάποιο βιβλίο μαγειρικής (ως βιβλίο) χωρίς να έχω ιδέα για το περιεχόμενο; Αν μου το επιτρέπουν τα οικονομικά μου (παλιές καλές εποχές), το αγοράζω και σκονίζεται στο ράφι.

Το πρώτο πρόβλημα επομένως που αντιμετώπισα ήταν το πλήθος των επιλογών μου (το οποίο βέβαια περιορίζεται όταν διαπιστώνω το επίπεδο δυσκολίας ορισμένων συνταγών).

Το δεύτερο πρόβλημα ήταν η ώρα που μαγειρεύω, δηλαδή μεσάνυχτα ή τις μικρές πρωινές ώρες. Συνεπώς, πρέπει να έχω τα υλικά στην απαιτούμενη ποσότητα εγκαίρως.

Ήταν φανερό ότι έπρεπε να οργανωθώ και μάλιστα άμεσα. Αφού ψάχτηκα (και χάθηκα) στο διαδίκτυο, κατέληξα στο εξής σύστημα:

1. Aναζήτηση συνταγών Αρχείου (με κεφαλαίο παρακαλώ).

2. Καταγραφή ιδεων σε πρόχειρο χαρτί και πρόχειρος προγραμματισμός

3. Τελικός προγραμματισμός και πέρασμα στο ημερολόγιο (ναι ναι, ένα ολόκληρο μόνο για το φαγητό). Άκρως σημαντικό βήμα: σημειώνουμε δίπλα στο φαγητό την πηγή έμπνευσης, αλλιώς βλέπεις έναν τίτλο και ψάχνεις όλο το Αρχείο ή κάνεις μακαρόνια. Εναλλάκτικη: αξιοποιούμε τη σύγχρονη τεχνολογία των post-it. Γράφουμε τις ημέρες τις εβδομάδας σε post-it (αν θέλουμε βάζουμε και τα πρωινά/ επιδόρπια ξεχωριστά- για τα προκομμένα άτομα είναι αυτό) και τα κολλάμε στα βιβλία / συνταγές κλπ για να ξέρουμε τι μας γίνεται.

4. Καταγραφή υλικών και αναζήτηση προμηθειών (θεωρητικά βοηθά στην εξοικονόμηση χρημάτων, πρακτικά αν είσαι επιρρεπής στην σπατάλη, δεν σώζεσαι τόσο εύκολα).

5. Αγορά υλικών

Τα υπόλοιπα τα φαντάζεστε. 

Ομολογουμένως, είμαστε πολύ καλύτερα από τον Οκτώβρη ή ακόμη και το Φεβρουάριο (στα εορταστικά των Χριστούγεννων δεν θα γίνει αναφορά για ευνόητους και διόλου εύπεπτους λόγους). Ελπίζω στη νέα σχολική χρονιά που ξεκινάει σε λίγες ημέρες και θα είναι αμφότεροι οι νεαροί κύριοι στο σχολείο να είναι πιο εύκολα και οργανωμένα τα πράγματα, Θα δείξει. Μέχρι τότε, post-it, ημερολόγια και συνταγές...

Τελικά, τι να μαγειρέψω αύριο;

Ευλαμπία Αγγέλου
Διερμηνέας ΕΝΓ
Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Διαχείρισης ΚΕΑ (όχι επί των επισιτιστικών θεμάτων)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου